מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
בשבת האחרונה התקיים הפנינג שלג בראשון לציון, ואלפי תושבים מילאו את גן המושבה כדי לחוש את הקור שהובא כל הדרך מהחרמון. אלא שלא כולם היו מרוצים מהאירוע: גורמים במגזר החרדי בעיר זעמו על כך שבוצע "חילול שבת המוני" כהגדרתם, לאחר שהשלג הגיע לבסוף בשבת ולא בשישי כפי שלטענתם הובטח להם מראש וכך בוצעה בפועל פגיעה בסטטוס קוו.
4 צפייה בגלריה
"אסור שדברים כאלה יקרו". הפעילות בגן המושבה, צילום: אבי קקון
"אסור שדברים כאלה יקרו". הפעילות בגן המושבה, צילום: אבי קקון
"אסור שדברים כאלה יקרו". הפעילות בגן המושבה, צילום: אבי קקון
חבר מועצת העיר שמואל ג'מיל, יו"ר סיעת מאמינים בראשון לציון, התלונן על הפגיעה בשבת ואמר למיינט ראשון לציון: "אני מוחה על כך שזה מה שקרה, ולמרות שזו עיר חילונית היה נכון ללכת לקראת התושבים הדתיים ולעשות את זה ביום שישי. כואב הלב על חילול השבת שנעשה. לא נכון להוציא לפועל יוזמה מבורכת שכזו באופן הזה". גם יו"ר סיעת ש"ס בראשון לציון אריה כהן ביקר את המיזם ואמר: "אסור שדברים מסוג זה יקרו בשבת ואני מוחה על כך. הסיכום עם גורמי העירייה היה שהשלג עצמו יגיע ביום שישי, ויונח באזור מוצל עד יום שבת כדי שיחזיק מעמד עבור מי שרוצה להגיע. אחר כך נודע לי שלמרות הסיכומים השלג הגיע ביום שבת, וגרם לחילולו של היום הזה ולכן זה משהו שאי אפשר לקבל. אנחנו נבקש לקבל תשובות כדי לדעת איך זה קרה ולמנוע מקרים כאלו בעתיד".
האם מצעד הגאווה בדרך לעיר נתניה? לפני שלושה שבועות נערך ערב הדראג הראשון בעיר וכעת הקהילה הגאה מתחילה לתכנן את מצעד הגאווה הראשון של נתניה. "המצעדים בארץ נערכים לרוב בחודש יולי, אז בחרנו בו כמועד פוטנציאלי", מסבירה עפרי בן נון-טוראל, מפעילות הקהילה, למיינט נתניה, "חשוב שאנשים יידעו, שהקהילה בנתניה לא מקיימת רק פעילויות תרבות ופנאי, אלא גם פעילות פוליטית של הבאת מצעד הגאווה לעיר. אמנם לפני כמה שנים היה ניסיון לקיים מצעד, אבל הוא לא יצא לפועל. מצעד פירושו גם הכרה מצד הגופים הממסדיים — העירייה והמשטרה". עוד מוסיפיה בן נון-טוראל: "אנחנו יודעים שנתניה זו לא תל אביב. אם יהיה מצעד גאווה, הוא יהיה גרנדיוזי פחות ולא מוחצן. המטרה היא לא להתריס או לעורר פרובוקציה. אנחנו נתנייתיים בקבוצה, חלקנו גם גדלו פה ויודעים איך לפנות לקהל".
4 צפייה בגלריה
פעילי הקהילה. "אנחנו צריכים 'להוציא מהחורים' את החברים הנתנייתיים. צילום: אסף פרידמן
פעילי הקהילה. "אנחנו צריכים 'להוציא מהחורים' את החברים הנתנייתיים. צילום: אסף פרידמן
פעילי הקהילה. "אנחנו צריכים 'להוציא מהחורים' את החברים הנתנייתיים. צילום: אסף פרידמן
"חבשת או נקנסת" - במיינט קריות מספרים על יוזמה חדשה של עיריית קרית ים במטרה לאכוף את חוקי הרכיבה על אופניים חשמליים ולעודד את הרוכבים לחבוש קסדה בעת הרכיבה. את היוזמה הגה ראש העירייה, דוד אבן צור, ובמסגרתה מציעים פקחי ושוטרי השיטור העירוני לרוכבי האופניים "קסדה בהשאלה". הרעיון הוא כי כל רוכב אופניים שנתפס בלי קסדה מקבל קנס בסך 250 שקל. במקביל, מציעים לו השוטרים והפקחים קסדה בהשאלה, אותה הוא מקבל ל-48 שעות, במסגרתן הוא יכול לרכוש קסדה שעולה כ-80 שקל, ולהימנע מהקנס. רוכבים המתייצבים בנקודת המשטרה מחזירים את הקסדה שקיבלו, ומציגים קסדה שרכשו וחשבונית וזוכים בביטול הדוח המקורי והמרתו באזהרה. בעירייה ובשיטור העירוני מאמינים כי בדרך זו ניתן להביא לשינוי בדפוסי הרכיבה של בני הנוער והתושבים על אופניים ברחבי העיר, ולהימנע מתאונות ומפגיעות.
