מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
פרחיה סרוסי (63) מרחובות ואחותה לילי פרג (54) טסו לארגנטינה לבקר את בנה של סרוסי המתגורר שם. הן נראו לאחרונה ביום שישי בעיר מנדוזה. מאז נותק הקשר עם משפחתן. הבן מסר עדות במשטרה, והמשטרה המקומית פתחה בחיפושים נרחבים שכללו בדיקה של מצלמות הרחוב בכל נקודות הציון בהן דווח כי נראו לאחרונה. לפני מספר ימים המשטרה אף פשטה על ביתו של הבן עם כלבי גישוש, וביצעה חיפוש בשטח, אך החיפוש לא העלה דבר. במיינט רחובות מדווחים כי מאז ניתוק הקשר פתחה המשפחה במבצע חיפושים עולמי. בין השאר נפתח עמוד פייסבוק, בו נקראים ישראלים בארץ ובעולם לפקוח עין, ולהעביר כל פיסת מידע הקשורה להיעלמות המסתורית.
2 צפייה בגלריה
מימין: לילי פרג ופרחיה סרוסי. טרגדיה תנ"כית | צילום: מהאלבום המשפחתי
מימין: לילי פרג ופרחיה סרוסי. טרגדיה תנ"כית | צילום: מהאלבום המשפחתי
מימין: לילי פרג ופרחיה סרוסי. טרגדיה תנ"כית | צילום: מהאלבום המשפחתי
רגעים ארוכים של חרדה עברו על ילד בן שש שהתקשר לאמו שתאסוף אותו מבית אביו בראשון לציון, אחרי שזה שתה לשוכרה. במיינט ראשון לציון מדווחים על המקרה שאירע לפני מספר שבועות, מעט לאחר השעה שבע בערב. מכתב האישום שהוגש כנגד האב עולה כי הילד הצעיר, ששהה בביקור במסגרת הסדרי ראייה, הבחין שאביו החל לשתות לשוכרה ועד מהרה הפכה התנהגותו לחסרת סבלנות ומאיימת. הילד התקשר לאמו וביקש ממנה למהר ולהגיע לקחת אותו, כל זאת מבלי שהאב יידע על כך. האם מיהרה להגיע לבית האב, וכאשר הבחין בה הילד הוא מיהר לרוץ לעברה, נכנס לרכב וטרק את הדלת. לנוכח התערבות האם זעם האב ואיים על האם כי ידאג לשכור אנשים שירצחו אותה. מכתב האישום שהוגש כנגד האב, עולה כי האם ביקשה מהאב להירגע ולהניח לה להיכנס אל דירתו כדי לאסוף את חפציו של בנם המשותף, אך הגבר המשיך לקלל וסירב לתת לה להיכנס. האישה החליטה לוותר על בקשתה, נכנסה לרכב והחלה בנסיעה, אלא שאז התנפל הגבר על הרכב, חסם את דרכה ועקר את המגבים ממקומם. לאחר מכן היכה האב בחוזקה על שמשת הרכב וסדק אותה. זוג שוטרים שהגיע לבית ביקש מהאב להתלוות אליהם אך הוא המשיך ואיים גם עליהם שידאג ש'יטפלו בהם'. בהמשך אמר הגבר לשוטר כי הוא מייחל לכך שבנו יידרס על ידי ניידת. לאחר מכן, בחדר החקירות, המשיך הגבר לקלל את השוטרים ואף איחל להם שהם וילדיהם יישרפו וייהרגו בדרכים שונות.
