מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
במיינט נתניה מדווחים כי למעלה מ-400 בעלי עסקים בעיר כיסו השבוע את השלטים התלויים על בתי העסק שלהם בבדים לבנים, כמחאה על העלאת אגרת השילוט ב-350% ביחס לאגרה בשנה שעברה. ההעלאה בוצעה, לטענת בעלי העסקים, ללא כל הודעה מוקדמת, והם גילו עליה לראשונה כאשר קיבלו מכתבי דרישת תשלום בגין אגרת השילוט, בהם נדהמו לגלות סכום לתשלום הגבוה פי 3 וחצי, אותו הם נדרשים לשלם תוך מספר שבועות מיום קבלת המכתבים אחרת יהיו נתונים לקנסות. בעלי העסקים זעמו על החלטת העירייה להעלות את האגרה, המתווספת לתשלומי ארנונה ושכירות גבוהים שהם נדרשים בהם ולהעלאה קודמת באגרת השילוט עבור שלטי לד, בחודש ינואר האחרון, ואיימו שכפי שהורידו את שלטי הלד בזמנו, הם מתכוונים, כצעד מחאה ראשון לכסות את השלטים ולהגיש ערעור במחלקת שילוט בעירייה. עוד הודיעו בעלי העסקים כי אם הצעדים הללו לא יגרמו לעירייה לחזור בה מהחלטתה להעלות את האגרה, הם יורידו את השלטים לצמיתות ויגרמו לעירייה להפסיד 100% מן האגרה.
4 צפייה בגלריה
מכסים שלטים בנתניה. צילום: פרטי
מכסים שלטים בנתניה. צילום: פרטי
מכסים שלטים בנתניה. צילום: פרטי
מתפללים בבית הכנסת 'היכל יעקב' ברחוב ירושלים בבת ים גילו השבוע כתבות נאצה שרוססו על הגדר המקיפה את בית הכנסת, על גני חב"ד הסמוכים למתחם, כמו גם ברחובות אבא ברדיצ’ב והלפר. בכתובות הפוגעניות היה כתוב בין היתר: "יענשו הרבנים המסתירים אמת גודלה יותר ורצויה. הרבי משיח שקר חכם שקר חסיד שקר צדיק שקר בן ישראל שקר". בנצי פרישמן, מנהל גני חב"ד בעיר, מאמין שלא מדובר במעשה מכוון: "זו עבודה של אדם תימהוני. זה עושה רושם של אדם החיפש לפרוק את הרעיונות שלו", אמר למיינט בת ים. לעומת זאת, הרב מאיר אבוטבול מנהל בית משיח חב"ד בת ים, אומר: "אני רואה הרבה פעמים מטיפים מהקהילה המסיונרית המסתובבים בעיר, משכנעים עוברים ושבים ומחלקים עלונים גם לילדים. אני מאמין שלא מדובר בכתבות נאצה כנגד הקהילה הדתית כולה, אלא זה מופנה ספציפית נגד חבד, כיוון שהאמונה שלנו ברבי מליובאוויטש כמשיח, מתנגשת באמונה שלהם, שישו הנוצרי הוא "המשיח". מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה בנושא.
4 צפייה בגלריה
הכתובות שרוססו. צילום: שחר צוברי
הכתובות שרוססו. צילום: שחר צוברי
הכתובות שרוססו. צילום: שחר צוברי
אימה בגינה. גנן תועד כמי שחושף את איבר מינו בפני תושב ראש העין שצילם אותו מנקה גינה ומשתמש במפוח רועש. תחילתו של הסיפור בתושב שכונת גבעת הסלעים בראש העין, הסובל מבעיות בריאותיות, אשר בחודשים האחרונים לחוות את מטרדו של מפוח עלים, שאסור לשימוש על פי חוק, בשל עוצמת הרעש, כשגנן המועסק בבתים פרטיים הסמוכים למקום מגוריו משתמש במפוח. "ביקשתי ממנו בהתחלה שלא יעבוד עם המפוח וציינתי שבשכונות סמוכות, אנשים שעבדו עם מפוח נקנסו", אמר התושב למיינט ראש העין, "בתגובה, הוא זלזל בי וקילל אותי קללות קשות". כשראה התושב כי בקשותיו לא נענות, החליט לתעד את הנעשה ולפנות למוקד 106. באחד מהמקרים, הגיע לטענתו שוטר עירוני שטען כי כל עוד לא רואה את העבירה בעיניו, אינו יכול לעשות דבר ועליו לפנות למשטרה אם ברשותו צילומים של הדברים. התושב אכן עשה כאשר השבוע בשעה שצילם שוב את הגנן בשעת מעשה, וזה בתגובה קילל אותו ואף נראה כמי ששולף לכיוונו את איבר מינו. "הייתי מזועזע וממש הרגשתי מושפל באותו רגע", אומר התושב. "לא חשבתי שאדם מוציא את איבר מינו בצורה כזו. איפה אנחנו נמצאים?"