4 צפייה בגלריה
קסדה בהשאלה: צילום: באדיבות עריית קרית ים
קסדה בהשאלה: צילום: באדיבות עריית קרית ים
קסדה בהשאלה: צילום: באדיבות עריית קרית ים
נישואיהם הקצרים במיוחד של בני זוג מאזור ראש העין תמו במהירות לאחר שבמהלך ירח הדבש שלהם, בגד החתן באשתו הטרייה עם אחרת. עורכת דינה של האישה, זהר רון, סיפרה למיינט ראש העין: "מדובר בבני זוג בשנות העשרים לחייהם, אשר נישאו לאחרונה לאחר שלושה חודשי היכרות בלבד. מיד בתום החתונה נסעו השניים לחגוג את נישואיהם הטריים בירח דבש במלון באילת, אלא שבמהלך חופשתם המשותפת, האיש לא הצליח לכבוש את יצריו ובגד בה עם אישה אחרת. הבעל אמר לאשתו הטרייה שהוא הולך להתאמן בחדר הכושר של המלון, והיא ניסתה להניא אותו מכך". האישה סיפרה לעורכת הדין כי חרף הפצרותיה, בעלה סירב להקשיב. "הוא טען שכושר וספורט הם שני הדברים החשובים ביותר בחייו ולכן יצא להתאמן, למורת רוחה", אומרת רון. כעבור שעתיים, משהתעכב לשוב לחדרם, החליטה האישה לבדוק האם הכל בסדר וירדה לחפש אחריו בחדר הכושר. "כשהיא הגיעה לקבלה של חדר הכושר וביקשה להיכנס כדי לדבר עם בעלה המתאמן בפנים, פקידת הקבלה אמרה לה שאין כרגע מתאמנים גברים, אלא רק מתאמנות, והוסיפה כי לא היו במקום גברים מאז שעות הבוקר, ושבכלל חדר הכושר היה די ריק ממתעמלים באותו היום". האישה המבולבלת חזרה לחדר וניסתה להשיג את בעלה בטלפון, אך הוא לא היה זמין. כעבור כשעה נוספת, משזה לא שב או ענה לשיחותיה, החליטה האישה המודאגת לרדת לחוף הים כדי להירגע. "אך כשהגיעה לחוף הים, חשכו עיניה", מספרת עורכת הדין, אשר לדבריה, האישה נדהמה לראות את בעלה מתמזמז עם אשה זרה בביקיני ממש מול עיניה. "היא היתה בטוחה שהיא לא רואה טוב ולכן צילמה את הזוג, כדי שתוכל להגדיל את התמונה. לתדהמתה ולמרבה אכזבתה, גילתה שאכן מדובר בבעלה הטרי. במקום להתאמן בחדר הכושר, הוא התאמן עם צעירה אחרת על גילויי אהבה".
האם הריון הינו עילה לביטול דו"ח? מסתבר כי לפחות באגף החניה בעיריית ירושלים סבורים כי אכן זו סיבה מספקת. יעל אור-לי, תושבת ירושלים קיבלה דו"ח חניה לאחר שהחנתה את רכבה בסימון כחול לבן במתחם התחנה ולא הפעילה את אפליקציית "פנגו" בזמן שהיתה בתחילת ההיריון. בערעור שהגישה לאגף החניה בצירוף מספר מחקרים טענה אור-לי כי היא סובלת מ"טפשת הריון", מצב שבו הדעת משתבשת הגורמת לשכחה של פעולות אלמנטאריות. "התכוונתי להפעיל את השימוש בפנגו", מסבירה אור-לי למיינט ירושלים, "אבל בדיוק נכנסה לי שיחה לפאלפון ובגלל מצב בלבול בו הייתי נתונה בשל ההריון שכחתי לבצע את הפעולה". בנוסף צירפה לערעור מחקרים המצביעים על כך כי הריון גורם למצב בלבול הנקרא 'טפשת הריון'. ״כולם לעגו לי ואמרו שהדו"ח לא יבוטל אבל כנראה בעיריית ירושלים סברו אחרת", הסבירה. לפני ימים ספורים היא קיבלה מכתב מהעירייה כי הדו"ח בוטל: "בנסיבות עניין הדו"ח בוטל" .
4 צפייה בגלריה
דו:ח החניה של אור-לי. צילום: באדיבות יעל אור-לי
דו:ח החניה של אור-לי. צילום: באדיבות יעל אור-לי
דו:ח החניה של אור-לי. צילום: באדיבות יעל אור-לי
הכרישים בחדרה כבר לא נחמדים. במיינט חדרה מדווחים כי רשות הטבע והגנים יצאה בהודעה חריגה ובה נכתב כי בימים האחרונים ניכר שינוי בהתנהגות הכרישים המגיעים מדי שנה בין דצמבר לאפריל בסמיכות לתחנת הכח אורות רבין ופארק נחל חדרה. לרשות יש חשש כי צוללנים באזור השפיעו על כך ועתה הם עצמם עלולים להיחשף לסכנה.
רק לפני כ-3 חודשים נפתחה בפארק נחל חדרה מדי שבת עמדת הסברה בה ניתן לקבל הסברים כלליים על הכרישים השונים המגיעים לחופי חדרה. חלק מהמבקרים בפארק הנחל אף מנצלים את ההזדמנות לצלול בסמיכות לכרישים שעד עתה היו אדישים לשוחים סביבם, אך כעת התפרסמה התראה בנושא בעקבות תצפיות שהצביעו על שינוי בהתנהגות הכרישים.