2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
זוג מהאזור, שלא הצליח להגיע להסכמה איפה ועם מי לחגוג את ליל הסדר שנערך ביום שישי האחרון, החליט כי כל אשר נותר הוא להתגרש. "בכל שנה מחדש התעורר ביניהם אותו הוויכוח - האם לחגוג עם משפחתה של האישה או עם משפחתו של הבעל", מספרת עו"ד זהר רון, המייצגת את השניים. "לקראת חג הפסח ולאחר שכלו כל הקיצין, הם החליטו כי המוצא היחיד הוא לפרק את החבילה".
קצת קיצוני, לא?
"השנה גם המשפחות של שני הצדדים היו מעורבות ונוצרה מריבה חמורה, כשכל אחת מהמשפחות נעלבה מהאחרת. כרגע שתי המשפחות מצויות בסכסוך ואינן מדברות זו עם זו".
עו"ד רון מציינת כי בכל חג בשנים האחרונות בילו השניים יחד עם ילדיהם אצל הוריה של האישה: "היא טענה שהם מאוד מבוגרים, ולכן כל חג שיחגגו עמם יכול להיות גם האחרון. בכך היא שיכנעה את בעלה בכל פעם מחדש לבלות את החגים בקרב בני משפחתה והוריה.
"אלא שהשנה לקראת חג הפסח החליט הבעל כי הוא מעוניין לחגוג לראשונה את ליל הסדר עם בני משפחתו והפציר באישתו שתסכים לכך. הוא תלה זאת בכך שהפעם הוריו מארחים בני משפחה המתגוררים בחו"ל, ולכן חשוב להם שהוא, אשתו וילדיהם יצטרפו לחגיגה".
לדברי עו"ד רון, האישה ביקשה להתייעץ עם הוריה כיוון שהשנה כל האחים הגדולים שלה חוגגים עם בני משפחותיהם והיא, בת הזקונים, היחידה שנותרה לחגוג עם ההורים: "כששאלה לבסוף את הוריה, הם אמרו שהם לא מוכנים לחגוג בלעדיה, אבל רמזו שאם המשפחה בצד השני תזמין אותם לחגוג יחד - הם יצטרפו בשמחה".
ואכן, האישה סיפרה לבעלה על הפתרון היצירתי, וזה בירר עם הוריו האם הדבר יתאפשר. לדאבונם, הוא נענה בשלילה. "הוריו טענו שבגלל קרובי המשפחה המתארחים מחו"ל אין באפשרותם לארח אורחים נוספים, ולכן הפתרון המוצע 'פשוט בלתי אפשרי בשל אילוצי מקום'", מציינת עו"ד רון. "האישה הודיעה להוריה, ובין המשפחות פרץ ריב גדול".
2 צפייה בגלריה
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון
מה קרה בהמשך?
"כולם נעלבו מכולם. במשפחה של האישה חשבו שלבני משפחת הבעל 'לא נאה' לארח אותם בעוד במשפחתו של הבעל סבורים שמשפחת האישה מנסה להרחיק מהם את בנם בחגים ולסכסך.
"בשל המצב החליטו בני הזוג כי בחג ההם יפצלו כוחות. בנוסף, החליטו השניים כי הוויכוח מיצה את עצמו ומעתה והלאה הם יחגגו בנפרד כגרושים".
עו"ד זהר רון מסבירה כי בעונת החגים מתגברים העימותים בין בני זוג ושיעור המתגרשים עולה. "הסברתי לבני הזוג שהם יכולים לחגוג במקום נייטרלי וגדול יחד עם שתי המשפחות או לחילופין לחגוג בתורות", היא אומרת. "אלא שלמרות הניסיון לגישור, במקרה זה הצדדים התעקשו שהקרע שנוצר בלתי ניתן לתיקון ובתמיכה של שתי המשפחות החליטו להתגרש". בימים אלה מגבשת עורכת הדין את הסכם הגירושין.