אתמול (רביעי) הוגש כתב אישום נגד גבר בן 26 מהפזורה הבדואית בדרום, אשר פרץ לכאורה לבתי עסק בכל הארץ, בהם ברחוב בורוכוב ברעננה, משם גנבו סיגריות בשווי 70 אלף שקלים ו-8 אלף שקלים במזומן.
1 צפייה בגלריה
הפריצה לבית העסק ברעננה | צילום: דוברות המשטרה
הפריצה לבית העסק ברעננה | צילום: דוברות המשטרה
הפריצה לבית העסק ברעננה | צילום: דוברות המשטרה
השיטה של הנאשם, יחד עם פורצים נוספים שהיו מכוסים מכף רגל ועד ראש, הייתה לפרוץ בכוח לעסקים ולהעביר את השלל לשקי בד גדולים ועבים. כמו כן הייתה מחליפה החבורה את לוחיות הזיהוי של רכביה בטרם כל "מבצע", בכדי לטשטש עקבות. הכנופיה התרכזה בגניבת מזומן וסיגריות, כשהסיגריות נמכרות שוב בפזורה הבדואית.
לאור קבלת תלונות רבות, פתחה המשטרה בשבועות האחרונים בחקירה שנכון לעכשיו הביאה למעצר והגשת כתב אישום נגד אחד הפורצים. מהחקירה עלה כי בין השאר "ביקרו" הפורצים ב-25.11 בפרדס חנה שם גנבו כ-2,500 שקל בנוסף לנזק נוסף של כ-2,150 שקל נוספים. במהלך ההמלטות הפרועה מהמקום רכבם התהפך והם נטשו אותו ונמלטו מהמקום.
למחרת הם הגיעו לביקור בכפר סבא, בעסק לממכר סיגריות ברחוב דוד רמז. זה נגמר בנזק של כ-60 אלף שקל לרכוש ובנוסף בגניבה של סיגריות בשווי של כ-45 אלף שקל. כמו כן נגנבו מהמקום 4,500 שקל במזומן וכן כספומט שהכיל כ-2,800 שקל.
הפריצות המשיכו באבן יהודה, פתח תקווה ומגדל, כשבכל הפריצות האלו השלל מגיע לשווי של מאות אלפי שקלים ונזק בשווי דומה לבתי העסק.
ביום שלישי שעבר ה-18.12, פרצה החבורה לעסק בנצרת, אלא שהפעם בזמן הפריצה הגיעה ניידת משטרה למקום. החבורה, כהרגלה, נמלטה לכיוון הרכב ועל הדרך דרסה את השוטרים והמשיכה בנסיעה פרועה, תוך שהם מותירים מאחוריהם את אחד מחבריהם. החשוד, כאמור בן 26 מהפזורה, ניסה להתנגד למעצר ואף היכה את השוטר בבעיטות, אך בסופו של דבר נעצר.
נגד החשוד הוגש כתב אישום חמור, הכולל לא פחות מ-8 אישומים, בעבירות של פריצה לבית עסק, היזק לרכוש במזיד, קשירת קשר לפשע, זיוף סימני זיהוי של רכב, החזקת מכשירי פריצה ועוד. יחד עם כתב האישום, הוגשה נגד החשוד בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.