ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא עולה להתקפה: אמש (שבת) פרסם ראש העירייה תגובה "בנימה אישית" נגד מתנגדיו בקואליציה ומחוצה לה, וכן נגד חלק מתושבי רעננה הנאבקים בהחלטותיו. בדבריו תיאר ברוידא את הסיטואציה הפוליטית והמוניצפלית אליה נקלע לאחרונה וקרא לה מבחן פוליטי ראשון אשר הוא מתכוון לעמוד בו.
3 צפייה בגלריה
חיים ברוידא
חיים ברוידא
חיים ברוידא
לא באג'נדה
"מן הידועות הוא", כתב ברוידא, "כי בזירת כהונה חדשה, בעיקר בעולם הפוליטי, יהיו מי שיעסקו סביב בתסמונת כיפופי ידיים לבחון את מידת 'העמידות' של המכהן. במקרה שלי ראש רשות חדש.
"פחות משלושה חודשים בתפקיד. כחודשיים בלבד בפעילות עם קואליציה וכניסת מנכ"ל חדש לעיר, וישנם כבר מי שסימנו יעד להעמיד אותי במבחן מההיבט הפוליטי והציבורי כאחד. כל חיי דבקתי באמת וביושרה ולא אשנה דרכי. אינני לחיץ. אינני לחוץ ואינני נלחץ", קבע ברוידא והוסיף, "טובת העיר והתושבים, היא ורק היא לנגד עיני. אוכיח זאת בשנים הבאות. איני מתעלם ומקבל בהבנה גם קולות ביקורת כאשר עולים כאלה. כל נושא נבחן עניינית ובמידת האפשר נמצא הפיתרון. אך נסיונות פוליטיים שעלו השבוע במסגרת הקואליציה להפעיל עלי לחצים לריצויים, אינם באג'נדה שלי".
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כזכור, בשבוע שעבר פורסמו לראשונה הבקיעים במסגרת הקואליציה אשר הרכיב ברוידא, מהם עולה כי ישנה דרישה מחלק מחברי הקואליציה לשנות את ההסכם הקואליציוני עקב שינוי נסיבות. לשיא הגיעו הבקיעים כאשר בישיבת המועצה שאישרה את התקציב נעדרו רבים מחברי הקואליציה, בהם חברי הרשימה הדתית המשותפת בראשות עו"ד אלי אלוש, עו"ד איתן גינזבורג, ארז ברט מסיעתו של יקי ודמני כמו גם חברת סיעתו של ברוידא אנה פוזמנטיר.
לדברי ברוידא, הדרישות שהעלו חלק מחברי המועצה לשינוי בהרכב הקואליציה על אף שהם לגיטימיים, הינן ניסיונות סחיטה ובחינה על מנהיגותו, שאותן הוא מתכוון להדוף.
דרמה מדומה
גם על רקע התארגנות חלק מתושבי רעננה נגד העלאת הארנונה בשל הגרעון התקציבי ומאבק תושבי שכונת "נווה זמר" זוכים להתייחסות בדבריו של ברוידא: "לא יועילו גם תכתיבים ולחצים בידי מקבץ של בודדים", כותב ברוידא, "המייצרים כבר חודש שלם דרמה מדומה במדיה האלקטרונית באמצעות פוסטים, "הפגנות" והחתמת עצומות, תוך פגיעה על לא עוול בתדמית של שכונת מגורים חדשה, המצויה בהליך פיתוח מואץ. זאת בעת שאנו עמלים כדי להאיץ עוד יותר את פיתוחה.
3 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
"אנו קשובים, אנו בודקים בקפדנות את תלונות התושבים אם יש כאלו, ונעשה ככל שיידרש על מנת להקל, יחד עם התנאים ההכרחיים שאנו מבינים מתוך הסתכלות מערכתית.מרחב הראיה שלי היה ויהיה גם בעתיד רק טובת העיר והתושבים", סיים ברוידא את דבריו.
מטעם הרשימה הדתית המאוחדת נמסר: "הקמנו רשימה דתית מאוחדת במטרה להעניק לציבור הבוחרים שלנו את מה שהם ראויים לקבל, בדיוק כפי שכל רשימה בקואליציה נלחמת כדי להעניק לציבור בוחריה.
לכל אורך הדרך תמכנו בראש העיר ואף סייענו באופן משמעותי להצלחתו בבחירות. את מה שיש לנו לומר לראש העיר, נעשה כפי שמקובל בשיחה אישית ולא באמצעות התקשורת. גם ראש העיר הנכבד מבין שהרשימה הדתית המאוחדת היא חלק חשוב ומרכזי בהנהגת העיר וגורם משמעותי להצלחתו".