1 צפייה בגלריה
הג'ודוקא לבב ברקן ואריק זאבי. "לכולנו מגיעה הזדמנות שווה" | צילום: יח"צ
הג'ודוקא לבב ברקן ואריק זאבי. "לכולנו מגיעה הזדמנות שווה" | צילום: יח"צ
הג'ודוקא לבב ברקן ואריק זאבי. "לכולנו מגיעה הזדמנות שווה" | צילום: יח"צ
המשלחת הישראלית למשחקי ספיישל אולימפיקס יוצאת בגיוס המונים, על מנת להגיע למשחקים האולימפיים בדובאי, שיתקיימו במרץ, 2019. כחלק מקמפיין הגיוס, ספורטאים עם מוגבלויות שכליות קוראים לספורטאי עילית להתחרות בהם.
"אריק זאבי, אני אנצח אותך, תגיד מתי ואיפה", אומר הג'ודוקא לבב ברקן, תושב רמות השבים, במסגרת קמפיין גיוס המונים ייחודי דרך אתר Drove, שבמסגרתו שישה ספורטאי ספיישל אולימפיקס, עם מוגבלויות קוגנטיביות-התפתחותיות למיניהן, מזמינים ספורטאי עילית ישראליים לתחרות נגדם. המסר: "מי שרוצה לייצר עולם שוויוני שבו משחקים יחדיו יתרום לקמפיין".
ספיישל אולימפיקס היא תנועה חברתית גדולה לספורט משלב, המקדמת ספורטאים עם מוגבלויות על הרצף הקוגניטיבי. במשלחת חברים, בין השאר, שמעון פלח, שחקן כדורסל מהרצליה; לין קורנהאוזר, שחקנית באולינג מרעננה; אלה זוהר, אביטל נווה וגלעד קלישוב, שחיינים מהרצליה; דקל בר ניר, ג'ודוקא מכפר סבא; מאי שמיר, שחיינית מהוד השרון, וכן לבב ברקן, הג'ודוקא מרמות השבים. 500 אלף שקל — זה הסכום שזקוקים לו ספורטאי ספיישל אולימפיקס, כדי לייצג את ישראל במשחקים באבו דאבי ובדובאי.
"יש לנו הזדמנות לעשות היסטוריה, ולשלוח בפעם הראשונה ספורטאים עם מוגבלויות שכליות-התפתחותיות להתחרות בדובאי ובאבו-דאבי", אומרת מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל, שרון לוי-בלנגה, מהרצליה. "אך אנחנו זקוקים לרוחב לבם של אנשים שמאמינים בערכים שלנו — שכולנו שווים, ושלכולנו מגיעה הזדמנות שווה. הספורטאים הנהדרים הללו מביאים לנו מדליות מרחבי העולם. תרומה שלכם תעזור לנו להגיע למשחקי ספיישל אולימפיקס, שם ודאי ננצח בתחרויות רבות, ומשם נחזור עם מדליות וגאווה רבה למדינת ישראל ולתושביה.
"הצלחנו לחבר בין הספורטאים של ספיישל אולימפיקס לבין הספורטאים הכי מפורסמים בישראל. שאלנו את הספורטאים שלנו מול מי הם חולמים להתחרות, וככה הגענו לספורטאים, כמו שחר פאר, יעקב טומרקין, אריק זאבי, יותם הלפרין ואחרים. על פי האסטרטגיה שאנחנו מציגים, הספורטאים שלנו מלמדים את החברה איך נכון להתקיים, ולא להיפך. לכן, הספורטאים מציגים מעין חוצפה ישראלית, ומזמינים ספורטאים מפורסמים לדו-קרב. לשמחתנו, הספורטאים המפורסמים משתפים פעולה ויבואו להתמודדות".
מה המטרה בתחרות בין ספורטאי עילית לספורטאי הספיישל?
"בעיניי זה משנה את פני החברה, כי כל אדם, שיראה את ספורטאי העילית שאותו הוא מעריץ מתחרה בספורטאי ספיישל, ישנה את תפיסתו לגבי אנשים עם צרכים מיוחדים".
לכמה כסף אתם זקוקים?
"אנחנו מגייסים 500 אלף שקל, שאמורים לכסות את הוצאות המסע: הטסת המשלחת עם אנשי ביטחון, רופאים, מאמנים ועוזרים".
לדבריה, בתי הספר ורשויות בשרון מביעים תמיכה ומשתתפים בקמפיין, כדי לתמוך בספורטאים שלהם. כך למשל, עיריית הרצליה תרמה את מתקני הספורט שלה לצילומי הקמפיין. "כאשר הספורטאים שלנו יעמדו על הפודיום וייצגו את ישראל בכבוד, הם ינצחו למעשה את הקרב הגדול מכל — הקרב על הקבלה וההכרה בשונה בחברה הישראלית. זה לא רק מדליה ספורטיבית על הישגים, זה גם לראות את האדם כשווה".
לתרומות ולצפייה בקמפיין