"אבי הטחול", "אלהון מייקון", "50' (אינטש)", "Shon Shon" ועוד, אלו היו כינויים שמאחוריהם הסתתרו 7 חשודים, שהקימו רשת לממכר סמים מסוכנים בכל רחבי הארץ, לקטינים ולבוגרים כאחד. בשבוע שעבר הוגש נגדם כתב אישום המכיל עשרות אישומי סחר בסמים ובקשות מעצר עד לתום ההליכים נגדם.
על פי האישום, החשודים (18, 23, 24, 30, 50, 51 מנתניה, כפר יונה ולוד), יצרו רשת נרחבת למכירת סמים שבמסגרתה הצטיידו בטלפונים מבצעיים ויצרו קשר עם לקוחות פוטנציאליים, כל זאת תוך שהם משתמשים באפליקציית ה-"טלגראס".
1 צפייה בגלריה
שינו את היוזרים כדי להמנע מביקורת שלילית | צילומים: דוברות המשטרה, שאטרסטוק
שינו את היוזרים כדי להמנע מביקורת שלילית | צילומים: דוברות המשטרה, שאטרסטוק
שינו את היוזרים כדי להמנע מביקורת שלילית | צילומים: דוברות המשטרה, שאטרסטוק
החשודים יצרו מספר שלבים, תוך חלוקת תפקידים ביניהם, כדי להימנע מתפיסתם. כך למשל בשלב הראשון הם היו מבצעים אימות מול הלקוח, והוא היה נדרש לשלוח מסמכים מזהים, בנוסף לצילום או לסרטון. בשלב השני, לאחר האימות, החשודים היו מסכמים עם הלקוח את פרטי העסקה שכללו בין היתר את סוג הסם, המחיר, הכמות, מקום המפגש וקבלת טלפון נייד של הלקוח. בחלק מהמקרים הלקוחות היו מגיעים למקומות מפגש, שם הייתה מתבצעת העסקה ובחלק מהמקרים, כשהלקוחות רצו לתאם משלוח של הסמים אליהם, המחיר היה גבוה יותר.
לאחר מכן, בשלב השלישי, פרטי העסקה היו מועברים מהיישומון לאחד הטלפונים המבצעיים של החשודים, ואחד מהם היה יוצא לבצע את המשלוח, בהתאם לדרישות הלקוח. המשטרה חשפה את דרך הפעולה בה השתמשו על מנת למכור סמים, ופירסמה שיחה לצורך קנייה. כך למשל ביקש הקונה שיגיעו לרעננה, ושיימכרו לו 5 גרם של קנאביס מסוג פיירפל קוש. על שירות זה דרשו הסוחרים 400 שקל.
על מנת להימנע מחוות דעת שליליות על איכות הסמים הירודה אותם מכרו לכאורה, החשודים החליפו את שמות היוזרים (שמות המשתמש) בהם השתמשו באופן תדיר. החקירה המאומצת של חוקרי המשטרה העלתה כי גם במהלך התקופה שחלק מהחשודים שהו באילת, הם סחרו בסמים באילת והמשיכו לסחור בסמים גם בשאר חלקי הארץ. במסגרת אותו קשר פלילי ולשם קידומו, החשודים יצרו קשר עם אחר, ממנו היו רוכשים את הסמים ובחלק מהמקרים היו נעזרים באמו של אותו אחר, גם היא מנתניה.
החשודים נעצרו ביום 11.2.19 ומעצרם הוארך מעת לעת בבית המשפט השלום בפתח תקווה. בשבוע שעבר הוגש נגד 5 מהחשודים כתבי אישום המכילים 74 אישומים בעבירות של סחר בסמים וקשירת קשר לפשע. יחד עם כתבי האישום הוגשה נגד החשודים גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בדיון שהתקיים בבית המשפט נעצרו 6 חשודים עד להחלטה אחרת בעניינם, ואילו וחשודה אחת שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית.
למערכת "מיינט רעננה", נמסרה הודעה מהנהלת אתר האינטרנט "טלגראס", ובה נמסרו הדברים הבאים:
"משטרת ישראל משקיעה משאבים עצומים במלחמה חסרת תועלת אחר סוחרי פרחים, תוך ניתוב הון אנושי וכספי שיורד לטימיון. נכון להיום רשומים במערכת כמעט 4,000 סוחרים ובכל רגע נתון ממתינים עשרות רבות של מועמדים להשלים את הליך האימות לצורך כניסתם אליה. כל מעצר של סוחר משאיר ואקום שמתמלא מהר מאוד, כמעט ולא מורגש. האיום הממשי לחברה ככלל ולנוער בפרט נוצר מחשיפתם לסמים ממכרים כגון סמי פיצוציות ותרופות אופיאטיות שנמכרות לכל דורש".
הבהרה: השימוש בקנאביס אינו חוקי וגורר אחריו סנקציות פליליות.