ביום העצמאות התשע"ט, ה- 71 למדינת ישראל, בין 120 קצינים וחיילים מצטייני נשיא המדינה ובנוסף לשני המצטיינים מרעננה נבחר גם סמל יונתן קוריאט, תושב רעננה, המשרת כלוחם בגדוד "שחף", עוצבת "הגליל".
3 צפייה בגלריה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
יונתן עלה לארץ מבריטניה על מנת להתגייס במסגרת גרעין "צבר". בנובמבר 2017 התגייס לחיל האיסוף הקרבי. לאחר טירונות ואימון מתקדם, הצטרף לגדוד שחף.
יונתן בולט באופן מילוי תפקדיו, מפגין רף גבוה של מקצועיות תוך רצון מתמיד ללמוד ולהשתפר. כמו כן נכון תמיד לבצע כל משימה. בנוסף משקיע רבות מזמנו, מצטיין בעבודת צוות, יוזם, ערכי ומבצע את המוטל עליו תוך ירידה לפרטים. אי לכך, נבחר להימנות בין 120 מצטייני נשיא המדינה השנה.
עוד השבוע התקיימו טקסי מצטיינים בחטיבות ובאוגדות השונות לכבוד יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל. בין המצטיינים גם סמל מיכאל אברוטיס ורב"ט אבן פרידמן.
סמל מיכאל אברוטיס - רכז מבצעי בגדוד קשר בפיקוד דרום
אברוטיס בן 23 ועלה לארץ בתור חייל בודד, הוא מספר כי אמא שלו מגיעה לארץ לכבוד הטקס והוא מאוד מתרגש.
על החוויה בצה״ל הוא מספר: ״כשהתגייסתי, חששתי מכל מיני סיבות, בין היתר כי עליתי וזמן קצר יחסית, אחרי חצי שנה, התגייסתי, בלי לדעת עברית כל כך תקינה. היום אני חייל חובה בתקן נגד, המפקדים אוהבים אותי, ואני יודע למה אני מסוגל״.
3 צפייה בגלריה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
על העלייה לישראל הוא מספר בהתרגשות: ״מגיל ארבע גדלתי עם המחשבה הזאת, שאיפשהו רחוק יש מדינה שבה יש מישהו שאכפת לו ממני. ככה גדלתי, וכל חיי וישראל הייתה מאוד חשובה לי. מדינת ישראל מאוד עזרה לי כשהייתי קטן ואני חייב להחזיר לה. אני אתן לצבא את כל מה שאני יכול. ידעתי שלא משנה לאיזה תפקיד אני אגיע, אני אתן את כל כולי. הגעתי למפקדים הכי מקצועיים, והכי טובים ואני מרגיש הכי טוב בעולם"
רב"ט אבן פרידמן - מש"ק תכנון כ"א בענף תכנון כ"א מילואים
רב"ט אבן פרידמן, בן 21 מרעננה (במקור מקייפטאון בדרום אפריקה), משרת כמש"ק תכנון כוח אדם בענף תכנון כוח אדם מילואים.
התגייס לצה"ל באוגוסט 2017 לאחר שנה במכינה קדם צבאית.
עבר מיונים לתפקיד מש"ק תכנון כוח אדם ושובץ לענף תכנון כוח אדם מילואים. בתפקיד הוא אחראי על כתיבת ותחזוק של חוקת שיבוץ חיילים מסדיר למילואים הנקראת "חוקת ספר חום" אשר קובעת את שיבוץ כלל חיילי צהל המשתחררים באותה שנה. על תפקידו מספר: "אני נהנה מאוד בתפקיד, מהאחריות ומהחשיבות שלו".
3 צפייה בגלריה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל