מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
במיינט רחובות מדווחים כי במשטרת ישראל התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה ומורכבת, במרכזה תושב רחובות בן 34, שהציג עצמו לכאורה כמיסטיקן שבכוחו להחזיר אהבות קודמות.
על פי החשד האיש פרסם את שירותיו באתרי אינטרנט אותם הקים למטרה זו. שם ניצל את הכמיהה של עשרות נשים להשיב אליהן אהבות נכזבות, וזאת תמורת תשלום של אלפי שקלים. את התשלום דרש שיפקידו לחשבונות בנק משתנים, מהם היה מושך כספים בתחבולה באמצעות קוד, שהשיג במרמה מקורבנותיו, ומבלי שראו אותו מעולם.
עוד נטען שהאיש פרסם את שירותיו באמצעות זיוף כתבה באתר אינטרנט מוכר שעסקה בנושאי אהבה, תוך שהוא מוסיף לכתבה את פרטיו והמלצות על שירותיו, באופן שנחזה להיות חלק מהכתבה המקורית. על פי החשד, החשוד למעשה שינה לגמרי את הכתבה, זייף את תוכנה והכניסה לאתר שבנה.
המשטרה הגישה בימים האחרונים הצהרת תובע כנגד חשוד בתקיפה חמורה - והכל בגלל תלונה של קונה על טיב המוצר שקנה במגרש מכוניות. במיינט חדרה חושפים כי מחומר החקירה עולה שהקורבן הגיע למגרש מכוניות בחדרה אשר נמצא בבעלותו של החשוד והלין בפניו על קנית אופנוע מהמגרש שבוצעה על ידי קרוב משפחתו.
במהלך הויכוח שפרץ בין החשוד לקורבן, החלה קטטה בין השניים, במהלכה תקף החשוד את הקורבן עם מברג שהחזיק בידו ופצע אותו בפלג גופו העליון. הקורבן הצליח לפנות את עצמו לבית החולים הלל יפה בחדרה ושם התמוטט כשהוא מאושפז במצב קשה. החשוד נמלט מהמקום וכעבור שבועיים הסגיר את עצמו. מעצרו הוארך מעת לעת ובימים האחרונים הוגשה נגדו הצהרת תובע ומעצרו הוארך ונגדו יוגש כתב אישום בגין המעשים המיוחסים לו.
במיינט ראש העין מספרים על תושבת העיר, אשר פתחה כהרגלה את פירוט חיובי כרטיס האשראי שלה, נדהמה לגלות חיוב אסטרונומי בסך של 1,783.17 ש"ח עבור תאגיד המים "עין אפק".
"הם גם היו מאוד מדוייקים, על האגורה. זה ממש אבסורד", כועסת נעמי (65) , תושבת שכונת גבעת הסלעים. נעמי, אלמנה ופנסיונרית אשר מתגוררת לבדה, יצרה קשר עם תאגיד המים כדי להבין במה מדובר. לדבריה נאמר לה כי הגיעו אנשי החברה לקרוא את שעון המים, ומאחר והשער בכניסה לביתה היה סגור, בוצעה הערכה שעל פיה נקבע הסכום.
נעמי ניסתה להבין על סמך מה בוצעה הערכה בסכום כזה, ונענתה כי נעשית בחינה של התקופה המקבילה אשתקד או שחושב הממוצע של צריכת המים בתקופות האחרונות. בשני המקרים, טענה נעמי כי לא יתכן והגיעה לצריכה ולסכומים כאלו.
"התשובה של הנציגה שאמרה לי שעליי לבדוק את החשבוניות בכלל קוממה אותי. אני נותנת אמון באנשים ולא חשבתי שיגזלו אותי ככה לאור יום ובחסות החוק. נתתי להם הרשאה לכרטיס אשראי אז הם מרשים לעצמם לגבות כמה שהם רוצים. אני מקווה שהמקרה הזה יעורר אנשים לבדוק את החיובים שלהם , ובמקביל יעורר את תאגיד המים לבצע בדק בית".
תאגיד המים בתגובה: אנו פועלים לפי החוק, התאגיד מחייב צרכנים אשר חויבו תקופה ממושכת באופן שלא משקף את צריכת המים בנכס.
