מתנדבים של סיירת התיקונים ברעננה נדהמו לגלות כי תושב העיר, פגוע נפש בן 60, חי בתנאים קשים, שלא לומר תת תנאים. הם הגיעו אל ביתו לאחר שעובדת סוציאלית של עמותת "דרור" הפנתה את תשומת לבם למצבו.
2 צפייה בגלריה
תמונה מדירתו של התושב | צילום: סיירת תיקונים רעננה
תמונה מדירתו של התושב | צילום: סיירת תיקונים רעננה
תמונה מדירתו של התושב | צילום: סיירת תיקונים רעננה
המחזה שנתקלו בו היה קשה: דירת חדר עם קירות צהובים מעופשים, שירותים שחורים, מטבח ללא כיור וברז, בלי ארונות. את הפירות והירקות שלו, למשל, שוטף הדייר בברז שבחדר השירותים הקטן והמצחין שבביתו. כשהוא רוצה לאכול את ארוחתו הדלה, הוא מתיישב באיטיות על מקרר הפוך בחוץ.
סיירת התיקונים נחלצה מיד לעזרתו. "הגיעה אלינו פנייה של עובדת סוציאלית מעמותת 'דרור', על דייר שמתגורר לבד בדירת חדר עם מקלחת ושירותים במצב מחריד. התחלנו להיערך לפרויקט והיינו אמורים כבר להתחיל לעבוד לפני שלושה שבועות, אבל אז הוא אושפז בבית החולים כי גילו אצלו סרטן", מספר אמיר פרוימן, מי שמנהל את סיירת התיקונים יחד עם צמרת גבע ואלי פישמן.
2 צפייה בגלריה
צילום: סיירת תיקונים רעננה
צילום: סיירת תיקונים רעננה
צילום: סיירת תיקונים רעננה
סיירת התיקונים החלה לפעול ברעננה לפני כחודשיים וחצי, כיוזמה ספונטנית של אנשים טובי לב. לאחרונה הפכה הסיירת לעמותה רשמית, הדואגת יומם וליל לשיפוץ ביתם של אנשים קשי יום בעיר. תוך שהיא נשענת על טוב לבו של הציבור ושל בעלי מקצוע המתנדבים למלאכה, מצליחה הסיירת לסייע לאנשים הנמצאים במצוקות קשות וגרים בבתים שאינם ראויים למגורי אדם.
כעת, עם שחרורו של התושב מבית החולים, חוזרת הסיירת לשיפוץ הדירה על מנת שיוכל לחזור לביתו. לאור המחסור הזמני בכוח אדם, יש צורך באיסוף כספים שיממנו את עלות העובדים של בעלי המקצוע שהתנדבו לסייע בדירה. הצורך לתת פתרון מיידי אינו מותיר זמן ליצור קשר עם שירותי הרווחה. עד כה נתרמו חומרים ואביזרים כמו כיור וברז, אך הצורך בתרומות דחוף.
פעמים רבות במקרים כאלה נשאלת השאלה, איפה המשפחה. אמיר מסביר: "לפעמים המשפחות מדהימות ורוצות לעזור, אבל אין להן את היכולת הכלכלית לתמוך. הילדים יכולים לאהוב מאוד את האמא, אבל המצב קשה. לאנשים לפעמים פשוט אין את הכסף לעזור למשפחה".
לתרומות ניתן לפנות לאמיר בטלפון 052-6310631.