מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
במיינט ראש העין פרסמו בתחילת השבוע את כתב האישום שהוגש נגד כרמל מעודה, בת 25, בגין 18 אישומים הכוללים עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע. על פי כתב האישום, הייתה הנאשמת הבעלים ומנהלת גן משפחתון "בייבי לאו" בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים. במהלך התקופה זו, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הנאשמת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות; הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה; טלטלה תינוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך מספר שעות; הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא. בעקבות המקרה, אלפי הורים מכל רחבי הארץ הפגינו בדרישה להחמיר את הענישה והאכיפה במסגרות הגיל הרך ולקיחת אחריות ממשלתית על הגיל הרך – מלידה ועד לגיל 6.
במיינט ירושלים דיווחו כי מחאת ההורים התקיימה מול בית ראש הממשלה ברחביה ובנתניה צעדו ההורים מכיכר העיר לקניון השרון. רינה ארביב, ממארגנות המחאה בנתניה אמרה למיינט נתניה כי: "המטרה שלנו היא שיהיה חוק חינוך לגיל הרך. לא יתכן שכל אחת שרוצה לפתוח מעון תפתח כזה בלי פיקוח ותנאים נכונים. אנחנו מבקשות שאף תינוק רך לא יחווה אלימות, הם אפילו לא יכולים להביע את עצמם... זה תינוקות שאת אפילו לא יודעת מה הולך איתם
2 צפייה בגלריה
מחאת האימהות בנתניה | צילום: רינה ארביב
מחאת האימהות בנתניה | צילום: רינה ארביב
מחאת האימהות בנתניה | צילום: רינה ארביב
במיינט באר שבע דיווחו כי לאחר כשעה וחצי רגועות יחסית, חלה החרפה במחאת ההורים ועשרות מפגינים פרצו לכביש הראשי בשדרות רגר, בניגוד להסכמות עם המשטרה. המוחים חסמו את הציר המרכזי ומנעו מעבר כלי רכב.
עוד הפגנה שהתקיימה השבוע באה בעקבות פרשת השוטר היורה. כ-50 גימלאי המשטרה, יחד עם נשות השוטרים, הגיעו לתמוך בכחולי המדים מחוץ לתחנת משטרת זבולון. רפ"ק בדימוס, רפאל לוזון, אמר למיינט קריות: "בעברי שירתתי בתחנת זבולון וכאב לי מאוד לראות את ההתקפות חסרות השחר שעשו על תחנת זבולון ועל השוטרים. כיתרו אותם, סגרו אותם, ניסו להיכנס פנימה, מה היה קורה אם היו מצליחים להיכנס לתחנת המשטרה? איזה מחזות היינו רואים פה, מה היה קורה אם השוטרים שהתבצרו בתחנה היו פותחים באש עליהם, מה הציבור היה אומר? הייתם מאשימים שוב את המשטרה? תפסיקו לתקוף את המשטרה". אחד הדוברים בהפגננה, גם הוא גימלאי משטרה, אמר: "לכל עדה, לכל עלייה, היתה גישה אליהם. גם אם אמרו למרוקאים סכין, המרוקאים ידעו להתמודד עם זה. כמה שהשפילו אותם, אבל הם התקדמו בחיים, הם מסודרים, מה הבעיה".
לראשונה באזור הרצליה, הוצת שלט, ככל הנראה מטעמי צניעות, בכניסה לעיר מכיוון רעננה. השלט בגובה עשרה מטרים, הציג פרסומת לבושם של המותג דולצ'ה וגבאנה בו מוצלמים גבר ואישה עם בגדי ים. כרגע לא ברור מה הרקע להצתת השלט, אך מתגברת ההערכה כי מדובר על הצתה מטעמי צניעות. "מדובר בהקצנה מסוכנת", אמרו גורמים עירוניים למיינט הרצליה, "אנחנו מקווים שלא מדובר בתושבי האזור אלא בגורמים אחרים, מן החוץ, שנתקלו בשלט וביצעו את מעשה האלימות הזה". ממשרד הפרסום של דולצ'ה וגבאנה שתלו את השלט נמסר: "לא העלינו על הדעת שבהרצליה לא ניתן לעלות קמפיין עם בחור ובחורה. אנחנו מצפים מרשויות החוק לפעול בהתאם ולהביא לדין את מי שגרם לכך".