3 צפייה בגלריה
הסכום שמופיע בחשבון המים של תאגיד עין אפק. צילום: באדיבות האישה
הסכום שמופיע בחשבון המים של תאגיד עין אפק. צילום: באדיבות האישה
הסכום שמופיע בחשבון המים של תאגיד עין אפק. צילום: באדיבות האישה
תכירו את המנהל שמרשה לתלמידים שלו להבריז מהשיעורים. במיינט ירושלים מספרים על יובל נבו, שפתח את חטיבת הביניים הממלכתית היחידה הפועלת בשכונת רמות בעיר. נבו, איש צבא וותיק, מנסה להנהיג שיטות לימודים שונות בחטיבה הצומחת, אותן הוא מייבא מניסיונו הצבאי. המוטו של נבו: תכנית לימודים אישית לכל ילד. כחלק מהתכנית המרעננת, פתח נבו קבוצת וואטסאפ למדעים, שם מתפתחים דיונים באופן קבוע. "במרחב הווירטואלי הם הרגישו מספיק בנוח להעיז ולשאול", אמר נבו למיינט ירושלים. "מידי פעם עניתי, מידי פעם הגבתי, אבל בעיקר נהניתי לקרוא".
3 צפייה בגלריה
נבו. דיון במרחב הווירטואלי. צילום: יואב דודקביץ'
נבו. דיון במרחב הווירטואלי. צילום: יואב דודקביץ'
נבו. דיון במרחב הווירטואלי. צילום: יואב דודקביץ'
כחלק מהתפיסה החדשה שמנסה להנהיג נבו, הוא נותן לתלמידים פטורים משיעורים בכיתה על מנת שילמדו באופן עצמאי. בנוסף, הוא מכשיר מורים למספר מקצועות במקביל כך שהתלמידים יעבדו מול מספר מצומצם של מחנכים שמכירים אותם ויכולים להתאים את תכנית הלימודים על פי ההיכרות המוקדמת ממקצועות אחרים.
בגיל 90 זכתה ניצולת השואה שושנה אריאב לחתונת חלומותיה. שושנה ונתן אריאב מראשון לציון, שניהם ניצולי שואה, הכירו במחנה המעבר בקפריסין לפני קצת יותר מ-70 שנה. הם נישאו בחתונה חפוזה של ימי הצנע, ושושנה לבשה שמלה ירוקה. כל חייה היא חלמה על חתונה אמיתית ושמלה צחורה, ובסוף השבוע האחרון, לרגל יום הולדת ה-90 היא זכתה להפתעה שלא ציפתה לה.
לכבוד יום הולדתה ה-90 החליטו בני משפחתה להגשים לה את החלום. "החלטנו לעשות לה חתונה בהפתעה", אמרה דורית אריאב למיינט ראשון לציון, "התארגנו, ואמרנו לה שכל המשפחה רוצה לרדת לאילת כדי לחגוג לה יום הולדת, אבל בעצם התחלנו לעבוד על החתונה. גייסנו לעניין את חמי, נתן, אמרנו לו שנפתיע את שושנה באילת והוא כמובן מאוד התרגש והסכים". בסוף השבוע האחרון נסעה כל המשפחה לאילת והחלה חגיגת יום ההולדת, כשלפתע האירוע קיבל תפנית: נתן פנה לאשתו מזה 70 שנה ושאל: "תסכימי להינשא לי?", שושנה הופתעה וענתה: "אנחנו כבר נשואים", ואז אמר נתן: "זה לא היה כמו שצריך, עכשיו נעשה את זה כמו שמגיע לך".
גם אחרי שחצה את גיל 80 ממשיך גדעון מריאנצ'יק מפתח תקוה ליהנות מכל רגע בעת רכיבה במרחבי הארץ על אופנוע ההארלי דייוידסון שלו. "תמיד הייתי משוגע", הוא מעיד על עצמו "הייתי פרא אדם, אבל חברותי ואהוב מאוד. שיחקתי כדורגל וכדורסל, ובגיל 16 התחלתי להתעניין באופנועים. הייתי לוקח אופנוע ומשפץ אותו".
3 צפייה בגלריה
גדעון מריאנצ'יק על ההארלי. צילום: ריאן
גדעון מריאנצ'יק על ההארלי. צילום: ריאן
גדעון מריאנצ'יק על ההארלי. צילום: ריאן
במיינט פתח תקוה מספרים כי על אופנוע ההארלי שהוא מחזיק בביתו הוא שומר בקנאות ומטפל בו במיטב האמצעים הקיימים בשוק, כשאת כל האביזרים הנלווים וכלי העבודה מיקם במחסן הצמוד לביתו. "כשאני על האופנוע אני מרגיש בעננים" אומר מראינצ'יק ומספר על קבוצת הרוכבים אליה הצטרף לפני מספר שנים "בקיץ אנחנו רוכבים בכל סוף שבוע, ובחורף אני רק מחכה ליום יפה כדי לרכב. נוסעים, עוצרים במסעדות, אוכלים, ובסוף המסע יושבים על כוס בירה והולכים הביתה".
לשאלה איך מגיבה המשפחה לעובדה שהוא רוכב על האופנוע, צוחק מריאנצ'יק "מי שואל אותם? כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה". התגובות מהרחוב משמחות אותו "אנשים נדהמים. רואים אותי ואומרים 'בוא'נה, אתה נראה עשר'".