סגן ראש עיריית רעננה איתן גינזבורג נבחר לכנסת ה-21 וייאלץ לפרוש מחברותו במועצת עיריית רעננה ומתפקידו כסגן ראש העירייה.
4 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
עם פרישתו המתוכננת נפתחה באופן רשמי המלחמה על הסגנות בין מספר סיעות הקואליציה, אשר כל אחת דורשת את התפקיד הנכסף לעצמה.
פוזמנטיר, אלוש או בכלל ודמני?
הסיעה הראשונה הדורשת לקבל את התפקיד היא כמובן סיעתו של גינזבורג "לב" אשר קיבלה 3 מנדטים בבחירות המוניצפליות. במקום השני ברשימה נמצאת גלי שחר (סמנכ"לית פיתוח עסקי-חברתי קרן רש"י לקידום אוכלוסיות מוחלשות) ואחריה מיכאל רייזמן. עם פרישתו של גינזבורג תכנס ענבר הוכברג (לשעבר סגנית יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית) למועצת העיר. מבין השלושה, טוענים גורמים במפלגה, "המיועד לתפקיד הוא מיכאל רייזמן. גלי שחר לא מתכוונת לעזוב את עבודתה כסמנכ"לית עבור תפקיד סגן ראש העירייה", מסרו.
4 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
למרות דרישתה של סיעת "לב" לא נראה כי ברוידא יעביר את הסגנות לסיעה. ברוידא הבהיר כבר בעבר כי ההסכם הקואליציוני המציב את גינזבורג בתפקיד הסגנות אינו התחייבות לסיעתו. "הסכם הסגנות הוא עם גינזבורג לבדו ולא עם סיעתו", חזרו והבהירו גורמים בשבועות האחרונים בסביבתו של ראש העירייה.
גם במפלגתו של חיים ברוידא אשר קיבלה שלושה מנדטים מצפים לקבל את הסגנות המיוחלת וראשונת הדורשים את התפקיד היא, אנה פוזמנטיר. לטענת פוזמנטיר הובטח לה עוד לפני הבחירות תפקיד בכיר בהנהגה העירונית. עד כה, לטענת מקורביה, ראש העירייה לא עמד בהבטחתו, אך "ימים יגידו". גורמים שונים בסביבתו של ראש העירייה טוענים כי ברוידא לא יתן את התפקיד לפוזמנטיר אשר "חתול שחור וגדול עבר ביניהם עוד מלפני הבחירות", ויסתפק, "וגם זה בספק בהעברת תואר המשנה לראש העירייה לפוזמנטיר". כזכור, בתפקיד המשנה אחז עופר בן דור חבר המועצה מסיעתו של ברוידא אשר פרש ממועצת העיר (במקומו נכנס רחמים שלום) והותיר את התואר בידיו של ברוידא, שטרם מסר אותו לשותפיו הקואליציוניים.
4 צפייה בגלריה
אלי אלוש | צילום: פרטי
אלי אלוש | צילום: פרטי
אלי אלוש | צילום: פרטי
גורמים ברשימה, בה חברים מלבד אלוש גם לורן עייש ודרורה כהן, מבהירים כי "ברוידא מבין היטב כי הוא חייב להעביר את תפקיד הסגנות לידי הסיעה, אחרת הקואליציה הרעועה שלו תגיע לסיומה". ברשימה הדגישו השבוע כי לא נתנו לברוידא שום אולטימטום בנושא, וכי "הכדור כרגע נמצא בידיים שלו. ברוידא הוא אדם חביב וראש עירייה טוב, אנחנו מאמינים שהוא יתקן את העוול שנוצר בהסכם הקואליציוני וימנה את ראש הרימה לסגן ראש העירייה", כך לדבריהם.
אחרון הטוענים לכתר, לעת עתה, הוא יקי ודמני. האחרון אמנם לא הצהיר באופן רשמי כי הוא דורש את התפקיד, אך גורמים בקואליציה מסרו כי הוא רואה את עצמו ראוי לכך "יותר מכל המועמדים גם יחד".
"זה לא סוד", אמרו הגורמים, "כי ודמני לא 'מחזיק' מהשותפות הקואליציוניות, כולל ראש העירייה, ככשירים לתפקיד הנכבד. למרות שיש לו רק שני מנדטים ודמני טוען כי הוא התמודד לראשות העירייה וזכה בקולות לא מבוטלים ולכן אין ממנו ראוי לכהן בתפקיד".
יחד עם זאת ראוי לזכור כי ודמני אינו 'אהוד' בלשון המעטה על ראש העירייה ובוודאי לא על שותפו הקואליציוני וממלא מקומו ניר קריסטל. מצד שני, ודמני יכול לוותר על השכר המתלווה אל התפקיד דבר שיכול לקסום לברוידא על רקע המצב הגרעוני בעירייה.
4 צפייה בגלריה
רונית וינטראוב | צילום: עיריית רעננה
רונית וינטראוב | צילום: עיריית רעננה
רונית וינטראוב | צילום: עיריית רעננה
וינטראוב והאופציה השקטה
משחקי הקואליציה לא מסתיימים רק באופציות לעיל. לברוידא עדין יש שתי אופציות בכיסו: האחת, צירוף מר"צ לקואליציה שלה ארבעה מנדטים. דבר שיכול להפוך את הקערה על פיה ולתת לו שקט תעשייתי. יש שטוענים כי האופציה הזו "אידיאלית עבור ברוידא ולא מן הנמנע כי הוא ילך למהלך כזה ויהרוג שתי ציפורים במכה אחת. גם חיזוק משמעותי לקואליציה ושקט תעשייתי ברחבי העיר מפלח אוכלוסיה נכבד (מישהו אמר נווה זמר?) וגם השתקת חבריו הקואליציוניים הנוכחיים שלא יאיימו חדשות לבקרים על פירוק הקואליציה".
אופציה נוספת היא "האופציה השקטה" - השארת המצב על כנו, ללא מינוי בעתיד הקרוב לתפקיד הסגנות. זו אומנם לא האופציה האידיאלית אבל ראשית היא תחסוך לפחות בשנה הנוכחית כמה מאות אלפי שקלים, וגם תהווה תמיד קלף מנצח המונח בכיסו של ברוידא.