עיריית רעננה תפסיק לרסס בחומרי הדברה את הפארקים והגינות הציבוריות, כך החליט חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
לאורך השנה מבצעת עיריית רעננה ריסוס ברחבי העיר לצורכי הדברה שונים, כגון יתושים, מזיקי צמחיה מגוונים וכן הדברת עשבים שוטים.
משרד החקלאות הוא זה שמאשר את חומרי ההדברה ובטיחותם, אך יחד עם זאת נחשף לאחרונה כי למרות שמשרד החקלאות אישר מספר חומרי הדברה לריסוסים שונים, הוא התיר לאחרונה שימוש מחודש בחמישה חומרי הדברה העלולים להיות מסוכנים.
משרד החקלאות אומנם טוען כי "ישראל נחשבת מדינה המחמירה בערכי הסף המותרים בה לשימוש בחומרי הדברה, וכל החלטות המשרד לעניין הערכה מחדש של החומרים התבססו על שיקול דעתם של מומחים מטעם משרד החקלאות והמלצות הוועדה, ומרביתן היו כלשון המלצות הוועדה", אך עדיין החשש קיים.
יתר על כן, פורסם כי עיריית רעננה משתמשת בריסוס גם באמצעות חומר הדברה הנקרא 'טייפון', גרסה ישראלית לחומר ההדברה הבינלאומי 'ראונדאפ', שעלה חשש כי הוא מסרטן, בו הפסיקו להשתמש מדינות רבות באירופה. שוב, יש לציין, כי משרד החקלאות ומשרד הבריאות אישרו את השימוש בחומר הדברה זה.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בכל מקרה, ברוידא לא לוקח סיכונים והחליט שלא לרסס יותר בפארקים ובגינות הציבוריות. מדבריו של ברוידא בפוסט השבועי לא ניתן היה להבין מהו התחליף, אם בכלל, לריסוסי ההדברה. סביר להניח כי מדובר יהיה בהדברה "ירוקה" - היינו הדברה ביולוגית שאינה מבוססת על כימיקלים. הדברה שכזו נוסתה במספר מקומות גם באיזור השרון, ולא עלתה יפה, וייתכן ותמצא נוסחה להדברה שתהיה גם ידידותית לסביבה וגם תמנע את המזיקים השונים לבני האדם ולצמחיה.
חיים ברוידא: "השבוע קיבלתי החלטה לאשר ברעננה מדיניות ריסוס חדשה ובטוחה יותר, בעיקר לילדי העיר.עיקרי המדיניות מדברת על הפסקת הריסוסים בגינות ציבוריות וגני שעשועים מ-1 בספטמבר 2019, לא יבוצעו ריסוסים במוסדות החינוך ובבתי הספר בעיר. כך ניישם וניתן ביטוי לתפיסה עדכנית ומקיפה לבריאות הציבור ככלל ושל ילדינו בפרט. רעננה תהיה מקום בטוח יותר ובריא יותר. זו המחויבות שלי להניע ולהוביל תהליכים חדשניים למען איכות חיי התושבים".