ניסיונות לגניבת זהות לקראת הבחירות: מנכ"ל ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, הגישה תלונה למשטרה לאחר שתושבים ברעננה וברחבי הארץ התלוננו, כי גורמים אלמונים הזדהו כפקידים מוועדת הבחירות המרכזית וניסו לדלות מהם פרטים.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
אחד המתלוננים סיפר: "התקשרו אליי ועל הקו שמעתי קול של אישה שהזדהתה כנציגה של ועדת הבחירות המרכזית, שרוצה לעדכן אותי שיש השנה שינוי בקלפי הקבועה היות שמחליפים את מיקום הקלפי. היא ציינה את שמי וביקשה לצורך האימות את מספר תעודת הזהות שלי. היא הדגישה שהיא זקוקה גם לספרת הביקורת בתעודה וכן לתאריך ההוצאה שלה, וכן אמרה שאם התעודה ביומטרית היא רוצה לדעת מהו המספר שמופיע בה. מייד שאלתי אותה איפה הם יושבים והיא השיבה שבראשל"צ. כששאלתי לשמה היא סירבה לענות והשיחה נותקה".
2 צפייה בגלריה
קלפי. צילום: קובי קואנקס
קלפי. צילום: קובי קואנקס
קלפי. צילום: קובי קואנקס
תושבת רעננה שהשאירה הודעה ל"מיינט רעננה" סיפרה אף היא על השיחה: "האמת, שעוד לפני השיחה ראיתי בווטסאפ הודעת שרשרת שמודיעה על ניסיונות לגנבת זהות ומתארת שיחה הזויה שהתנהלה בנושא. לא שמתי לב לזה כל כך. אבל לקראת הערב קיבלתי שתי שיחות ממספר ארוך כזה, חשבתי שזה מחו"ל, כי יש לי שם משפחה. עניתי, ופתאום מישהי מזדהה כנציגת ועדת הבחירות המרכזית. מייד נזכרתי בהודעת הווטסאפ, ועל ההתחלה חשדתי. לא נתתי לה להשלים את השאלה ומייד ביקשתי שתזדהה, היא ניתקה לי בפנים. סיפרתי לאחותי, שגם גרה ברעננה, והיא אמרה לי שהיא שמעה שהתקשרו לעוד כמה אנשים בעיר".
מוועדת הבחירות המרכזית נמסר: "אין למסור כל פרט מזהה לשום גורם המציג את עצמו כעובד הוועדה. הוועדה אינה יוצרת כל קשר ישיר עם הציבור בשום דרך. כל ההודעות והמודעות מטעם ועדת הבחירות המרכזית בנושאים הקשורים לבחירות לכנסת ה־21, הן מזוהות ומפורסמות אך ורק בכלי התקשורת: עיתונות ארצית, רדיו וטלוויזיה, באתר הוועדה ובדף הפייסבוק הרשמי של הוועדה".