2 צפייה בגלריה
אסף סלומון. צילום: שי בראל
אסף סלומון. צילום: שי בראל
אסף סלומון. צילום: שי בראל
תושבים רבים במדינה יהיו מרותקים במוצאי שבת ויצפו בקובי מרימי עולה על הבמה בגני התערוכה בתקווה להביא דוז פואה ולשחזר את ההישג של נטע ברזילי אשתקד. לקראת האירוע הנוצץ וכדי להפיג את המתח שוחחנו עם אסף סלומון, אמן חושים ומנטליסט תושב העיר, שינסה לחזות את תוצאות ההצבעה.
סלומון (36) גדל בבני ברק, לא המקום ממנו מצפים שיצמח אמן חושים וקורא מחשבות. "ה'חיידק' תפס אותי בגיל 14 בערך", הוא מספר. "ראיתי מופע של קוסם שהעלים דברים בהינף יד וגרם לדברים להופיע משום מקום. באותו לילה לא נרדמתי ובמשך שעות ניסיתי לחשוב איך הוא עשה זאת. התחלתי להתעניין ולחקור לעומק את תחום הקסמים באמצעות צפייה בקלטות וידאו וקריאת ספרים".
בגיל 16 כבר בנה סלומון מופע משלו, ומספר שנים מאוחר יותר עשה צעד נוסף ונכנס לעולם המנטליזם, הטלפתיה וקריאת המחשבות. בין היתר, הוא השתתף בהשתלמויות וסדנאות, כשהוא לומד לעומק פסיכולוגיה, דמיון מודרך, שפת גוף והשפעה על התת מודע.
מתי הבנת שזה המקצוע שתעסוק בו? נאמר בעדינות שזה לא חלומה של כל אם פולנייה.
"לאחר הצבא הבנתי שזה הכיוון שאני רוצה לעסוק בו. אמא שלי הפסיקה לחלום על מקצוע מבוקש, אבל גם לא זנחתי את התחום האקדמי. אני רואה חשבון בהשכלתי ובעל תואר נוסף בכלכלה ומנהל עסקים".
אתה נחשב לחריג בנוף עולם הקוסמים וחובש כיפה על הראש. מדוע לדעתך לא רואים יותר דתיים בתחום?
"ייתכן כי הרתיעה הראשונה נובעת מהעובדה שתחום העל חושי נחשב למשהו מיסטי שאסור על פי ההלכה. עם זאת, אני מקפיד להדגיש לפני כל המופע שאין לי כוחות והכל מבוסס על פי ההלכה".
סלומון נחשב למוכשר מאוד בתחומו ואת הפריצה שלו עשה בשנת 2012, דווקא ביום חתונתו. בעוד על פי המסורת החתן שובר את הכוס בעזרת רגלו, הוא החליט להפתיע את כל הנוכחים כששבר אותה באמצעות כח המחשבה. הסרטון הפך לוויראלי והגיע אפילו למהדורות חדשות מעבר לים.
"הכל החל עוד לפני החתונה", הוא מספר."למעשה, את אשתי הכרתי באירוע בו נכחנו שנינו. אמרתי לה: 'אם אגלה את המספר טלפון שלך, האם תסכימי לצאת איתי?' כמובן שגיליתי ומאז ברוך השם אנחנו ביחד. בחתונה אותה ערך הרב הראשי לשעבר, הרב לאו, חשבתי שכאמן טלפתיה אני חייב לעשות משהו ייחודי ואמרתי לו שאני רוצה לשבור את הכוס בצורה לא שגרתית, והוא אישר. הסתכלתי על הכוס, התרכזתי ולאחר מספר שניות היא התנפצה".
2 צפייה בגלריה
קובי מרימי. צילום: אלכס קולומויסקי
קובי מרימי. צילום: אלכס קולומויסקי
קובי מרימי. צילום: אלכס קולומויסקי
מאז המשיך סלומון להופיע באירועים פרטיים ועסקיים, ואף בפינת טלפתיה שבועית בערוץ 2 הישן. לצד הותרת אנשים רבים פעורי פה, הוא הצליח לחזות פעם אחר פעם את תוצאות הבחירות, גם את האחרונה שבהן.
אני מניח שלא פעם אתה נתקל באנשים שמבקשים את תוצאות הגרלת הלוטו. מה אתה עונה להם?
"כמעט בכל מופע אני נתקל במשפט 'אז אתה יכול גם לנחש את התוצאות של הלוטו'. הלוואי והייתי יכול. לכדורים של הלוטו אין תחושות ורגשות, ולכן נורא קשה להתחבר אליהם ולהשפיע עליהם. בניגוד לבחירות שיש שם אנשים בעלי רגשות, אני מקווה לפחות..."
ולשאלה שעל הפרק, באיזה מקום יסיים קובי מרימי? האם אנחנו נארח את התחרות שוב בשנה הבאה?
"האמת, שאינני מחובבי הז'אנר ולא מכיר את כל המדינות המשתתפות, ולכן מאוד קשה לחזות. בבחירות האחרונות הכרתי את כל המועמדים והערכתי סיכויים של כל אחד מהם. לשאלתך, בשנה הבאה לצערי לא נזכה לארח את האירווזיון שוב וכנראה נצפה בו מהספה בבית. קובי מרימי יסיים את התחרות במקומות 22-24. אשמח לטעות במקרה הזה, ואני מאחל לו שינצח".
איזו מדינה תזכה?
"בתום קרב צמוד זו תהיה אחת מבין השתיים - הולנד או רוסיה. אני בכוונה לא אומר את הסדר כדי לא לעשות ספוילר", הוא צוחק.
לאתר של אמן החושים אסף סלומון לחצו על הקישור.