מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
לראשונה באזור השרון ייפתח בית ספר מיוחד לילדים על הרצף האוטיסטי ברעננה. במיינט רעננה דיווחו כי בשלב הראשון ימוקם בית הספר במבנה זמני ברחוב אוסטרובסקי ובעתיד יעבור למבנה קבע, יחד עם בית הספר למחוננים, בקריית החינוך בשכונת נווה זמר. לפני כשנה עלתה קבוצה של הורים מרעננה, הרצליה הוד השרון וכפר סבא לועדת החינוך בכנסת כדי לקדם הקמת בית ספר אזורי לילדים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך. ההורים טענו כי בכל אזור השרון לא קיים אפילו בית ספר אחד הנותן מענה לצרכיהם. הראשון מבין ראשי הערים באיזור השרון שהרים את הכפפה הוא ראש עיריית רעננה, חים ברוידא, המחזיק גם את תיק החינוך בעירייה, שהודיע כי הוא הצליח לקיים את התחייבותו לפני הבחירות להערך לפתיחת בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי כבר בשנת הלימודים הקרובה (ספטמבר 2019).
ה"סיבוב" של נער בן 17 מבאר שבע ברכב של סבו הסתיים בתאונה, בפציעתה של אישה בהריון ופעוטה בת 3 ובכתב אישום שהוגש לבית המשפט. במיינט באר שבע מדווחים כי פרקליטות מחוז דרום הגישה השבוע לבית משפט השלום לנוער בבאר שבע כתב אישום נגד הקטין. על פי עובדות כתב האישום, בשבת האחרונה הגיע הנאשם לבית סבו כשהוא שיכור, לקח ללא רשות את המפתחות של הרכב שהוסתרו מתחת לכרית והחל בנסיעה ברחובות באר שבע, זאת על אף שמעולם לא קיבל רישיון נהיגה. במהלך הנסיעה עלה הנאשם על אי תנועה וירד לנתיב הנגדי, שם התנגש ברכב חולף בו נסעה משפחה בת חמש נפשות, בהן אישה בהריון ופעוטה בת שלוש. אז נמלט עם הרכב מהמקום ונטש אותו בסמוך. חקירת התאונה התבצעה על ידי שוטרי מחלק נוער במשטרת באר שבע, שאיתרו את הנער לאתר התאונה ובדמו נגדמו 560 מיקרו-גרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף.
4 צפייה בגלריה
תאונה, רחוב אצ"ל באר שבע. צילום: דוברות מד"א
תאונה, רחוב אצ"ל באר שבע. צילום: דוברות מד"א
תאונה, רחוב אצ"ל באר שבע. צילום: דוברות מד"א
כתב אישום נוסף כנגד קטינים הוגש השבוע. במיינט בת ים מדווחים כי שני חשודים, בני 14 המואשמים בגין פריצה לעסק, גניבה וגרימת נזק. תחילתה של החקירה בשבוע שעבר כאשר שוטרים שהיו בפעילות באזור הטיילת של בת ים, הבחינו בשני צעירים כשהם שותים אלכוהול במקום ציבורי בניגוד לחוק. השוטרים העירניים עשו בירור וגילו שמדובר בשני נערים בני 14, וברשותם נמצאו עוד בקבוקים, פחיות של אלכוהול וממתקים. בתוך זמן קצר התגלה כי הקטינים גנבו את האלכוהול והממתקים מעסק סמוך, אליו פרצו, תוך גרימת נזק רב. בנוסף גנבו מאות שקלים במזומן. החשודים נעצרו לחקירה בתחנת המשטרה ובסיומה הובאו לבית משפט לנוער בתל אביב עם בקשה לשחררם למעצר בית.
4 צפייה בגלריה
טיילת בת ים | צילום: א.ר.ג
טיילת בת ים | צילום: א.ר.ג
טיילת בת ים | צילום: א.ר.ג
כמה תשלמו על בקבוק מים קטן בחוף הים של הרצליה? מסתבר שלמחיר אין גבול. ביום שישי האחרון נפתחה עונת הרחצה בהרצליה ובניגוד לערים רבות בישראל אשר הנהיגו פיקוח על מחירי המזון והמשקאות, בעיריית הרצליה המחירים מרקעי שחקים. כך למשל, בקבוק מים מינרלים קטן עולה 12 שקלים, המבורגר 89 שקלים וקרטיב 10 שקלים. מבלים בחופים השונים שנפתחו דיווחו למיינט הרצליה על מחירים "מטורפים הגובלים בחזירות" הנדרשים עבור רכישת מזון ומשקאות במסעדות החופים. תושב העיר שהגיע לחוף אכדיה: "אין ספק שיש בהרצליה חופים יפים ומטופחים, אבל הבעיה שהמחירים במסעדות החוף 'מתופחים' לא פחות: צ'יפס עולה 50 שקלים, המבורגר 89 שקלים וזו רק התחלה. מטורף. מי נתן להם זכיון להשתולל. בחופי תל אביב לצד המסעדות ישנם מזנונים (חופיקס) מחירים מפוקחים זולים מאד, גם הכסאות לתושבי חוץ עולים רק 6 שקלים".
