דבר לא הכין את דנה וגל גרין בני ה-33, לקראת הלידה שעברו ביום ראשון השבוע בבית חולים מאיר.
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה
דנה, שהתכוננה ללידת בתה השניה, הרגישה צירי לידה מתקדמים ובעלה, גל, הבהיל אותה לבית חולים מאיר בכפר סבא ברכבו. "הרגשתי צירים כבר משעות הבוקר של יום ראשון", מספרת גל ל"מיינט רעננה", "במהלך שעות הבוקר הצירים גברו, ובעלי גל החליט שהגיע הזמן, ולא כדאי לחכות לאמבולנס שיפנה אותי, אלא לקח אותי ברכב המשפחתי. בדרך הרגשתי שמדובר בסוג של לידה מתקדמת. כשהגענו לשער בית החולים, הכאבים היו עצומים מאוד מאוד.
"בעלי תיאר את מצבי בפני המאבטחים של בית החולים, והם הכניסו אותנו ממש עד לחניון שסמוך לגשר בכניסה לחדר יולדות. בדרך כלל לא מכניסים, למעט במקרי קיצון עד לשם. אני כבר לא יכולתי יותר, ופשוט התחלתי, ליטרלי, ללדת. בעלי מייד פתח לי את המכנסיים והתחיל ליילד אותי".
"חבל הטבור היה קשור"
"באותה שעה", אומרת דוברת בית החולים מאיר, "במזל גדול עברה שם במקרה מיילדת בשם אלה גורביץ'. היא שמעה את הצעקות, וראתה את הבעל מנסה ליילד את האישה. היא מייד תפסה פיקוד כמו שאומרים, וזה היה נס גדול. מכיוון שהיא גילתה שחבל הטבור היה קשור, מה שנקרא קשר מלא. דבר שרק מיילדים מיומנים יכולים לטפל בו. היא התירה את הקשר, יילדה את הבת, והסוף ידוע. נולדה בת בריאה לאם בריאה. זה יכול היה להסתיים חלילה באסון".📷
אלה גורביץ', המיילדת מוסיפה: "חבל הטבור הסתובב סביב הצוואר והידיים של התינוקת, הצלחתי להתיר אותו והתינוקת נרגעה. שמתי אותה על החזה של אימא שלה וכולנו התרגשנו איתה".
"הכול קרה נורא מהר, היו המון אנשים מסביב", אומר "הבעל המיילד" גל, "אם היה לנו רמזור אחד יותר מידי. לא היינו מספיקים להגיע. היה לנו מזל".
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה
צילום: באדיבות המשפחה
אגב, איך קוראים לתינוקת?
"מאי. שתגדל יהיה לנו מה לספר לה".