במיינט נתניה דיווחו השבוע על כתב אישום שהוגש נגד שני אחים לאחר שגנבו במשך כחודשיים כבלים של חברת בזק ברחבי נתניה בשווי של מאות אלפי שקלים והסבו נזק רב הן למערכות התקשורת והן לחברת בזק. הכל החל עם קבלת תלונתו של אזרח למשטרת ישראל, אשר הבחין בחשודים כשהם מצויידים במגזרי ברזל וברכב עם נגרר. החשודים חיברו את הרכב לכבל שחור שבצבץ ממכסהו של גוב (הוא בור תקשורת של חברת בזק) ומשכו את מכסה הגוב באמצעות נסיעה ברכב, עד שמכסה הגוב נפתח. החשודים משכו מהגוב כבל 1600 (כבל המכיל 1600 חוטי נחושת) וחיברו אותו לוו הגרירה של הרכב. בהמשך, חתכו את הכבל לחתיכות של כמטר וחצי כל אחת והניחו אותם ע"ג הנגרר. בכך למעשה, החשודים גנבו כבלים המעבירים תשתיות תקשורת טלפונית ואינטרנט, כמו גם חיבור למוקדי חירום ו/או לשירותי רפואה ובנקאות, אזעקות ומערכות ניטור אזרחיות וצבאיות. החשודים חזרו על מעשיהם במקומות שונים ברחבי העיר נתניה ולמשך תקופה של כחודשיים.
2 צפייה בגלריה
גניבת כבלים של בזק בנתניה | צילום: דוברות משטרת שרון
גניבת כבלים של בזק בנתניה | צילום: דוברות משטרת שרון
גניבת כבלים של בזק בנתניה | צילום: דוברות משטרת שרון
עובדי מס הכנסה ערכו בתחילת השבוע ביקורת ברחבי ירושלים, ביניהם בחנות לממכר פלאפל במאה שערים. במיינט ירושלים מספרים כי לצד הפלאפל הם גילו שבמקום נמכרים גם ספרי קודש, אולם ההכנסות בגין מכירת הספרים אינן מתועדות כלל. בעל החנות הסביר כי הוא תורם את הכסף לאברכים. בהמשך בביקורת בחנות לממכר פירות וירקות, נמצאו הפקדות והעברות בנקאיות בחשבון העסק בסך 30 אלף שקלים שאינם מתועדים בספרים. הירקן טען שמדובר בכסף שקיבל מאחיו. במסעדה אחרת בירושלים נמצא כי בעל המסעדה לא דיווח על הכנסות בדך 118 אלף שקלים. הבעלים החליט להטיל את האחריות על הלקוחות ואמר: "חשבתי שהלקוחות ידווחו לרשות המסים".
במה רוחצים את הילודים? סרטונים חדשים שהופצו ברשתות החברתיות מראים כי המים במחלקת יולדות בבית החולים בילינסון עכורים ונראים מלאי חלודה. היולדת סיפרה למיינט פתח תקוה כי החוויה המפוקפקת במחלקה לא היתה זרה לה וממש לא חד פעמית. "לפני שנה בדיוק, בינואר 2018, צילמתי סרטון דומה במחלקת יולדות ג'. להבדיל מהפעם הזו שהסרטון צולם במחלקת יולדות א'. צריך לזכור שבמים האלה רוחצות גם נשים לאחר לידה או ניתוח קיסרי עם פצעים ותפרים. אני לא מומחית, אבל זה הרגיש לי מזוהם". מבית החולים בילינסון נמסר בתגובה: "תודה שהפניתם את תשומת ליבנו. בית החולים פועל על מנת לתת פתרון לנושא".
השודד לא שודד פעמיים. בתחילת השבוע נתין ירדני, שככל הנראה שוהה בארץ באופן לא חוקי, שדד סניף דואר ב"ביג" בבאר שבע. במיינט באר שבע מספרים כי בעקבות המקרה החלה חקירה נרחבת, במהלכה בוצעו סריקות ברחבי העיר במטרה לאתר את החשוד. עם התקדמות החקירה נודעה זהותו של חשוד. אז החליטו במשטרה ללכוד את החשוד "על חם". בפעילות מבצעית ממוקדת נערכו שוטרים סמויים בסניף בנק דואר ביישוב מיתר. עם הגעת החשוד למקום, ולאחר שהחל בביצוע שוד נוסף, נעצר בשעת מעשה, לא לפני שנאבק עם השוטרים.