מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
לראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, יש כנראה לא מעט השגות על הדרך שבה העירייה בראשותו מסוקרת ב-mynet וב"ידיעות בת ים". אלא שברוט החליט ללכת צעד אחד קדימה ולשגר באמצעות מ"מ דובר העירייה מכתב לבכירי קבוצת ידיעות תקשורת, שבו הוא נוקט בשפה שאיננה משתמעת לשתי פנים מבחינת הטון המאיים שבה.
במיינט בת ים מביאים את לשון המכתב: "מזה כמה חודשים שהעיתון 'ידיעות בת-ים' מסקר באופן מוטה ושלילי את עירית בת-ים ואת העומד בראשה, זאת בטענה מוזרה כי 'העירייה העבירה ידיעות בלעדיות למתחרים', כלשון אנשי העיתון. מיותר לציין כי הדבר אינו נכון, וכי עד לאחרונה שררו קשרים הדוקים בין הנהלת העיר לבין העיתון על שלוחותיו השונות. 'התקפת הפתע' מטעם ידיעות בת-ים באה ללא התרעה כלשהי וללא סיבה נראית לעין. אין לנו אלא להסיק כי מדובר בשיקולים זרים הנסתרים מאיתנו. במסגרת הסיקור המוטה, העיתון מפרסם ידיעות שליליות שאירעו לפני כשנה ויותר מבלי לציין בצורה בולטת כי אלו מחדלים של הנהלת העיר הקודמת, וכן מציג באור שלילי כל פרסום חיובי בעיתונכם. למרות זאת, הנהלת העיר הבליגה במשך שבועות ארוכים".
5 צפייה בגלריה
ראש העירייה צביקה ברוט | צילום: קובי קואנקס
ראש העירייה צביקה ברוט | צילום: קובי קואנקס
ראש העירייה צביקה ברוט | צילום: קובי קואנקס
עד כאן הטענות מצד העירייה, וכעת מגיע החלק שמצלצל מאיים יותר: "כעת הריני להודיעך כי בכוונת העיריה לפעול בכל דרך – ציבורית ומשפטית – על מנת למצות את זכויותינו מול הפגיעה בשמה הטוב של הנהלת העיר והשימוש לרעה בעיתון מצדכם. בשלב הראשון, לצד הפסקת כל פרסום בעיתונכם מצידנו, העיריה מתכוונת להודיע בימים הקרובים לכל הספקים העובדים עמה כי היא לא תעבוד יותר עם גורמים עסקיים המפרסמים בתשלום ברשת ידיעות תקשורת". על המכתב חתום אור ויטא, מ"מ דובר העירייה.
למותר לציין כי הטענות כלפי רשת ידיעות תקשורת בכלל וידיעות בת ים ו-mynet בפרט מופרכות מעיקרן. נבהיר כי נמשיך להיות ביקורתיים כלפי גופים ציבוריים בעלי כוח המשפיעים על חיינו, ונפעל למען התושבים במטרה להביא את המידע האמין והנכון - וזאת בכל עיר ועיר בישראל.
התושבים של שכונת פסגות אפק מבקשים להתנתק מהעיר ראש העין. זה זמן רב שתושבי השכונה טוענים שהם מרגישים כי העירייה מפקירה אותם, והסיבות לכך שונות ומגוונות: בין אם בגלל היעדר תשתיות ובין אם בעקבות נושא שיבוץ ילדי השכונה בבתי הספר. חלק מהתושבים תולה תקוות בעירייה ומאמין כי אלו חבלי קליטה, וחלק אחר איבד את סבלנותו. כך קרה השבוע עם תושב השכונה, שקרא ברשת החברתית "להיפרד מראש העין.. צריכים ראש עיר מאיתנו שידאג לנו".
