2 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
על מיזם "מחוסגן" כבר שמעתם? מדובר בטרנד חדש בגנים הפרטיים ברחבי הארץ, שהחל בעקבות התפשטות מחלת החצבת. ההצטרפות למיזם מותנית בהצגת פנקס חיסונים מעודכן בכל חיסוני החובה.
במסגרת המיזם הגן נמצא במעקב צמוד של רופא, ולמיזם הצטרפו 100 מתנדבים ובהם רופאים, סטאז'רים, סטודנטים לרפואה ואחיות. הם דואגים לבדיקת הסטטוס החיסוני של הגן, וכבר במעמד ההרשמה הרופא עובר על פנקסי החיסונים של הילדים ומוודא שהם חוסנו בהתאם לגילם.
כמו כן יש מעקב ותמיכה ‑ רופא הגן עוקב אחרי ביצוע תוכנית החיסונים לאורך השנה, הוא זמין לשאלות ומסייע להפגת חששות ההורים. ישנה גם הדרכה בעזרה ראשונה לצוות הגן ולהורים והדרכה וליווי צמוד לגננות.
2 צפייה בגלריה
בודקים מי מחוסן. ד"ר אונגר | צילום: פיני סילוק
בודקים מי מחוסן. ד"ר אונגר | צילום: פיני סילוק
בודקים מי מחוסן. ד"ר אונגר | צילום: פיני סילוק
"כל הסיפור הזה התחיל כשבמקביל התחילו שתי יוזמות", מסבירה סתו אברהמי, מנכ"לית המיזם. "מיזם אחד היה של איתי ברשדסקי מרמת השרון, אב לילדים ובעלים של גן, ביחד עם ד"ר מאיר עזרא־אליה, מתמחה בטיפול נמרץ בילוד. באותו זמן החל גם ד"ר ליאור אונגר, מתמחה בנוירוכירורגיה, ביוזמה פרטית בתחום. הם חברו יחד ומיד לאחר מכן הצטרפה אליהם אברהמי".
ברשדסקי מספר מה גרם לו להניע את המיזם: "הבנתי כי חובתי כמנהל גן, האמון על חייהם ובריאותם של 130 ילדים מגיל לידה ועד גיל ארבע, היא להבטיח כי לא יחלו במחלות שניתן למנוע באמצעות חיסון".
אחרי כשלושה חודשים, 450 גנים בארץ נכללים ביוזמה, וברעננה הצטרפו ארבעת הגנים הבאים: "גן גילי וליזי", "גן חיה", "גן שלומית", "גן הדור הבא".