1 צפייה בגלריה
מתחם כפר בתיה. "אין עדיין לוחות זמנים" | צילום: אסף פרידמן
מתחם כפר בתיה. "אין עדיין לוחות זמנים" | צילום: אסף פרידמן
מתחם כפר בתיה. "אין עדיין לוחות זמנים" | צילום: אסף פרידמן
מועצת מקרקעי ישראל אישרה הסדר בין רשות מקרקעי ישראל לבין עמותת נשי אמי"ת (רשת מוסדות חינוך בישראל) באשר לאדמות בית הספר החקלאי "כפר בתיה" ברעננה. ההסדר אמור לסיים את כל המחלוקות בין הצדדים, ויאפשר את קידום הליכי התכנון של תוכנית לבניית כ-1,300 יחידות דיור בעיר. במסגרת ההסדר, תשתתף הרשות בעלויות ההעתקה של בית הספר ומוסדות נוספים המצויים בשטחים הכלולים בתוכנית.
תוכנית הבנייה בכפר בתיה כוללת שטחי מדינה, לצד שטחים בבעלות פרטית. קידום התוכנית בהסכמה יאפשר ניצול מיטבי של המקרקעין לדיור ולשטחי מסחר. עם אישור התוכנית, יימסרו למדינה למימוש מיידי 284 יחידות דיור וכ-1,500 מ"ר שטחי מסחר. בו-זמנית, התלמידים במקום יזכו לבניית קריית חינוך חדשה, ובוועד ההורים של הכפר כבר נרגשים מעצם התוכנית, שצפויה להתממש בשנים הקרובות.
מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "אישור ההסדר הוא צעד נוסף להגדלת היצע הדיור בישראל, ומאפשר את פיתוחם של שטחי מגורים ומסחר, בהיקף נרחב ובלב אזורי הביקוש, בהתאם לצורכי המשק. ההסדר מגשים באופן מובהק את תפקידה של הרשות לרכישת קרקעות ולהשארת עתודות קרקע מספיקות לצרכיה ולפיתוחה של המדינה בעתיד, בהיקפים הנדרשים על פי צורכי המשק, החברה והסביבה".
לדברי יו"ר ועד ההורים בבית הספר המדעי בכפר בתיה ויו"ר משותף של הנהגת הורים ברעננה, אודליה שיינדורף-בילו, המהלך הנדל"ני הזה נועד לאפשר מקור כספי למימון הבנייה של קריית החינוך החדשה, שאמורה להיות חדשנית ומתקדמת.
"נשות אמי"ת זו עמותה אמריקאית שהקרקע נמצאת בבעלותה, והיא בעלת הזכויות ברשת אמי"ת. בכפר בתיה פועלים כמה בתי ספר במבנים ישנים ובתנאים מחרידים, ביניהם בית הספר היסודי נועם, אמי"ת כפר בתיה (בית ספר על-יסודי שש-שנתי הפועל בשתי חטיבות), וכן ישיבת הסדר ובית ספר חברותא, ששוכרים שטחים במקום. כחלק מההסדר, המבנים הישנים יפונו ותיבנה שכונה, ובשטח אחר במתחם כפר בתיה תיבנה קריית חינוך גדולה, ובה יהיו שני בתי ספר, מגרשי ספורט ובית כנסת גדול. בתי הספר ייבנו בשיתוף פעולה ובמימון משותף של עמותת נשות אמי"ת עם עיריית רעננה ועם משרד החינוך. אין עדיין לוחות זמנים, ואני מניחה שקריית החינוך החדשה תהיה מוכנה במהלך העשור הקרוב".
הייתם מעורבים בהליך. האם אתם מרוצים?
"ההורים מרוצים מאוד. היינו מעורבים בפרויקט 'כפר בתיה המתחדשת', לא בחלק הנדל"ני, אלא בחלק הקשור לחינוך, לבניית בתי הספר. בשנתיים האחרונות היינו שותפים לערבי 'שולחנות עגולים' שהשתתפו בהם אדריכלים מארה"ב, אנשי חינוך, הורים מבתי הספר ותושבי רעננה. באנו לסייע ולהיות שותפים לתכנון המיטבי של בתי הספר".
מרשת אמי"ית נמסר: "כפי שפורסם על ידי רמ"י, נשות אמי"ת בארצות הברית הגיעו אִתה להסכם, שבמסגרתו יועברו בתי הספר כדי לסייע בפתרון מצוקת הדיור. כמו כן, במסגרת ההסכם יינתן סיוע של רמ"י למימון בנייתם והעברתם של בתי הספר לשטח שיוקצה לכך. בתי הספר ייבנו בתפיסה אדריכלית-פדגוגית חדשנית, ויותאמו ללמידה שבה יושם דגש על פיתוח מיומנויות המאה ה-21".