5 צפייה בגלריה
שכונת פסגות אפק. צילום ארכיון: יריב כץ
שכונת פסגות אפק. צילום ארכיון: יריב כץ
שכונת פסגות אפק. צילום ארכיון: יריב כץ
"אין לנו כלום מסביב לבית. לא מכולת, לא קופת חולים, שאלו שירותים בסיסיים. על כל דבר קטן אני צריך להתניע את הרכב ולנסוע", אמר התושב למיינט ראש העין. "אנחנו משלמים ארנונה מטורפת ולא מקבלים כלום תמורתה. הבת שלי לומדת באחד משלושה גני ילדים באזור ובכל יום אני מתפלל שלא יקרה לה כלום בגלל התנאים הזוועתיים בהם. אם זה לא מספיק, אז את ילדי השכונה רוצים לאכלס בבית ספר תחת מתח גבוה. הגיעו מים עד נפש". עוד הוסיף כי: "לא הגיוני שלא יהיו לנו שירותים בסיסיים כמו קופת חולים ליד הבית, שלא נדבר על מרכז מסחרי. יש תחושה כאילו אנחנו גרים בתוך מעברה מודרנית. כל הזמן טוענים 'הנה, הולך להיבנות' אבל בפועל לא קורה כלום. הולכים לאכלס כאן עוד מאות ואלפי משפחות בלי שירותים בסיסיים ומדובר בשכונה עם ילדים רבים. המצב רק הולך ומחמיר". מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה בנושא.
האם מכת הקורקינטים בדרכה אל העיר הבירה? סטודנטים בירושלים מבקשים מראש העירייה משה ליאון לפעול כדי לייבא קורקינטים חשמליים לעיר.
"בחמישי האחרון יצאתי עם חברים בתל אביב", אמר הראל, סטודנט שנה ב' לגיאוגרפיה בהר הצופים, למיינט ירושלים, "שתינו אלכוהול ורציתי להזמין מונית, אבל אז חברים שלי אמרו לי שיש טרנד חדש וזול יותר בעיר - פשוט מוצאים קורקינט חשמלי קרוב לאזור". נדהמתי מהפשטות והיעילות של ההליך.
גם אדם כהן (27), שלומד באחת המכללות בעיר, אינו מבין מדוע אין בבירה קורקינטים חשמליים להשכרה. "אני גר ברחביה ולומד במרכז העיר. במקום לקחת אוטובוס שבבקרים נסיעתו אורכת כחצי שעה אני יכול לשכור קורקינט ולהגיע בתוך שבע דקות". מהעירייה נמסר: "בימים אלה מתבצעת עבודה לבחינת השימוש בקורקינטים במרחב הציבורי."
במיינט נתניה מדווחים השבוע כי יחידת הונאה מחוזית במשטרת ישראל סיימה חקירה שמרכזה תושבת פתח תקוה בת 50 שנחשדה כי קשרה קשר אישי לפני כשנתיים עם קשיש עיוור בן 83 מנתניה, ניצלה את תמימותו, הוציאה ממנו עשרות אלפי שקלים תוך מצג שהיא אמורה לרשת מיליונים. בנוסף, האישה נחקרה בחשד, שיחד עם חברתה, שהתחזתה לעורכת דין, הציגה בפני הקשיש מסמך הנחזה להיראות כ"תצהיר" בו התחייבה לשלם לו שני מיליון שקלים לאחר ש"כספי הירושה" שלה ישוחררו מחשבונה ועד אז הוציאה מהקשיש עוד 28,500 שקלים במזומן בטענה שהכסף נדרש לשחרור כספיה מהחשבון.
5 צפייה בגלריה
פוגעים באוכלוסיה חלשה | צילום המחשה: pixabay
פוגעים באוכלוסיה חלשה | צילום המחשה: pixabay
פוגעים באוכלוסיה חלשה | צילום המחשה: pixabay
מהחקירה עלה כי האישה ביקשה מהקשיש שישמש לה אפוטרופוס כי היא סומכת עליו שיישמור לה על 12 מיליון שקלים שהיא אמורה לקבל בירושה. בחקירה עלה כי האישה נהגה להגיע לביתו של הקשיש בנתניה, ולאורך תקופה נהגה להוציא ממנו בתואנות שונות סכומי כסף שהצטברו ל-40 אלף שקלים במזומן. במועד אחר, הגיעה החשודה לביתו של הקשיש מלווה בבתה ואמרה לו שהיא רוצה לשתות אתו קפה. בחקירה עלה כי בתה של החשודה הכינה לאמה ולקשיש קפה, והחשודה שמה בכוסו של הקשיש חומר הרדמה. זמן קצר לאחר מכן איבד הקשיש את הכרתו במקלחת. בחקירה עלה כי האישה ניגשה לארנקו של הקשיש, נטלה את כרטיס האשראי שלו, הותירה אותו במקלחת חסר הכרה ויצאה למסע קניות בסך 7,401 שקלים.
