דיילת אל על שנדבקה בחצבת במצב קשה ביותר וממשיך להידרדר: הדיילת אושפזה לפני כשבועיים בבית החולים מאיר כשהיא סובלת מכשל נשימתי וחוסר הכרה, וחרף הטיפול האינטנסיבי אותו היא מקבלת, מצבה מחמיר.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
הדיילת בת 43, נחשפה לנגיף החצבת במהלך טיסת אל על 002 שיצאה מנמל התעופה קנדי שבניו יורק ב-26 למרץ השנה, ונחתה בישראל ב- 27 למרץ 2019. לאחר חזרתה לארץ החלה לסבול מתסמינים של מחלת החצבת הכוללים בין היתר חום גבוה ופריחה אופיינית.
מצבה המשיך להידרדר והיא אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בחדר בידוד, מחשש להדבקת מאושפזים נוספים.
מבית החולים מאיר נמסר: "מעריכים את מצבה כל יום מחדש ומקווים לטוב".
2 צפייה בגלריה
טיפת חלב. אילוסטרציה: freepik
טיפת חלב. אילוסטרציה: freepik
טיפת חלב. אילוסטרציה: freepik
ובתוך כך, בעקבות המשך התפרצות החצבת בישראל, הודיע משרד הבריאות כי הוא פותח את טיפות החלב לחיסון נגד חצבת בילדים, בחול המועד פסח.
מהמשרד נמסר כי "עיקר התחלואה בחצבת מופיעה בילדים לא מחוסנים. אם לילד/ה שלכם מלאו 12 חודשים אך הוא טרם חוסן/ה במנת החיסון הראשונה נגד חצבת, אנא גשו באופן מיידי לטיפת החלב לקבלת החיסון. באתר משרד הבריאות מופיעה רשימת טיפות החלב אשר יהיו פתוחות בחול המועד פסח".
"בנוסף", ציינו במשרד הבריאות, "נדרשים להתחסן במנת חיסון ראשונה ילדים עד גיל 17, אשר לא חוסנו מעולם. חשוב במיוחד להדגיש כי אנשים עם סימנים של: חום, נזלת ושיעול – לא יבקרו במקומות ציבוריים כגון קניונים, תחבורה ציבורית, ארועים חברתיים ועוד".
טיפות החלב הקרובות ביותר לרעננה שיפעלו בחול המועד נמצאות בהרצליה: רחוב הנדיב 71, שכונת נווה עמל היורה 9, טיפת חלב לנצט ברחוב שדרות יעקב 6 וטיפת חלב לאומית ברחוב הרצוג 13.