רענן בן צור מ-ynet מדווח הערב (א') כי אחד מבין ארבעת ההרוגים בסבב האחרון בדרום הוא משה פדר (60), תושב כפר סבא. פדר נהרג היום מפגיעה ישירה של טיל קורנט נגד טנקים כששהה ליד שדרות. בסמוך אליו נסע אוטובוס חיילים, שככל הנראה היה מטרת הטיל. לאחר הפגיעה פונה פדר לבית החולים ברזילי באשקלון ושם נקבע מותו. פדר השאיר אחריו שני ילדים: עמית (35) ונמרוד (34). ארגון החמאס לקח אחריות על ירי הטיל.
האירוע התרחש בעת מטח כבד מרצועת עזה על ישובי הדרום, ובשעה שנשיא המדינה, ראובן ריבלין, שהה בעוטף עזה.
1 צפייה בגלריה
משה פדר ז"ל | צילום: מתוך ynet, באדיבות המשפחה
משה פדר ז"ל | צילום: מתוך ynet, באדיבות המשפחה
משה פדר ז"ל | צילום: מתוך ynet, באדיבות המשפחה
בכתבה ב-ynet נכתב כי איריס עדן, בת זוגו, ששכלה בעבר את בעלה הטייס באסון המסוקים ב-1997 (ישיש עדן ז"ל). אמרה לאחר היוודע האירוע: "זו שעת כאב וצער. עברתי כמה דברים בחיים ולא הייתי צריכה הודעה רשמית על מותו. הוא היה האהבה השנייה שלי, איש טוב לב ונדיב, הקמנו משפחה יחד עם הילדים והנכדים המשותפים בשלוש השנים האחרונות. זה כאב גדול, גם בשביל הילדים שלי ובייחוד בשביל הילדים שלו, אחותו והאחיינית שלו. רק לאחרונה חזרנו מטיול בן שבועיים בפורטוגל. משה אבא למופת, אהוב ויקר על כל החברים שלנו. איזו טרגדיה גדולה"
שכניו של פדר אמרו לאחר קבלת הידיעה על מותו: "שמענו את השם בטלוויזיה, ראינו את הרכב שלו והבנו שזה משה, השכן שלנו. "הוא אדם שהוא מלאך. הבנאדם היה הולך בבוקר לעבודה וחוזר בלילה. הוא עבד באיטום. כנראה שהוא נשלח לעבוד באשקלון ושם הוא חטף. אנחנו יודעים שהוא גרוש ויש לו בת בן ונכדים".