הרוחות בקרב מתנדבי ופעילי התנועה "כנפיים של קרמבו" סוערות. בימים אלה עומדת התנועה בפני סכנת סגירה, עקב החלטת הממשלה להפסיק את המימון הממשלתי שהיה חלק מתקציב התנועה. "כנפיים של קרמבו" היא תנועת נוער המובילה לשינוי חברתי לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים. היא הוקמה לפני כ‑16 שנה בהוד השרון, על ידי תלמידת תיכון הדרים בעיר דאז, עדי אלטשולר, שכיהנה כנשיאת התנועה עד לשנת 2014, אז החליטה לפרוש מתפקידה.
1 צפייה בגלריה
כנפיים של קרמבו בימים יפים | צילום: יח"צ
כנפיים של קרמבו בימים יפים | צילום: יח"צ
כנפיים של קרמבו בימים יפים | צילום: יח"צ
התנועה מפעילה למעלה כיום כ‑66 סניפים ברחבי הארץ, ביניהם בכפר סבא, בהוד השרון, ברעננה, בהרצליה וברמת השרון, ומונה כ‑6,000 חניכים, משלבת בין החינוך הכללי לחינוך עם מוגבלויות, והפעילים בה משתתפים בפעילויות משותפות, להגברת המודעות לאוכלוסיות מיוחדות ולנגישות חברתית. סניף כפר סבא, הנמצא ברחוב גלר בעיר, קיים זה חמש שנים ומונה 22 חניכים בעלי צרכים מיוחדים בגילאי 21-7 ו‑90 חונכים בכיתות ד'-י"ב. התנועה מומנה לאורך השנים על ידי המדינה, תרומות, ודמי הרשמה של החניכים.
כבר בסוף חודש נובמבר האחרון פורסם בעמוד הפייסבוק של התנועה ההודעה הבאה: "'כנפיים של קרמבו' פועלת בכל דרך על מנת להבטיח תקציב יציב, קבוע וארוך טווח מהמדינה, תקציב אשר יבטיח כי 6,500 ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים, ב‑70 סניפים ברחבי הארץ, ימשיכו להשתתף בפעילות המכילה ומלאת האהבה המתקיימת מדי שבוע. תקציב שיאפשר גם את ההצטרפות לתנועה של יותר מ‑3,000 ילדים נוספים עם צרכים מיוחדים, שנאלצים להמתין ברשימות ההמתנה (חלקם ממתינים כבר יותר משנתיים) ואין להם שום פתרון אחר...".
בינתיים, הפיצו בתנועה עצומה נגד סגירתה, עליה חתמו כבר למעלה מ‑100 אלף איש.
הכתבה המלאה תפורסם ב-"ידיעות השרון" בסוף השבוע הקרוב.