לא פחות מארבעים שנה מתפללים בקביעות בשבתות וחגים כ-150 חברי קהילת "בית אל" ברעננה.
3 צפייה בגלריה
צילום: google earth
צילום: google earth
צילום: google earth
בית הכנסת הממוקם ב"בית פישר" ברחוב קלאוזנר 5 ברעננה למעשה הוא שוכר משנה מעמותת "עזרא" שהייתה השוכר הראשי במהלך כל השנים הללו. לפני מספר שבועות הודיעה העמותה למשכירים ובראשם שלמה פישר כי היא מסיימת את השכירות, לפיכך שלחו המשכירים מכתב בקשה לפינוי של הנכס, היינו בית הכנסת, עד לתאריך 15 במאי 2019.
גבאי בית הכנסת, עמוס פורת, נדהם מקבלת הדרישה: "פשוט לא להאמין לקבל בשורה כזו שקהילתנו המונה כשישים משפחות ולפחות כ-150 מתפללים עומדת לקבל צו פינוי. גיבשנו קהילה שהופעלה במשך עשרות שנים שעתה עומדת בפני סכנת פירוק".
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
אבל מדובר בשטח פרטי שהשכירות בו הסתיימה.
"נכון. אבל כרגע אין שום תוכנית בניה במקום שקיבלה היתר, ואנחנו יודעים שזה לוקח חודשים ארוכים אם לא שנים. למה הבהילות הזו לפינוי תוך התראה קצרה שבה לא נוכל למצוא מקום חלופי".
ואם תקבלו ארכה עד לקבלת היתר מה תעשו?
"אנחנו כבר כעת פועלים במלוא המרץ לקבל מקום חלופי וקבוע, אבל כאשר חרד חדה מונחת על צווארנו אנחנו לא יכולים לעשות דבר".
מי שנענה לקריאת העזרה של מתפללי בית הכנסת הוא עו"ד אלי אלוש, יו"ר הרשימה הדתית המאוחדת במועצת העיר רעננה: "פנו אלי חברי קהילת בית אל בראשות עמוס פורת וטענו כי לאחר לאחר עשרות שנים שהם מקיימים מניין מפואר במבנה ברחוב קלאוזנר ברעננה, הם התבקשו במפתיע מבעלי הנכס לפנות את המקום בתוך כחודש ימים. לכן הם פנו אלי וביקשו לסייע להם בדחיפות.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"פניתי לבעלי הנכס ולעורכי הדין שלהם וביקשתי לאפשר לקהילה להמשיך בפועלם המבורך במבנה. אני סמוך ובטוח שהסוגיה תפתר על הצד הטוב ביותר. והקהילה המפוארת תמשיך במקום.
"כיו״ר הרשימה הדתית הגדולה במועצת העיר, אני רואה עצמי מחויב לכלל הציבור הדתי ברעננה ואני וחברי לרשימה לורן עייש ודרורה כהן עומדים לרשות בוחרינו בכל עניין ונפעל לפתור כל בעיה, כפי שהתחייבנו במהלך הבחירות".