כשלושה חודשים עברו מאז הבחירות וראש עיריית רעננה חיים ברוידא נמצא בעין הסערה, זאת עקב הכוונה, שהתפרסמה בימים האחרונים ברשתות החברתיות והודלפה מדיונים שונים בעירייה, על העלאת הארנונה בגובה חריג של 3.9%.
2 צפייה בגלריה
צילום מסך: פייסבוק
צילום מסך: פייסבוק
צילום מסך: פייסבוק
תושבים רבים שנחשפו לכוונת העירייה פתחו במאבק, שלטענתם יהיה "נוקב וקשה", אם "יעיז ראש העירייה להכביד את נטל הארנונה, היקר גם כך, על גבם של התושבים".
"אנחנו לא הפרה החולבת של העירייה", אמרו השבוע ל"מיינט רעננה", ראשי המאבק, "מצב קשה או לא, גרעון או לא, שיחפשו שעירים אחרים לעזאזאל שיכסו את הכשלונות הסדרתיים של הנהלת העירייה".
לכשלונות, אם היו, לא אחראי ראש העירייה הנבחר ברוידא
"נכון. אבל לפתרונות הוא כן אחראי. ברוידא נבחר על טיקט של חיבור לתושבים שצמח מהעם וזכה לתמיכה רבה בראשות העיר רק בגלל זה, אז עכשיו שלא יפנה את גבו לתושבים, ויראה בהם את הפתרון האידיאלי, הקל והנוח".
אז מאיפה הוא יביא כסף?
"יש כסף מהרבה מקורות שונים, שיחפש שם. עירייה נועדה לתת שירות לתושבים ולא להכביד עליהם גם כך נטל הארנונה ברעננה הוא בין הגבוהים בארץ, אז די כבר. אנחנו מאוד מקווים שזו לא תהיה החלטתו ושהוא יתעשת, אבל אם הוא מתכוון אכן להתעלם מזעקותינו, הוא יבין מאוד מהר שתושבי רעננה הם לא פראיירים".
מה תעשו?
"נפתח במאבק ציבורי שלא היה כמנוהו ברעננה. מהפגנות, חסימות כבישים ועד מרד ארנונה".
מה זאת אומרת?
"רעננה ידועה כעיר שבה אחוז הגביה של הארנונה הוא בין הגבוהים בארץ, אנחנו פשוט נקרא לתושבים בצעד דרסטי שיכלו כל הקיצין, לא לשלם את הארנונה. אנחנו מאוד מקווים שזה לא יגיע לשם".
2 צפייה בגלריה
צילום מסך: פייסבוק
צילום מסך: פייסבוק
צילום מסך: פייסבוק
"בחרת להכניס יד לכיסו של התושב"
תושב שכונת נווה זמר בעיר, שחר אריאל, אף פרסם מכתב גלוי לראש העירייה חיים ברוידא ובו כתב: "אתה שהבטחת לנו תושבי העיר שתייצג אותנו באהבה ובנאמנות, ותוך ראייה של המצב דרך עיניו של האדם הפשוט - בהחלטה הראשונה והמשמעותית שלך כראש עיר אתה בוחר להכניס יד לכיסו של אותו אדם שבדרכך הצנועה ועם כל הנשמה שכנעת להצביע עבורך.
"אדוני ראש העיר, אם באמת מצב העיריה הוא אכן קשה כפי שטענת, מדוע לא טרחת לזעוק ולהתריע על המצב הקשה - עת כיהנת באופוזיציה כחבר ועדת הכספים של העיריה? כיצד ייתכן שלא ידעת על כך?? האם מוצו באמת הדרכים לקיצוץ בתוך העיריה? "....המאבק הזה הוא לא אישי שלי כתושב נווה זמר - הוא מאבק של כל תושבת ותושב בעיר, בין אם הם הצביעו או לא הצביעו עבורך. אני חושב שלפני שהעיריה מכניסה את ידה בכיסיה של התושבים ישנן עוד פעולות שהיא יכולה לעשות בכיסיה שלה…
אין לי כל כוונה לנהל ריב ומדון עם ראש העיר, סגניו וכל שולחיו בין אם בעיריה או בין אם לא. בכוונתי למתוח ביקורת, לא לקלל, לא להשמיץ ולא לשסע..".
אריאל אף הציע לברוידא לקצץ בשכרם של שני סגני ראש העירייה, איתן גינזבורג וניר קריסטל, ולמנות אותם בחצי משרה, ובכל יחסוך מילוני שקלים בשנה: "אם תכניס את היד לכיסם של נבחרי הציבור", כתב אריאל, "במקום לכיסם של התושבים, תמצא שהציבור יתמוך בך".
מדוברות עירית רעננה לא נמסרה תגובה, אך גורמים בעירייה הבהירו ל"מיינט רעננה": "כל הפרסומים וכל השמועות על העלאת הארנונה הם על אחריות המפרסמים בלבד. זה לא סוד שיש גרעון בעיריה, זו קופה שנעשקה עם השנים, וברוידא הגיע לשוקת השבורה הזו, ומנסה למצוא פתרונות. ייתכן ובדיונים עלו הצעות שונות, בהן העלאת הארנונה, אך טרם התקבלה כל החלטה בנושא. כל השאר, זה שמועות ושיח מפלג שבעיקר מלובה על ידי מתנגדיו של ברוידא ששכחו שהבחירות הסתיימו".