4 צפייה בגלריה
חוף אכדיה צפון (צילום: אסף פרידמן)
חוף אכדיה צפון (צילום: אסף פרידמן)
חוף אכדיה צפון (צילום: אסף פרידמן)
בעיריית הרצליה כאמור טרם הנהיגו מחיר מפוקח על מסעדות החופים ובינתיים נאלצים הרוחצים בחוף לשלם מחירים מופקעים היקרים במאות אחוזים משאר החופים ברחבי ישראל.
נישואיו של זוג מאזור ראש העין הגיעו לאחרונה לקיצם לאחר שהתברר לבעל ירא השמיים כי אשתו הטרייה אינה בתולה כפי שטענה, אלא עברה הפלה בעברה. כעת הוא תובע ממנה עשרות אלפי שקלים, עלות החתונה והמתנות, בטענה כי הונתה אותו. לטענת עו"ד זהר רון, המייצגת את האיש, השניים התחתנו לאחר מספר פגישות, כשבכל פעם שמרו על נגיעה ולא התקרבו פיזית זה לזו. "הבעיות החלו רק כעבור שנה, כשהאישה לא הצליחה להרות. משההריון בושש מלהגיע החליטו בני הזוג לפנות לייעוץ רפואי במטרה לקדם את עניין הילודה", אמרה עו"ד רון למיינט ראש העין. אחת השאלות הרפואיות היתה 'האם היו היריונות קודמים?'. "האישה השיבה בחיוב וסיפרה שלפני שנתיים היא נכנסה להיריון ועברה הפלה. בעלה המופתע והנבוך כמעט התעלף מרוב בושה ונמלט מהמרפאה בזעם ובתחושה קשה של מרמה. הוא לא העלה על דעתו שלאשתו הטריה היה בן זוג לפניו. יתרה מכך, כששאל אותה בפגישותיהם האם יצאה בעבר עם בן זוג או התכוונה להתחתן עם מישהו, היא השיבה שיצאה רק לפגישות למטרת חתונה", מספרת רון, "הבעל הגיע למסקנה כי לאחר סוד כזה גדול ומהותי שהסתירה ממנו, אין לו אמון בה והחליט מיד להתגרש ואף לתבוע פיצויים בסכום של עלות החתונה והמתנות".
ובכפר סבא, תושבת העיר, צשה גליק קורפס, רכשה מנוי לחדר הכושר "ספייס". לאחר שנכנסה להריון ובעיה רפואית מנעה ממנה להמשיך להתאמן היא ביקשה לבטל את המנוי למכון הכושר "ספייס" מאחר שהרופאים אסרו עליה להתאמן. לטענתה, כשהביאה אישור רפואי נטען על ידי הנהלת המכון שהאישור הוא המלצה בלבד, ולכן לא הותר לה לבטל את ההסכם אלא להקפיאו לחודשיים בלבד. לאחר שבמכון "ספייס" סירבו לבטל את המנוי הגישה האישה תביעה. בית המשפט לתביעות קטנות בעיר חייב את מכון הכושר להחזיר למנויה שלו את דמי המנוי, וכי היא זכאית להחזר דמי המינוי לתקופה של חמישה חודשים. "שיטת מצליח לא עבדה", סיפרה גליק למיינט כפר סבא, לאחר שלאחרונה שבה להתאמן במכון כושר אחר. "במכון קיוו שאוותר ולא אלך עד הסוף, מחוסר זמן או מחשש. זה קורה לאנשים והם מוותרים ומתייאשים. המסר שלי לכולם: אל תוותרו. תתבעו!"
הסלבס פשטו השבוע על הקניון הגדול בפתח תקוה לרגל השקת חנות "דיזל" שנפתחה בשטח של 150 מ"ר.. את מי מצאנו שם? החברים על האי, ג'ובאני רוסו וג'וזי סירה, דנה זרמון ובעלה ונטלי דדון שגם ניגנה על עמדת הדי ג'יי. במיינט פתח תקוה סיפרו כי מאות מבקרים חיכו לשורדים בכניסה ומאבטחים נאלצו לפלס את דרכם מהכניסה ועד לחנות.
4 צפייה בגלריה
צילומים: רפי דלויה
צילומים: רפי דלויה
צילומים: רפי דלויה