אדיוס סנטוס: מסתבר שברעננה הוקמה כנסייה הפועלת מזה מספר שבועות ואליה מגיעה מתפללים רבים, בעיקר מבקשי מקלט מאריתראה וסודן המתגוררים בעיר.
1 צפייה בגלריה
צילום: חן זמיר
צילום: חן זמיר
צילום: חן זמיר
הכנסייה נמצאת במעין מקלט/מרתף בבית "וילה רמה" ברחוב החרושת באיזור התעשייה (מתחת "לתימנייה") ואליה, כאמור, מגיעים תושבי רעננה החדשים לתפילה.
"אנחנו לא ברומא"
את התושבים הדתיים בעיר הקמת הכנסייה לא מתקבלת כל כך יפה. "קודם כל", אמר לנו השבוע תושב מרכז העיר, "לא מדובר במבקשי מקלט, אלא במסתננים. אני לא יודע אם רבים יודעים אבל ברעננה הגיעו הרבה מסתננים בשנה האחרונה והם מתרבים מיום ליום. הם לומדים עם ילדינו, הם חיים בקרבנו וגם נהנים מהשירותים העירוניים והכול מכספי הארנונה שלנו".
זו לא גזענות?
"ממש לא. זה רצון להבדל מאורחות חייהם של אנשים שלא מאמינים כמונו ומולדתם היא לא שלנו, והם בסך הכול הסתננו לכאן, ורוצים להנות מכספי המיסים שלנו. דבר שני, למה לתת להם מקום תפילה מיוחד? אני יכול להקים בית כנסת בלב שכונה ערבית, רק בגלל שאני מעוניין להתפלל?".
הם לא צריכים להתפלל?
"עדיין לא מדובר במאות, בינתיים. שיילכו להתפלל יחד עם בני הקהילה המורחבת שלהם בדרום תל אביב. שם יש כנסיות לרוב. אין להם בעיה של נסיעה, ואנחנו לא צריכים לספק להם את זה. יש גבול. רעננה היא עדיין לא סיינט רעננה או סנטה רעננה, אנחנו לא ברומא, היא עיר שיש בה אוכלוסיה נכבדת של יהודים דתיים שכנסייה בלב מגוריהם במדינה יהודית גורמת להם לעוגמת נפש".
כיבוי אש: וילה רמה - מבנה מסוכן
מעבר לתלונות התושבים הדתיים הבעיה הגדולה שיש במיקום הכנסייה היא, מיקומה בבניין שכיבוי אש חשף בדוח ביקורת ליקויים חמורים. כזכור, לפני כשבועיים פרסמנו ב"מיינט רעננה" כי כיבוי אש רעננה כפר סבא הגיש דוח ביקורת חמור נגד מתחם העסקים "וילה רמה" בו נחשפו ליקויים חמורים, אשר לדברי תחנת הכיבוי האזורית שערכה ביקורת במקום, מהווים "סכנה פוטנציאלית לבטחון הציבור".
בקומת המרתף היכן שמצויה הכנסיה המצב חמור בהרבה, נמסר מגורמי הכיבוי, וכל עוד אין הסדרה של המבנה ומיידית, לא יינתן למקום רישוי עסק, ובכלל למתחם, ויוצא לו צו סגירה.