בשורה לסובלים מפגיעה בחוט השדרה ובני משפחותיהם. המחלקה לשיקום שדרה בבית החולים לוינשטיין ברעננה עברה בחודשים האחרונים שיפוץ מקיף בהשקעה של כחמישה מיליון דולר לרווחתם של המתאשפזים במקום, בני משפחותיהם וצוות בית החולים.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
היום (חמישי) ייערך טקס השקה של המחלקה המשופצת, הטקס ייערך כהוקרה לכל השותפים לשיפוץ ובעיקר לתורמים, סוזי והנרי אורנשטיין מארצות הברית, שתרמו מיליון ומאתיים אלף דולר וסייעו משמעותית להשלמת תהליך השיפוץ.
המחלקה לשיקום שדרה בבית החולים לוינשטיין היא המחלקה הגדולה בישראל ובמזרח התיכון לטיפול בנפגעי שדרה. השיפוץ שנעשה כלל חידושם מהיסוד של 8 חדרי מטופלים, חדר למחקר ומלתחות לצוות. בכל אחד מחדרי המטופלים יש 3 מיטות וצמודים לכל חדר שני תאי שירותים, כשבחלק מהחדרים הותקנו גם מנוף תקרה ומיטת רחצה חשמלית. בעקבות השיפוץ עומד לרשות כל מטופל מרווח רחב המאפשר למבקרים לשהות לצד המטופלים.
"התרומה בגלל החבר הכי טוב שלי"
סיפור התרומה לבית החולים הוא אחד הסיפורים המרגשים שנשמעו לאחרונה. הנרי אורנשטיין, (96) התורם, ואברהם זילברשטיין ז"ל, שנפטר לפני כשלושה חודשים בגיל 105, היו חברי ילדות בעיירה חורביישוב בפולין. זילברשטיין ז"ל עלה לארץ, התגייס לצבא הבריטי כדי להילחם בגרמנים, והגיע שם לדרגה הגבוהה ביותר של קצין יהודי, דרגת מייג'ור. הוא השתתף כמעט בכל הקרבות המפורסמים במלחמת העולם השנייה, כולל קרב דנקרק. באותו הזמן נכלא אורנשטיין, שנשאר לגור בפולין, על ידי הנאצים ושרד לא פחות מחמישה מחנות ריכוז שונים.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
מייד בסיום מלחמת העולם השנייה ניצל זילברשטיין ז"ל את היותו קצין בריטי בכיר ועבר במחנות ההשמדה, מחנה מחנה, והציל ממוות עשרות יהודים, בינהם את אחיו, חיים. במהלך מסע ההצלה הזה פגש פינקלשטיין שוב בפגישה מרגשת את חברו מילדות, הנרי, שהיה מותש לחלוטין מהמאורעות. הוא טיפל בו, דאג לו למזון ולבוש ויעץ לו, שלא לחזור לעיר הולדתם כי שרידי הנאצים עדיין שוהים ורוצחים יהודים.
בעקבות עצה זו היגר אורנשטיין לארצות הברית, שם עסק בייצור צעצועים ונרשמו על שמו 100 פטנטים, והוא גם נחשב לאחד משחקני הפוקר המובילים בעולם. בשנת 1984 הוא רכש גם את הזיכיון לייצור ושיווק הרובוטריקים, צעצועים שהפכו לסדרת סרטים מצליחה, קומיקס ועוד. צחוק הגורל הוא שבשנות השישים של המאה הקודמת, כשהמצב הכלכלי בארץ היה קשה, העסיק אורנשטיין את אחיו של זילברשטיין, חיים, באחת החברות שלו בארצות הברית.
משפחת אורנשטיין תרמה רבות בארה"ב ובישראל. לפני כ- 30 שנה הוקם מתרומתם בית האבות לניצולי השואה, "בית אורנשטיין" בקרית אונו. ובעקבות המלצת חברו הטוב, אברהם זילברשטיין, הנרי אורנשטיין העניק גם את התרומה המשמעותית ל"בית החולים לוינשטיין". לפני כשנה הוא גם ביקש מבתו של אברהם זילברשטיין ז"ל, עו"ד יונית רביב- זילברשטיין להקים עמותה העוסקת בסיוע במזון, ארועי תרבות וארועים חברתיים לנזקקים ברחבי הארץ.
3 צפייה בגלריה
צילום: אורן יזרעאל
צילום: אורן יזרעאל
צילום: אורן יזרעאל
הנרי לא שוכח את חברו הטוב. "תרומתנו בסך 1.2 מיליון דולר לא הייתה מתאפשרת ללא החבר הכי טוב שלי, אברהם זילברשטיין", הוא אומר. "למרבה הצער, אברהם איננו איתנו היום, אך מורשתו ותרומתו למדינת ישראל לא יישכחו. וכפי שכתב לו ראש הממשלה בנימין נתניהו לאברהם ביום הולדתו ה- 100: 'העם שלנו לא שוכח את גיבוריו'".
סוזי והנרי אורנשטיין גם שלחו ברכה מצולמת לטכס בה נאמר, בין השאר: "אנחנו מודים לאלוהים על הזכות לעזור לאחרים ולתרום להצלחתה ולצמיחתה של מדינת ישראל. אנו רוצים להודות ל'קופת חולים כללית' ולאגודת ידידי בית לוינשטיין על השימוש הנכון בתרומתנו, ולקוות שכמה שפחות אנשים יזדקקו בסופו של דבר לשיקום במחלקה הזו".
מנהל בית החולים, פרופ' עמירם כץ, שהוא גם מנהל מחלקת שיקום שידרה: "אני מודה לקרן הנרי וקרולין סו אורנשטיין, על התרומה להצלה ולשיפור חיי המאושפזים במחלקה, באמצעות שיפוץ יסודי ונרחב, שחיוני אחרי בלאי של 40 שנה".