הבמאי הרענני גיא נתיב זכה אמש (שני) באוסקר עם סרטו Skin שהתחרה בקטגוריית הסרט הקצר. הסרט עוסק בפשע שנאה ובהשלכות שלו מנקודת מבטם של שני ילדים, האחד לבן והשני שחור.
1 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
הסרט עוסק בפשע שנאה ובהשלכות שלו מנקודת מבטם של שני ילדים, האחד לבן והשני שחור. גיא נתיב אמר על הזכייה לכתבי ynet אינה טוקר ואמיר בוגן: "אנחנו גאים ונרגשים שסרט קצר שנעשה בידי ישראלים ואמריקנים על הגזענות בארה"ב קיבל את התמיכה המדהימה של האקדמיה. הסרט הזה נעשה מתוך דאגה אמיתית לעתיד של הילדים שלנו". זו הפעם הראשונה שישראלי זוכה באוסקר מאז זכייתו של משה מזרחי על "כל החיים לפניו" בקטגורית הסרט הזר בסוף שנות ה-70.
בסרט Skin מככבים ג'ונתן טאקר, דניאל מקדונלד וג'קסון רוברט סקוט והוא נרכש לאחרונה על ידי חברת פוקס סרצ'לייט. במהלך השנה הקרובה ייצא גם סרטו העלילתי הארוך באנגלית של נתיב, שגם שמו Skin, המגולל את סיפורו האמיתי של אדם בשם בריאן ווידנר, והמסע האישי שעבר בדרך החוצה מהארגון הניאו-נאצי אליו השתייך. הסרט כבר רשם הישג מכובד כשהוקרן בבכורה בפסטיבל טורונטו האחרון, והוא אמור לצאת לאקרנים בארצות הברית באוגוסט. נתיב ביים בעבר את הסרטים "מבול", "הבן של אלוהים" ו"זרים" הקצר ביחד עם ארז תדמור.
משפחתו של נתיב, המתגוררת ברעננה מסרה עם הוודע זכייתו של בנם: "זהו כבוד גדול אנחנו מאושרים עבורו ועבור עם ישראל".
ראש העירייה חיים ברוידא: "רעננה על המפה העולמית. כל הכבוד גיא. אנחנו גאים בך".