2 צפייה בגלריה
השלט לפני ואחרי. צילומים: פרטי
השלט לפני ואחרי. צילומים: פרטי
השלט לפני ואחרי. צילומים: פרטי
במיינט ראשון לציון מספרים כי אישה בשנות השבעים לחייה הגישה לאחרונה תביעה כנגד איקאה בראשון לציון. לטענתה, בשל רשלנות של המקום היא החליקה על עיפרון ששכב בתחילתו של גרם מדרגות ובעקבות כך איבדה את שיווי משקלה, נפלה במדרגות ונפצעה.המקרה אירע בסוף שנת 2015, בעת ביקורה של האישה בסניף של רשת הריהוט השוודית בעיר. לטענת האישה, היא הסתובבה בסניף יחד עם נכדותיה בחיפוש אחר ארון, ולאחר ששוטטו מעט החליטו היא ונכדותיה לרדת לקומת המסעדות שנמצאת בסניף, שם המתינה להן קרובת משפחה נוספת. לדברי האישה, היא החזיקה במעקה שבתחילת גרם המדרגות ומבלי לשים לב דרכה על עיפרון קטן שהיה מונח שם ואיבדה את שיווי משקלה. כתוצאה מכך היא התגלגלה במורד המדרגות, תוך שהיא מתהפכת לחילופין על בטנה ועל גבה. כעבור מספר גלגולים כאלה נחתה בעוצמה על הרצפה. אמבולנס שהוזעק למקום פינה אותה לבית החולים, שם היא קיבלה טיפול ראשוני ושוחררה לביתה. מאז, כך היא טוענת, היא סובלת מכאבים בצידו הימני של גופה, נאלצת להמשיך לקבל טיפולים רפואיים ואף נזקקת לסיוע של עוזרת בית, שכן היא אינה יכולה להמשיך לעבוד באופן סדיר בטיפול במשק הבית. בעקבות זאת הגישה האישה תביעה לבית משפט השלום בראשון לציון בסכום של שלושים ושלושה אלף שקלים. מאיקאה נמסר: "אנו מצרים על פציעתה של הלקוחה. הנושא מטופל מטעמנו באמצעות חברת הביטוח".
עם תחילת החופש הגדול מדווחות עמותות רבות על נטישת בעלי חיים. הסיבה: חופשות הקיץ של בעליהם. במיינט חולון מספרים כי התופעה העצובה הטרידה גם את מנוחתם של תלמידי מגמת תקשורת בתיכון 'קוגל': שיר פתאל, שי שפירא, שי אסרף ונעם קולקובסקי. הם בחרו בנושא כפרויקט הגמר שלהם במגמה, ובמשך שנתיים הכינו אתר שריכז את נושא המאבק בנטישת בעלי חיים. עכשיו, כשהקיץ כבר כאן והחלה עונת החופשות, הם מבקשים להעביר הלאה את המסר ולמנוע נטישות נוספות. "בחרנו בנושא הזה כי אנחנו אוהבים בעלי חיים וחשוב לנו להוריד את מספר הנטישות של חיות מחמד" מסביר שפירא. "הרעיון היה ליצור סרטונים ויראליים כדי שאנשים ממש יבינו את המשמעות של נטישת בעל חיים. המספרים ממש קשים. על פי משרד החקלאות 50 אלף כלבים ננטשים בשנה וחייבים לעצור את זה. דווקא עכשיו כשהתחיל החופש הגדול אנחנו רוצים להזכיר את זה לאנשים".
צפו בסרטון והעבירו הלאה: