ניצולי שואה, חיילים בודדים ונזקקים תושבי רעננה, שטרם נמצא בית שיארח אותם לליל הסדר — מוזמנים ל"ליל סדר חברתי" שייערך בסניף ויצ"ו. מדובר ביוזמה פרטית של תושבי העיר חיים מזרחי וערן לוי, בתמיכת מחלקת הרווחה של העירייה.
1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
זה התחיל בפוסט של מזרחי (46), נכה בשיעור מאה אחוז, אב לשתי בנות, המוכר בעיר בפעילותו להצלת כלבים וחתולים, שהזמין 12 ניצולי שואה לביתו. "אני תמיד עוזר לבעלי חיים", אמר, "הפעם אעזור לאנשים".
ערן לוי (45), נשוי ואב לשלושה, עורך דין וחוקר פרטי, מתנדב בויצ"ו, פעיל בעמותת תמר (תמורה, מזור, רווחה) שמסייעת לנזקקים, שניסה להתמודד בבחירות האחרונות למועצה במסגרת רשימת חל"ק (חברה למען קהילה) והסיר מועמדותו ברגע האחרון, נרתם לעזרת מזרחי.
מזרחי ולוי מכירים מתקופת הבחירות. "שנינו אוהבים לסייע לנזקקים", אומר מזרחי, ומזכיר כיצד לא מכבר סייע לתושב רעננה שביתו עלה באש, והעביר את כלבו למקלט לכלבים נטושים עד שיסתיים שיפוץ הבית.
לוי הציע להרחיב את האירוע לכל נזקקי העיר, כולל חיילים בודדים, שאין מי שיארח אותם בליל הסדר. "אני רוצה לקיים אירוע של קירוב לבבות, ואשמח אם ישתתפו בו גם משפחות רגילות", אמר. הוא פירסם את דבר האירוע בכל הרשתות החברתיות והפורומים, וביקש לתרום מצרכי מזון. כמו כן, פתח תיבת התרמה (פייבוקס) לקבלת תרומות כספיות לרכישת מצרכים ולמימון ההשכרה של אולם קטן בסניף ויצו שברחוב קלאוזנר. כעשרה אנשים כבר תרמו כ-1,500 שקל.
בעקבות פניית מזרחי ולוי למחלקת הרווחה בעירייה הוקצה תקציב של 2,000 שקלים והועברו שמות של כמה תושבים נזקקים, חלקם ניצולי שואה. עד כה מספר המועמדים להשתתף בליל הסדר החברתי קטן. מזרחי ולוי מקווים שהפרסום בכלי התקשורת יגיע לאוזניהם של הנזקקים, והמספר יגדל עד למועד האירוע. "אנו קוראים לכל מי שמעוניין, שפשוט יגיע", אמרו, "נקיים את הסדר בכל פורום, לא משנה כמה אנשים יגיעו".
מספרי הטלפון ליצירת קשר: חיים מזרחי: 052-7488888, ערן לוי: 054-4960450.