עיריית רעננה הודיעה היום (ד') על הגברת ההיערכות נגד פגעי היתושים. במסגרת זו, נוקטת העירייה בפעולות תברואתיות כאיתור מקוואות מים גדולים ועומדים, ניטור התרבות יתושים, ייבוש מקוואות וריסוס באמצעות חומרי הדברה ידידותיים לסביבה. עם זאת, בעירייה מציינים כי יש צורך במעורבות התושבים בפעולות.
על מנת למקסם את מיגור התופעה, קוראת העירייה לתושבי העיר לסייע ולבדוק במרחבים הפרטיים, בחצרות הבתים ובמקלטים ועל הגגות, אם יש מים עומדים ולייבשם כדי למנוע הטלת ביצים של יתושים במקורות אלו, וכן לפנות למוקד העירוני בטלפון 9107* בכל מקרה שבו נמצאו מים עומדים במרחבים הציבוריים.
1 צפייה בגלריה
מסוק זעיר נטול מוסר. יתוש הטיגריס האסייתי | צילום: שאטרסטוק
מסוק זעיר נטול מוסר. יתוש הטיגריס האסייתי | צילום: שאטרסטוק
מסוק זעיר נטול מוסר. יתוש הטיגריס האסייתי | צילום: שאטרסטוק
ברעננה פועלים שני סוגים של יתושים. יתוש הטיגריס האסייתי ויתוש הכולכית. בעוד הנודניק המעופף השני, חי מאז ומתמיד באיזורנו, ונוהג לעקוץ אותנו בלילה מאז ומתמיד, הטיגריס האסייתי חדר לישראל אך ורק ב-2002.
באופן כללי, חייו המשונים של "הטיגריס" שנוהג לעקוץ במהלך היום, הם אלו שמכריחים את הרשויות לפנות אל התושבים לעזרה. הסיבה פשוטה: בעוד הכולכית חי במאגרי מים גדולים וניתן לריסוס, הטיגריס האסייתי מעולם לא פגש דלי שלא אהב, והוא מתבסס במקוואת מים קטנים בעיקר בחצרות בתים ואינו ניתן לריסוס.
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית רעננה פועלת לאורך השנה בריסוס אתרים מועדים למטרד היתושים במרחב הציבורי. באחרונה, לקראת עונת הקיץ, תגברה העירייה את פעילות הריסוס, והחלה בביצוע תכנית הדברת יתושים במרחבים הציבוריים, בתעלות ובמקומות המועדים בהם מתקיימת דגירת יתושים.
עיריית רעננה תמשיך לנקוט בכל המאמצים והמשאבים על מנת להבטיח לתושביה סביבת חיים נעימה ונקייה ואיכות חיים מיטבית".