תושב רעננה, יליד 1981, הורשע על פי הודאתו בעשרות אישומים של עבירות גניבה במספר רב של הזדמנויות באופן מתוחכם ושיטתי ובהיקף נרחב, באזורים שונים ברחבי הארץ. בית המשפט בכפר סבא גזר עליו השבוע 17 חודשי מאסר ופיצוי כספי בסך עשרות אלפי שקלים.
מסכת גניבות סדרתיות בכל רחבי הארץ
על פי כתב האישום לפיו הורשע התושב, הנאשם נהג להגיע למקומות פנאי ובילוי שונים, איתר קורבנות פוטנציאליים ובעודם נטמעים בין המבלים חיפש הזדמנויות לבצע גניבה, ובשעת כושר ניצל את חוסר תשומת הלב של המבלים ונטל תכולת תיקיהם האישיים, כגון: ארנקים, כסף מזומן, כרטיסי אשראי, מכשירי טלפון ניידים ועוד. לרוב בוצעו הגניבות במלתחות שאינן מצולמות, במועדוני ספורט ובבריכות, שעה שהמבלים מתקלחים, רוחצים בבריכה או משאירים חפציהם ללא השגחה.
בכתב האישום נחשפה מסכת ארוכה של גניבות בכל רחבי הארץ ממודיעין, פתח תקווה, פרדסיה, רמת גן, הוד השרון, תל אביב, מכבים רעות ועוד מקומות רבים בהם נהג הנאשם לגנוב סכומי כסף וחפצי ערך יקרים, תוך תחבולות והונאה.
באחד המקרים שהה קטין מרעננה במגרש כדורגל ברח' האלה בעיר יחד עם חבריו. המתלונן וחבריו הניחו את תיקיהם האישיים על מדרגה סמוך למגרש וניגשו לשחק כדורגל. הנאשם הגיע למקום, ישב שם זמן מה, נטל מאחד מהתיקים האישיים את מכשיר הטלפון הנייד השייך למתלונן ועזב את המקום.
3 צפייה בגלריה
מרכז הספורט והנופש רעננה. צילום: עיריית רעננה
מרכז הספורט והנופש רעננה. צילום: עיריית רעננה
מרכז הספורט והנופש רעננה. צילום: עיריית רעננה
במקרה נוסף ברעננה, מתאמן במרכז הספורט ברחוב יאיר שטרן ברעננה נכנס למלתחות והניח את חפציו האישיים בקירבת מקום. הנאשם אשר הגיע למקום נטל את חפציו האישיים של המתלונן ובהם מכשיר טלפון נייד וצרור מפתחות ועזב את המקום. בהמשך, השאיר מתלונן אחר את תיקו האישי סמוך למלתחות ונכנס למלתחות. הנאשם נטל מתוך תיקו האישי של המתלונן האחר מכשיר טלפון נייד, ארנק, 3 כרטיסי אשראי ו-250 שקלים. הנאשם ניגש לכספומט בירקונים וניסה לעשות שימוש באחד מכרטיסי האשראי ללא הצלחה. לאחר מכן, ביצע משיכה באמצעות אחד מכרטיסי האשראי הגנובים בסך 5,010 שקלים וניסה לבצע שימושים נוספים אשר לא צלחו.
כך, פעל המתלונן במקומות נוספים כמו בבריכת " גלי רון" ברחוב פדויים בהוד-השרון. שם גנב לתושבת הוד השרון טלפון נייד, ארנק וכרטיס אשראי שממנו משך סך של 6,015 שקלים. גם למכון כושר " ספורטן" בהוד-השרון הגיע הנאשם ופעל באותה שיטה: נכנס למלתחות וגנב ארנקים אשר הכילו 4 כרטיסי אשרא מהם משך אלפי שקלים.
3 צפייה בגלריה
צילום: ספורטן הוד השרון
צילום: ספורטן הוד השרון
צילום: ספורטן הוד השרון
נסיבות מקילות
בגזר הדין כותב השופט אביב שרון: "עמדתי על חומרת מעשיו של הנאשם, כאשר הודגש שמדובר בצבר מעשים, אשר נפרשו על פני כ-9 חודשים תמימים, במסגרתם נהג הנאשם לגנוב דברים יקרי ערך – טלפונים נייד, כרטיסי אשראי וכסף מזומן – מקורבנות תמימים, תוך שהוא מנצל שעת כושר וכשאלה אינם מבחינים במעשיו; מעשי העבירה בוצעו במגוון רחב של מקומות ציבוריים שנבחרו בקפידה על ידי הנאשם, מקומות המהווים את " הבטן הרכה" של כל אזרח ואזרח (מכוני כושר; ספורטקים; בריכות שחיה; מגרשי כדורגל; מועדוני כדורת), כאשר שיטת הביצוע דומה.
"כך נגנבו על ידי הנאשם טלפונים ניידים מנערים תמימים בני 15, אשר שיחקו כדורגל במגרש והניחו את תיקיהם האישיים על ספסל בצד; כרטיסי אשראי, טלפונים ניידים וכסף מזומן ממתלוננים במכוני כושר, בספורטקים, במועדון " כדורת", בבריכת שחיה ובחדר אוכל בקיבוץ; וכך, לאחר מכן, ביצע הנאשם שימושים בכרטיסי האשראי הגנובים, תוך שהוא מושך באמצעותם אלפים רבים של שקלים ומנסה לבצע בהם שימושים אסורים נוספים".
למרות דבריו של השופט הוא החליט שלא להחמיר בענישה עם הנאשם: "לאחר ששקלתי את הנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירות, באתי לכלל מסקנה, כי יש לחרוג בעניינו של הנאשם ממתחם העונש ההולם מטעמי שיקום, בין היתר, נוכח העובדה כי הנאשם הודה בעובדות כתב האישום ונטל אחריות מלאה על ביצוע העבירות. הוא הביע חרטה כנה ואמיתית ואף הביע אמפתיה לקורבנות העבירות; בניגוד לתיקי גניבה ומרמה אחרים, במקרה שלפנינו הפקיד הנאשם בקופת בית המשפט סכום כסף בלתי מבוטל של כ-68,000 שקלים כפיצוי למתלוננים, כאשר סכום זה כולל אף פיצוי למתלוננים שהאישומים הרלוונטיים להם נמחקו מכתב האישום המתוקן. גיוס סכום כסף כה רב, בין היתר בסיוע בני משפחת הנאשם שהתגייסו לסייע לו ולשקמו, מצביע על נטילת אחריות כנה ואמיתית והבעת חרטה אמיתית;
3 צפייה בגלריה
צילום: הנהלת בתי המשפט
צילום: הנהלת בתי המשפט
צילום: הנהלת בתי המשפט
"הנאשם שולב בהליך טיפולי שיקומי במסגרת בית החולים " שלוותה", הוא התמיד בהגעה לטיפולים, נטל את התרופות וכשהוא מאוזן מבחינה נפשית הסיכון להישנות עבירות מצידו פוחת....בנסיבות אלה, אימצתי המלצת שרות המבחן ועתירת ההגנה לסטות ממתחם העונש ההולם מטעמי שיקום. לאור זאת, אני גוזר על הנאשם 17 חודשי מאסר, מתוכם 9 חודשים במצטבר ו-8 חודשים בחופף לעונש המאסר שמרצה הנאשם כיום".