דבר לא הכין את בר פהימה (18) מרעננה למה שאירע לו לפני שבועיים עת יצא מאימון סטנדרטי מחדר הכושר.
2 צפייה בגלריה
צילום: מכבי שירותי בריאות
צילום: מכבי שירותי בריאות
צילום: מכבי שירותי בריאות
בר הוא נער בריא שמעולם לא סבל מבעיות בריאות ועוסק בספורט אתגרי, משחק בקבוצת כדורסל ומתאמן כמה פעמים בשבוע בחדר כושר.
לפני כשבועיים, לאחר שסיים אימון שגרתי בחדר כושר, הרגיש בר עייפות קיצונית ולא מוסברת. התקופה הייתה מאוד עמוסה, בר היה מוטרד במשימות, מבחנים ופעילות רבה. הוא חשב שמדובר בעייפות שדורשת השלמת שעות שינה אבל כשהחל ללכת לכיוון האוטו שנמצא בחנייה, הוא הרגיש קוצר נשימה ובקושי הצליח להגיע לאוטו ולהתניע "קוצר הנשימה היה חריף. ממש לא הצלחתי לקחת נשימה אחת מלאה. זה היה מאוד מלחיץ במיוחד כי מעולם לא הרגשתי כזה דבר" מספר בר.
כשהוא מגיע הביתה הוא מספר לאימו על קוצר הנשימה החריף שתקף אותו והיא מציעה לו ללכת לבדוק את זה אצל רופאת המשפחה שלו "העייפות, קוצר הנשימה וגם כאבים מוזרים בכתפיים גרמו לי לגשת לרופאת המשפחה שלי במכבי כדי לבדוק שהכול בסדר" מסביר פהימה.
בר מגיע לרופאת המשפחה שלו במכבי שירותי בריאות. היא עורכת מספר בדיקות ולאחר שיחה קצרה מבקשת ממנו לגשת בדחיפות לבצע צילום רנטגן כדי לאשש את החשד לגבי מצבו של בר.
בר מגיע למרכז הרפואי הראשי של מכבי שירותי בריאות ברעננה שם מקבל אותו טכנאי הרנטגן יוסי לוי ומבצע צילום חזה. תוך דקות ספורות הוא מזעיק את מנהלת מכון הרנטגן דורית בן-עזרא ושניהם מבינים מייד שמדובר במקרה של פנאומוטורקס (קריסת ריאה). דורית שולחת בדחיפות את צילום הרנטגן לפענוח ולאחר שהיא מאשרת את החשש הראשוני שלהם, הם מזעיקים ניידת טיפול נמרץ שתפנה את בר לבית החולים.
2 צפייה בגלריה
צילום: מכבי שירותי בריאות
צילום: מכבי שירותי בריאות
צילום: מכבי שירותי בריאות
דורית מסבירה: "בר הגיע עם תלונות של עייפות וקוצר נשימה. הוא סיפר שהתאמן בחדר הכושר ומייד לאחר מכן התחיל לחוש ברע. לאחר שבר תיאר ממה הוא סובל ובשילוב העובדה שמבנה גופו הוא צר וגבוה מייד חשדתי שמדובר במצב של קריסת ריאה מכיוון שתופעה זו בדרך כלל מופיעה אצל אנשים בעלי מבנה גוף כזה ומחייבת התערבות מיידית ודחופה".
בר מגיע לבית החולים שם הוא עובר הליך כירורגי שפותח את כיס האוויר בריאה ומאושפז למשך כמה ימים במחלקת טיפול נמרץ "במשך ימים הסתובבתי במחלקה כשרק ריאה אחת מתפקדת והלב שלי היה בסכנת תפקוד. כל רופא שראה את צילום הרטנגן נשאר בהלם. אפשר ממש לראות איך אחת הריאות נראות כמו בלון בלי אוויר. מסתבר שמדובר במקרה מאוד נדיר".
הרופאים בבית החולים הסבירו לבר שהאבחון והטיפול המיידי של הרופאה וצוות טכנאי הרנטגן של מכבי, הצילו את חייו. הם הורו לו לעשות הפסקה של שלושה חודשים מפעילות ספורטיבית כלשהי ובעיקר המליצו על מנוחה. גם על הספורט האתגרי- צלילה, בנג'י וטיפוס הרים, יצטרך בר לוותר לכל החיים. בגלל האירוע הנדיר והמסוכן שעבר, הוא נמצא כעת בסיכון גבוה יותר להתקף חוזר ולכן צריך להיזהר הרבה יותר. "מזל שזה נגמר ככה ולא אחרת. הופתעתי מאוד מהמקרה ומהעוצמה שלו. קבלתי את החיים שלי במתנה ועכשיו נשאר לי בעיקר להיזהר ולשמור על עצמי".