דוח מיוחד של עמותת ״15 דקות״ התפרסם הבוקר (א׳), וחושף אילו קווי האוטובוס והרכבת שעליהם התלוננו משתמשי התחבורה הציבורית במהלך ששת החודשים האחרונים של 2018.
1 צפייה בגלריה
צילום: נאור אזרזר
צילום: נאור אזרזר
צילום: נאור אזרזר
הדוח מסתמך על כ-7,200 תלונות על ליקויי שירות וממנו עולה כי 10 מתוך 20 הקווים הינם של חברת ״אגד״, כשאחריהם נמצאות "דן", ״"מטרופולין" ו-"קווים".
הדוח סרק גם את ליקויי השירות ברכבת ישראל שאחראית למספר ניכר של נוסעים המתלוננים על ביטולים בלתי צפויים, שינויים בלוחות הזמנים וחוסר עדכון מצד הרכבת על התקלות: לא באתר ולא באפליקציה.
על פי הדוח, שפרסם הבוקר רועי רובינשטין כתב ynet, עולה כי קו רעננה מערב-תל אביב נמצא בראש הרשימה, עם תלונות של נוסעים על איחורים וביטולי רכבות ללא הודעה מוקדמת.
ומה קורה בגזרת האווטבוסים? בחמישייה הראשונה ממוקם קו 149 של "מטרופולין״ בין כפר סבא לתל אביב, אשר לפי הדוח הנסיעה בו לא מתבצעת לפי תנאי הרישיון, ולכן נוצרים זמני המתנה ארוכים ובעיות באיסוף נוסעים.
עומס באוטובוסים. צילום: עמותת 15 דקות.
מנכ״ל עמותת 15 דקות, גיל יעקב, מסר: "דיווחי הציבור מוכיחים כי הציבור צמא לפתרונות של תחבורה ציבורית מהירה ותדירה, שתיסע בנתיבי תחבורה ציבורית ותעקוף את הפקקים".
לדברי מנהל מוקד פניות הציבור של 15 דקות יערה צעירי: "הבעיות המרכזיות בשנת 2018 ממשיכות להיות אי עמידה בלוחות הזמנים והיצע נמוך ביחס לביקוש. יש לציין לטובה את תגובת המפעילים ומשרד התחבורה לפרסום הדוחות. הם משתדלים ללמוד את ממצאי תלונות הנוסעים ולשפר את השירות בהתאם. כך קווים רבים שדורגו במקומות גרועים במחצית הראשונה של 2018 זכו לתוספות שירות והיקף התלונות עליהם ירד באופן דרמטי".