4 צפייה בגלריה
התקרית בראש העין | צילום: מסרטון הוידאו, פרטי
התקרית בראש העין | צילום: מסרטון הוידאו, פרטי
התקרית בראש העין | צילום: מסרטון הוידאו, פרטי
במיינט ראשון לציון מספרים על תושב העיר שמואשם בכך שתקף את אשתו, דחף אותה על הרצפה וגרם לה לפציעה. לפי כתב האישום שהוגש, הגבר, בשנות ה־70 לחייו מראשון לציון, זעם על כך שאשתו הניחה במקרר דגים ליד בשר. הבעל, שכעס על מעשי האישה בטענה שהם מנוגדים להלכה היהודית החל לצעוק עליה, והיא בתגובה משכה בכובעו ופנתה ללכת. התגובה של האישה, לפי כתב האישום, עוררה את חמתו של הבעל, והוא דחף אותה וגרם לה ליפול בעוצמה על הרצפה. כתוצאה מכך נפגעה האישה בירכה ונחבטה בראשה ממדרגה. האישה פונתה לטיפול ב'אסף הרופא' ונזקקה לניתוח ברגלה ולאשפוז במשך חודש, ולאחר מכן הועברה להתאוששות במוסד גריאטרי.
במיינט קריות מדווחים על זוג קשישים שנסע באחד מלילות השבוע נגד כיוון התנועה כשהם רכובים על קלנועית ברחוב זבולון בקרית אתא. נהג מונית הגיח מולם, זיהה אותם והחל להאט. למזלם הרב, רכב מתנדב איחוד הצלה על אופנולנס הציל את חייהם. "מיד הבנתי שבני הזוג טועים ולא מבינים שהם מסכנים את חייהם באופן מיידי. הסברתי להם שהם טועים ודאגתי שיסתובבו ויחזרו. אירוע כזה עלול להסתיים באסון ואני שמח שהם המשיכו לדרכם, הפעם בצד הנכון, וללא כל פגע״, אמר המתנדב אלי גדג'.
לפני כארבעה חודשים, הגיעה לגן החיות 'נגב zoo' בבאר-שבע קופת גונון ירוק, מבוגרת בת 30 העונה לשם ג'ינה שקודם לכן התאלמנה. לאחר חודש התאקלמות בחצר הבידוד, הצטרפה ג'ינה ללהקת הגנונים הוותיקה בגן. בהתחלה החיבור נראה די מוצלח, אולם, למרבה הצער, לאחר שבוע הלהקה הוותיקה החלה לנדות את ג'ינה ואפילו תקפה ופצעה אותה. ג'ינה הפצועה קיבל טיפול רפואי מסור מצוות הגן והחלימה אט אט מפציעתה. בינתיים, נקלטה להקה נוספת של קופים לגן החיות, והחשש היה שגם הלהקה החדשה תתנכל לג'ינה אלא שכאן קרה תהליך הפוך, כפי שמספר, שי מישייב, מנהל מחלקת יונקים, למיינט באר שבע: "לאחר חשיפה איטית למשך כחודש ולאחר שהכירו מקרוב, ראינו שיש חיבור והחלטנו לצרף את ג'ינה שמהר מאוד הפכה להיות הדומיננטית בלהקה ולקחה את כולם תחת חסותה". כיום, שתי הלהקות חיות בתצוגות סמוכות זו לזו ומידי יום לומדים להכיר אחד את השני בשאיפה שבחודשים הקרובים הלהקות יתחברו ויהיו ללהקה אחת גדולה מאוחדת ומאושרת ביחד עם סבתא ג'ינה הבוגרת האחראית.
4 צפייה בגלריה
ג'ינה נחה על הערסל | צילום: שי מישייב
ג'ינה נחה על הערסל | צילום: שי מישייב
ג'ינה נחה על הערסל | צילום: שי מישייב