אם מישהו חשב שסכסוך העבודה בין ועד העובדים לבין רכבת ישראל, סיים להשפיע על חיינו, הרי שהוא הולך להתבדות, ובגדול. מידיעה שפורסמה אתמול (ד') על ידי ליאור גוטמן ב-"כלכליסט" עולה כי פתיחת קו הרכבת בין רעננה להרצליה (הקו המעגלי של השרון), שייאפשר גישה מתחנת רעננה דרום להרצליה בתוך 5 דקות, ומשם לתל אביב, עלולה להתעכב ככל הנראה.
בכתבה שהופיעה ב-"כלכליסט" צויין כי בהודעה שנשלחה לעובדים נכתב: "ועד העובדים מודיע שלא ייפתחו מק"טים חדשים ודרישות חדשות לחלפים בעבור חברת מיקור החוץ טאלס; כמו כן לא ייפתחו הזמנות חדשות ולא יתבצעו שחרורים מהמכס למטענים/חלפים מחוזה זה; לא תיקלט סחורה חדשה מחברת טאלס ולא ישולמו חשבוניות לחברת טאלס בעניין החלפים".
המשמעות בפועל של ההודעה היא עיכוב העברת והתקנת חלקי האיתות בקו רעננה - הרצליה. משמעות הדבר שקו הרכבת שהיה צפוי להיפתח כבר בנובמבר הקרוב (2019), ייתעכב, ככל הנראה, עד לשנה הבאה לכל הפחות.
האבסורד הגדול הוא שבכל הנוגע למסילה עצמה, הרי שהיא כבר הונחה, אלא שציוד האיתות, הוא שכרגע מונע את פתיחת הקו, ולנוכח עיצומים אלו של ועד הרכבת, הרי שאין אפשרות להפעיל את המסילה.
יש לציין שעיקר השפעתו של הקו המעגלי, היא יכולת ההגעה של תושבי כפר סבא והוד השרון להגיע להרצליה (ולהרצליה פיתוח) וכן לצפון הארץ. בכל הנוגע להגעה לתל אביב, לא צפויה הפחתה משמעותית בזמן הנסיעה, האורך היום כחצי שעה דרך ראש העין.
מרכבת ישראל נמסר: "ועד העובדים בראשות גילה אדרעי יכול להשבית את תנועת הרכבות באופן חוקי בכל עת, אך בוחר לפעול באמצעים פיראטיים ולא חוקיים.
"כך היה לפני חודש, עת הבריאו נהגי הקטר באורך פלא לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות, וכך היה ביום שישי.
"אנו מצפים מראשות הועד להפסיק את ההשבתות הפיראטיות, להסיר את הצעדים הארגוניים הפוגעים בנוסעים, ולחזור למשא ומתן ממוקד בתום לב".