דרור קליין מרעננה, חברו הקרוב של של הלוחם אביתר יוספי ז"ל, פתח יחד עם חבריו קמפיין מימון המונים להקמת קרן, גיבור כאר"י שמה, לזכרו.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כזכור, יוספי, בן עשרים במותו, נהרג לפני כחודש במסגרת מסע ניווט שערך במסגרת הכשרתו בגדוד הסיור של הצנחנים לאחר שנסחף בנחל חילזון וטבע למוות.
יוספי נפל במסגרת לימודיו בישיבת ההסדר "נהר דעה" בנהריה, וביוזמת דרור קליין, חברו לישיבה הוחלט לפתוח קרן לזכרו. מטרת הקרן היא להנציח את תכונותיו הייחודיות ואת מורשתו של יוספי ושמה מורכב מראשי התיבות של שמו (אר"י- אביתר רחמים יוספי). במסגרת פעילותה של הקרן מתוכננים כמה מיזמים לזכרו בהם: הקמת גלעד ופינת נוי לזכרו, רכישת ספרייה של ספרי קודש שתוצב בישיבת ההסדר בנהריה, הפעלת מיזם שייקרא "שמחת יום א' לחיילים". ברוח פעילותו של אביתר, שנהג להתאמץ ולשמח חיילים השבים מביתם לצבא ביום א', המיזם יגייס מתנדבים שיעמדו בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ ויחלקו לחיילים מיני מתיקה.
"חבל שעם ישראל חי מתי שמישהו מת"
"יש עוד דברים רבים שאותם מתכננת הקרן לעשות", אומר השבוע חברו הטוב, דרור קליין, 20, מרעננה מבין יוזמי הקרן. "הכול תלוי בכמות התורמים". קליין, יחד עם גורמים בישיבה שהקימו את הקרן, מעודדים מאוד מההיענות הרבה לה זוכה פרויקט מימון המונים שבימים הספורים להתחלתו כבר גייס עשרות אלפי שקלים.
"בשבעה למותו של אביתר, כשרבים הגיעו מכל קצוות הארץ לנחם, אבא שלו אמר לי: 'חבל שעם ישראל חי מתי שמישהו מת'. אני, יחד עם חבריי וחבריו של אביתר גם במוסדות החינוכיים הנוספים בהם הוא למד, רוצים להוכיח שעם ישראל חי כל הזמן, וזו מטרת הקרן הזו בעצם. הקרו הזו והפעילות אותה היא מתכננת לזכרו של יוספי, היא פשוט המראה של אביתר. לא רבים יודעים מי הוא היה, אני שהייתי חבר מאוד קרוב שלו, ראיתי שיש בו משהו שאפשר להגיד עליו ניצוץ אלוהי".
ספר קצת. "זה העניין, שכל שעה ויום בימי חייו זו סיפור בפני עצמו. אני יודע שרבים אומרים שאלוקים לוקח את האנשים הכי טובים, במקרה של אביתר אין דבר שהוא נכון יותר מהקלישאה הזו. האיכפתיות שלו לאחר, האהבה שלו לחבריו, ובכלל לכל הסובבים אותו בכל המסגרות, וגם כאלו שהוא לא הכיר בכלל, זה משהו שלא ניתן לתאר במילים. אתה יודע, בצבא אחרי כל האימונים הקשים והמפרכים הוא היה עובר בין האוהלים בשעת לילה מאוחרת, ושואל את כל החיילים אם הם אכלו משהו. הוא ידע שהעייפות לפעמים יכולה לגמור על הבנאדם שאפילו יוותר על האכילה, אבל הוא הקפיד לעשות את זה כדי לשמור על הבריאות ולעזאזל העייפות שלו".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"כן. זה קשה מאוד. לא רק לי, אלא לכל החברים. הישיבה שלנו היא ישיבה מאוד קטנה, וזה הייחוד שלה. אנחנו כמו משפחה אחת גדולה. על מותו שמענו כולם יחד, לאחר שאחד הרבנים בישיבה כינס אותנו, מכל היחידות הצבאיות שאנחנו נמצאים בהם, וסיפר לנו באופן אינטימי. זה היה רגע קשה מאוד. מאז, החלטנו, גם בהדרכת הנהלת הישיבה, שאנחנו לא עוברים לסדר היום, ומוכרחים, לדעתי קודם כל בשביל עצמנו, להנציח את זכרו. שאם הוא לא ממש איתנו, אז שלפחות המעשים שלו ימשיכו להיות איתנו".
אתם בקשר עם המשפחה? "בוודאי באופן רציף. לא רק איתם. לפרוייקט הזה התגייסו גם כל מי שהכיר אותו במוסדות השונים בהם למד, וגם חבריו האחרונים בגבעת שמואל. גם הם הכירו את אותו אביתר הגיבור, שהייתה לו קודם כל גבורת הנפש לכבוש את הטבעים שלו כדי לעזור ולסייע לאחרים. הוא היה נותן מעצמו ומרווחתו האישית לסייע לאחרים. אביתר היה כולו לב, בלי שום איבר אחר בגוף. ידיים, רגליים, פנים שהם כולם לב".
כמה כסף אתם מעוניינים לגייס? "היעד הוא 80 אלף שקל ואם יהיה יותר, אז עוד יותר טוב. כל הכסף שייאסף נועד להנצחת זכרו בהרבה מיזמים שעוד מתוכננים חוץ ממה שכתבנו וממה שתכננו וכמו שאמרתי ברוך ה' יש היענות טובה. שמע, אני משוכנע שכל מי שהכיר את אביתר, אפילו לשעה קלה, לקח ממנו משהו. אם זו הכרת הטוב שהייתה לו, הנתינה, האהבה לזולת, האהבה לעם ישראל, טוב שגם אנחנו ניתן מעצמנו ולו במקצת כדי להתקרב למעלות שלו".
לתרומות לקרן גיבור כאר"י באתר גיב-באק לחצו כאן.