משה כחלון מחדרה לקה בדום לב באמצע הלילה. אישתו קרנית, התעוררה מנשימותיו הכבדות רגע לפני שאיבד את ההכרה, ביצעה בו פעולות החייאה עד שאנשי מד"א הגיעו למקום. לאחר חודשיים כולם, כולל החובשים, חגגו בחתונת סהר, בנו של כחלון.
5 צפייה בגלריה
מהחתונה של בנו של משה כחלון | צילום: דוברות מד"א
מהחתונה של בנו של משה כחלון | צילום: דוברות מד"א
מהחתונה של בנו של משה כחלון | צילום: דוברות מד"א
החתן סהר כחלון, בנו של משה, סיפר למיינט חדרה כי התרגש מההשתתפות של אנשי מד"א: "החובשים והפראמדיקים של מד"א הם אנשים שאני מכיר אולי חודש וחצי, אבל הם שמחו בשבילי כאילו אנחנו מכירים כל החיים. גם האורחים בחתונה מאוד התרגשו כשהם הבינו את הסיפור ומי האורחים הלא מוכרים. היה לי ברור שאני לא לוקח כמובן מאליו את עבודת הקודש שלהם. הבנתי שבעצם בלעדיהם, אבא שלי לא היה מלווה אותי לחופה". פראמדיק מד"א, ניר גרוסברד, הוסיף: "כמה ימים אחרי המקרה, באתי לבקר את משה בבית החולים, וראיתי את השיפור המדהים במצבו. הוא לחץ לי את היד, והיה ברור שהוא הולך להתאושש לגמרי. ברקע השיפור במצב, בנו של משה סיפר לי ולשאר חברי הצוות שטיפלו באביו שהוא מתחתן, והזמין אותנו לחתונה. אני כל כך שמח שזה נגמר כמו שזה נגמר, ולראות אותו מלווה את בנו בחתונתו, היה כל כך מרגש. כל האחים והאחיות של משה באו והודו לנו מאוד. מדהים לראות אדם שהיה למעשה במצב של מוות, וכמה שבועות אחר כך עומד בחופה של הבן שלו".
על יוזמת המקרר החברתי שמעתם? הרעיון מאחורי היוזמה הוא שבעלי עסקים ירכזו את המזון שנותר להם בסוף היום, או שהם מוכנית לתרום, ויאחסנו אותו במקרר. היוזמה, שכבר פועלת בתל אביב וירושלים מגיעה עכשיו גם לבאר שבע. המקרר יוצב בצמוד ל"קפה סיגל" ברחוב ביאליק בשכונה א', כך שתינתן הזדמנות לכל אדם להגיע למקום, לפתוח את המקרר ולקחת מוצרי מזון שהוא חפץ בהם. המקרר יהיה זמין 24 שעות ביממה וייתן מענה בעיקר לנזקקים. המקרר יכול להכיל פירות וירקות, לחמים, מאפים ומוצרים יבשים סגורים ובתוקף.
5 צפייה בגלריה
יוזמי "המקרר החברתי" בבאר שבע. צילום: יסמין סקס פרידמן
יוזמי "המקרר החברתי" בבאר שבע. צילום: יסמין סקס פרידמן
יוזמי "המקרר החברתי" בבאר שבע. צילום: יסמין סקס פרידמן
אז מה חסר כדי שהיוזמה תצא לפועל? קודם כל מקרר. נעשים מאמצים לגייס כספים לרכישת מקרר חדש או יד שניה, ואם מישהו בכל זאת יהיה מוכן לתרום הדבר בהחלט יתקבל בברכה. "המקרר שיוצב ברחוב ביאליק יהיה רק יריית הפתיחה לעוד מקררים",אומרת יסמין סקס פרידמן למיינט באר שבע. כל בעל עסק שיסכים לקחת חלק ביוזמה, יקבל תו תקן "המקרר" שיאשר שהעסק נכלל במיזם החברתי. על תו התקן יופיע מסר פרסומי קצר: "עסק זה מעביר מזון עודף למקרר", וגם פניה לחפש את הקבוצה בפייסבוק המקרר the fridge. עם הפצת היוזמה ברשתות החברתיות פנו אנשים וביקשו לסייע ולתרום, מה שמגביר את האופטימיות בקרה היוזמים להצלחת המיזם החברתי. רוצים לתרום למיזם? לחצו על הקישור.