בשבוע שעבר כינס ראש עיריית רעננה חיים ברוידא את כל פקחי עיריית רעננה ולאחר שהודה להם על עבודתם ביקש מהם להפעיל שיקול דעת בעת מתן קנסות חניה: "השקפת עולמי בסוגיית הטלת קנסות על תושבים בעיקר בתחום עבירות חניה", אמר ברוידא לפקחים, "אינה גורפת ולכן יש להפעיל שיקול דעת לפני מתן הדו"ח בהתחשב בנסיבות העבירה ושעת מתן הדוח".
3 צפייה בגלריה
המחשה: אבי מועלם
המחשה: אבי מועלם
המחשה: אבי מועלם
דבריו של ברוידא מגיעים על רקע תלונות רבות המגיעות הן לעירייה והן למדיה המקומית בדבר מתן דוחות חניה על מקרים שונים שבהם חלק מתושבי העיר "עמדו עם רכבם למספר דקות ולא הפריעו לתנועה כדי להסדיר עניין חשוב וקיבלו דוח חניה מפקח זריז".
מקרה אחד שהגיע ל"מיינט רעננה" לפני כשבועיים מתאר את הסיטואציה עליה דיבר ברוידא: "הורדתי את אמי הנכה בבית קפה ברחוב בן גוריון בעיר. הוצאתי אותה לאחר שבועות שהייתה ספונה בביתה. עמדתי במקום האסור לחניה כדי להוריד אותה ולהושיבה על כסא גלגלים. בכל אותה העת לא הפרעתי לתנועה ולו לשניה אחת. אחרי שהושבתי אותה על הכסא הכנסתי אותה לבית הקפה וכמובן שסגרתי את דלתות הרכב. אחרי 2 דקות שסידרתי לה את המושב בתוך המסעדה יצאתי החוצה וראיתי פקח רושם לי דוח. לא עזרו כל ההסברים. שילמתי את הקנס כי מי יש לו כח עכשיו להתעסק בביורוקרטיה. אבל מבחינתי מדובר בעוול ועושק ואני לא מאחל לפקח הזה לעמוד בסיטואציה דומה. שיהיה לכולם לבריאות".
3 צפייה בגלריה
"בתוך שבוע אתה לא תהיה פה" | אילוסטרציה: שלום בר טל
"בתוך שבוע אתה לא תהיה פה" | אילוסטרציה: שלום בר טל
"בתוך שבוע אתה לא תהיה פה" | אילוסטרציה: שלום בר טל
גורם בכיר בעירייה עימו שוחחנו מיהר להבהיר ולהעמיד על דיוקם את דבריו של ברוידא: "חשוב להבהיר חד משמעית שברוידא לא התכוון בדבריו שמעתה כל אחד יחנה איפה שהוא רוצה ולית דין ולית דיין. ישנם מקרים רבים, אשר גם דווחו בעירייה, שבהם תושבים החנו את רכבם למספר דקות במקום שאינו מפריע לתנועה או בשעות מסויימות שבהן אין תנועה כלל, והם עשו זאת לצורך מסויים, וקיבלו דוחות. הם אומנם על פי החוק היבש עמדו במקום אסור, אבל הפקח אמור להפעיל שיקול דעת במקרים מסוג זה. כן, מי שמוריד אישה נכה מהרכב לא אמור לקבל קנס".
3 צפייה בגלריה
חיים ברוידא
חיים ברוידא
חיים ברוידא
ברוידא התייחס לנושא בפוסט השבועי שלו: "כינסתי לשיחה את כל פקחי עיריית רעננה. מחד לומר להם תודה והוקרה על פעילותם, והם עושים עבודה נהדרת. מאידך להבהיר כי השקפת עולמי בסוגיית הטלת קנסות על תושבים (בעיקר בתחום עבירות חניה) אינה גורפת ולכן יש להפעיל שיקול דעת לפני מתן הדו"ח בהתחשב בנסיבות של מידת ההפרעה לתנועה או שעת מתן הדו" ח. לעומת זאת ביקשתי לגלות אפס סבלנות על תושבים שאינם אוספים את גללי כלבם".