הציבור הישראלי עומד בפקקים ועומסי תנועה באופן יומיומי. כולנו חווים את זה, בדרך לעבודה ובחזרה ממנה אנחנו מעבירים שעות ארוכות מדי יום בישיבה ברכב בפקק תנועה. הכבישים גדושים בכלי רכב, רבים אינם משתמשים בתחבורה הציבורית מאחר וזו נתפסת כבלתי יעילה, בלתי זמינה ובלתי נגישה.
הנתונים הללו מתבררים בסקר חדש שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים 'מאגר מוחות'. עוד עולה מהסקר תחושתו של הציבור כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא משקיע מספיק משאבים על מנת לשפר את נגישותה של התחבורה הציבורית ולא עושה די לטובת צמצום העומסים הכבדים בהם אזרחי המדינה מצויים שעות ארוכות מדי יום.
להלן תוצאות הסקר ברעננה:
- 78% מתושבי רעננה העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 34% מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
- 76% טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים.
- 73% מהנשאלים ברעננה העניקו לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ציון בין 1-5 (מתוך 10) – ציון נכשל בנושא הטיפול בבעיית הפקקים.
- 79% מהנשאלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
- 47% מרעננה מעריכים כי נושא הטיפול בתאונות הדרכים יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לציבור הישראלי נמאס מפקקי התנועה הגדולים ולכן הוא מעניק ציון נכשל גם למצב התחבורה הציבורית וגם לשר האחראי. הכישלון המתמשך במאבק בתאונות דרכים כמו גם פקקי התנועה מפריעים מאוד לאזרחים ולכן הם מהווים עבורם שיקול לבחירות שבפתח.
"תחומי הסעת ההמונים והכישלון בצמצום תאונות הדרכים הם החמצה לאומית של ממשלות ישראל והגיע הזמן לשים את הנושא הזה, שגובה את חייהם של מאות בני אדם בכל שנה, ועולה למשק הישראלי כסף רב, בראש סדר העדיפויות בשורה אחת עם נושאים מרכזיים כמו בטחון וכלכלה. ממשלת ישראל הבאה תהיה חייבת להעביר תקציבים רבים יותר לשיפור התחבורה הציבורית ועידוד הציבור לעבור מהרכב הפרטי לאוטובוסים ולרכבות. בראש ובראשונה זה יפחית את תאונות הדרכים, יצמצם את פקקי התנועה, את זיהום האוויר ויחסוך למשק כסף רב".