למעלה ממחצית מעברי החציה שנבדקו ברעננה לא היו תקינים. בחלקם אין פסי האטה ומחצית מהולכי הרגל שנצפו בעיר חצו שלא כחוק.
לאור ההיפגעות הגבוהה יצאו לאחרונה חברי 'קבוצות הנוער של אור ירוק לכבוד שניאור חשין' לבדוק האם מעברי החציה ביישובים תקינים ובטוחים והאם הולכי הרגל חוצים באופן בטוח וכחוק. המתנדבים צפו במעברי חציה בכ-30 רשויות ברחבי הארץ, במהלך התצפית נדגמו כ-233 מעברי חציה ונצפו למעלה מ-1,800 בני אדם בעת שהם חוצים את הכביש.
במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים מספר פרמטרים של בטיחות:
תקינות מעברי החציה (דהויים / מחוקים / צבועים היטב), האם קיימת הנמכת מדרכה לקראת מעבר החציה, הימצאות פס האטה לפני מעבר החציה, האם המעבר מרומזר, הימצאות תמרור המסמן מעבר חציה במקום, תאורה סמוך למעבר החציה בשעות החשיכה, הם ישנו פס האטה לפני המעבר. בנוסף בדקו המתנדבים כמה מהולכי הרגל עברו כנדרש במעבר החציה וכמה מהם הסתכנו וחצו במקום בו אין מעבר חציה או באור אדום ברמזור.
בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם רעננה:
להלן תוצאות התצפית:
- ברעננה נבדקו תשעה מעברי חציה, שמונה מהם אינם מרומזרים.
- שניים מן המעברים שנבדקו נמצאו דהויים ומחוקים.
- בשניים מהמעברים שנבדקו לא קיימת הנמכה של המדרכה במפגש עם הכביש.
- סמוך לשישה מעברים אין תמרור או שהתמרור במקום אינו תקין.
- סמוך לחמישה ממעברי החציה שנצפו לא קיים פס האטה.
- סמוך לשניים מהמעברים אין תאורה.
- 51% מהולכי הרגל שנצפו בעיר חצו שלא כחוק (37 מתוך 72).
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל ממשיכים להיפגע במספרים מדאיגים, הם אוכלוסיה פגיעה, חסרי הגנה וכל מפגש בין הולך רגל לכלי רכב תמיד יגמר בפגיעה להולך הרגל, בכאב גדול לו ולאוהביו. הפיתרון להצלת הולכי הרגל הוא פשוט לביצוע, זול ובאמת מונע תאונות. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל, לוודא תקינות מעברי החציה ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. מעברי חציה תקינים, מוארים, מרומזרים או עם פסי האטה יכולים להיות עבור הולכי הרגל ההבדל שבין חיים למוות".