ההתנגדות לשילוב מבקשי מקלט מאריתראה וסודן ברחבי רעננה גוברת: השבוע נודע ל"מיינט רעננה" כי בגן הנמצא במרכז העיר אירעה קטטה בין הורים בצהרון על רקע שילוב ילדים של מבקשי מקלט בפעילות הלימודים.
1 צפייה בגלריה
מכות בבית הספר. אילוסטרציה: shutterstock
מכות בבית הספר. אילוסטרציה: shutterstock
מכות בבית הספר. אילוסטרציה: shutterstock
"אנחנו לא גזענים", מסרו הורים לילדים בצהרון שפנו לאתר מיינט, "אך לכל דבר יש גבול. מדובר בגן בעל ציביון דתי, שבו שולבו מבקשי מקלט רבים. נוצר מצב שבו רוב הילדים הוא של מבקשי מקלט, שאינם יהודים, ושאינם מקבלים את המסורת היהודית אלא מתפללים כנוצרים לכל דבר. אין לנו בעיה שישלבו את הילדים האלו בכל מקםו אחר בעיר,. אבל לא בצהרון דתי".
הורה נוסף שעימו שוחחנו מתאר אף הוא את הנעשה בגן: "ראשית אנחנו רוצים להבהיר שאנחנו מתנגדים לאלימות מכל סוג שהיא, אבל יחד עם זאת מדובר במצב הזוי, שבו ילדים למשפחות דתיות לא גדלים באווירה דתית יהודית. אני נכחתי באחת הפעמים שבה הגננת התחילה להגיד פסוק 'שמע ישראל', סוג של תפילה המקובלת מאוד בגנים דתיים, ואחת הילדות, בת להורים מבקשי מקלט, אמרה, ש'זה לא האלוהים שלנו', והיא רוצה להתפלל לאלוהים שלה. לדעתי, זה עבר כבר קו אדום. ואני מדגיש, ללא קשר לגילוי האלימות והגזענות שאירעו להם אנו מתנגדים באופן גורף".
מעיריית רענה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה מגלה אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות מילולית ופיזית.כל תושבי העיר זכאים לקבל שירותים עירוניים באותה מידה. האם הפוגעת הורחקה".