חרב הפיטורים בעיריית רעננה הגיעה גם לשלוחות נוספות המסונפות לה, בהן מחלקת הנוער של כדורסל מכבי רעננה.
3 צפייה בגלריה
צילום: פייסבוק
צילום: פייסבוק
צילום: פייסבוק
בפוסט חריג מאוד, שנכתב על ידי שחקניות הכדורסל במחלקה שזכו לאחרונה בגביע המדינה, מגוללות השחקניות מסכת מכוונת על ידי גורמים שונים, שנועדה, לדעתם, להכפיש "ולהרוס את הבית שהם גדלו בו מאז היו קטנות".
"אנחנו שחקניות כדורסל במחלקת הנערות של מכבי רעננה רוצות לשתף את הציבור בכמה דברים", נפתח הפוסט יוצא הדופן, "‏‎לא העלנו בדעתנו שאי פעם נגיע לסיטואציה הזאת בה נצטרך להגן על הבית שלנו, אבל עכשיו זה הזמן לעמוד מאחורי האנשים שעמדו מאחורינו כל השנים האלה.
"‏‎הכל התחיל לפני כמה חודשים, כשאדם זר הופיע אצלנו באימונים ובמשחקים. והתחיל לצלם את הבנות ואת המאמנים הוא ניסה לדובב את ההורים כדי שידברו כנגד המאמנים שלנו ואף פירסם פוסטים פוגעניים נגד המחלקה ונגד המאמנים. הכל כדי לפגוע ולהרוס את ביתנו.
"‏‎לאחר אי הצלחה, החלה קבוצת הורים ממורמרת להפיץ שמועות על אורן לם מאמן במחלקה. שמועות מכוערות, מרושעות ואכזריות. לאחר שהופצו השמועות העירייה לא המתינה לבירורן ולו לרגע וקיבלה החלטה לא להאריך את חוזהו. לדעתנו, הדרך בה עיריית רעננה בחרה לפעול אינה מוסרית ואינה נכונה - במדינת ישראל, עד שלא הוכח אחרת, אדם הוא חף מפשע. אף אדם לא רשאי לגזול מאדם אחר את שמו הטוב על סמך שמועות וזה מה שקורה בסיטואציה שלנו.
"‏‎אורן הוא לא סתם מאמן שלנו, הוא מסור, חם ודואג, הוא בנה אותנו, תמך בנו והקשיב לנו. שמח איתנו ברגעים טובים והיה עצוב איתנו ברגעים עצובים. אורן מדבר איתנו בגובה עיניים. מבין אותנו. יודע לזהות את הקשיים ולעזור. הוא מאמן, מחנך, אשר נותן את כל כולו בשביל המערכת ובשבילנו, השחקניות. לאורך השנים למדנו ממנו מהם הכלים והערכים שאותם אנחנו צריכות במשך חיינו. ערכים כמו - כבוד, נאמנות, אכפתיות, יושרה ותמיכה. אחד מן הדברים החשובים שהוא לימד אותנו הוא לעמוד מאחורי מה שאנחנו מאמינות ולא לתת לאף אחד לשנות זאת.
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"הוא לימד אותנו מה זה לתמוך באנשים אשר היו שם בשבילך ולדעת מתי לא להיגרר לשמועות. רובנו מכירות את אורן מעל 8 שנים ולכן אנחנו עומדות פה ואומרות בפה מלא שכמו שאנחנו מכירות אותו - מכפישים את שמו.
"כמו לכל אדם ובמיוחד לאדם עם וותק כמו שלו במערכת שכולם יודעים איזה אדם הוא, היינו מצפות שיסמכו עליו ויתנו לו גיבוי. אולי לא כולם מכירים את המשפט 'זכאי עד שיוכח אחרת' או לא יודעים מהם זכויות של אנשים. ככה חונכנו!
‏‎בנוסף, לאורן ישנו צוות מוביל אשר עומד מאחוריו, ותומך בו. הצוות הזה הוא יותר מחבריו לעבודה, הם כמו המשפחה שלו, הוא נמצא איתם כמעט 24/7.
"לאחר החלטת העייריה חבריו לעבודה החליטו לעמוד מאחוריו ולעזוב ביחד איתו. אנחנו, הבנות, תומכות ללא ספק בצוות אשר בחר ללכת עם אורן לאור אי הצדק שקרה כיוון שאותו הצוות הוא זה שלימד אותנו ללכת אחרי האמת שלנו בכל מחיר, גם אם דבר זה פוגע בנו, הבנות. אנחנו חושבות שהחלטה זו של הצוות היא מוסרית ונכונה. הצוות מלמד אותנו שיעור לחיים לא רק במילים אלא גם בדוגמא אישית, לקיחת אחריות שנלווים לה מחירים רבים והכל כדי לעמוד מאחורי חבר.
3 צפייה בגלריה
רעננה לאחר הניצחון. מספר אחת במדינה | צילום: הפייסבוק של איגוד הכדורסל
רעננה לאחר הניצחון. מספר אחת במדינה | צילום: הפייסבוק של איגוד הכדורסל
רעננה לאחר הניצחון. מספר אחת במדינה | צילום: הפייסבוק של איגוד הכדורסל
"אתם יודעים מתי מבינים שהמחלקה היא מערכת חיובית? כאשר אדם מוכן לוותר על פרנסתו בשביל לתמוך בחברו. כמו כן, חלק מן הבנות ילכו בדרכם ולא ימשיכו בשנה הבאה כאות תמיכה.
"לא משנה מה יהיה - המחלקה "החדשה" שתקום לא תהיה אותו הבית כאשר הצוות המקורי לא שם. ‏‎כמה קשה לבנות וכמה קל להרוס. אנחנו רואות בכאב רב איך חייו של אורן נהרסים ואיך המחלקה נהרסת והכל בגלל נקמנות וצרות לב של קומץ אנשים. איך קומץ אנשים יכול להרוס מערכת כה חזקה.
"‏‎מקוות שגרמנו לכם להבין את הנורא מכל שקרה פה ואת אי הצדק שהתחולל. אולי יש סיכוי קטן שהפוסט יגיע אל האנשים אשר הוא צריך להגיע ויגע בהם ויגרום להם להבין שהם טעו ושעוד אפשר להודות על טעויות ולהחזיר את הגלגל אחורה. גם אם דבר לא ישתנה אנחנו נמשיך לעמוד מאחוריי אורן והצוות.
"הבית שלנו כבר לא יהיה אותו הדבר. האהבה למקום לא תיפסק אבל הרצון להיות בו כבר לא יחזור לעצמו. אנחנו עומדות עכשיו מוקפות סימני שאלה, הרוסות ושבורות מבפנים. חומת ההגנה, החום והאהבה שהקיפה אותנו מאז שאנחנו קטנות התפרקה ולא תחזור. אולי הפוסט הזה יגרום לכם להבין, שלנו כבר אין לאן לחזור".
מעיריית רעננה נמסר: "אנו עדים וערים לחרושת השמועות בימים אלו סביב מועדון הכדורסל לבנות ברעננה. מועדון הכדורסל לבנות ברעננה הינו מהמובילים בארץ, ובכוונת העירייה להמשיך ולהשקיע בטיפוח השחקניות, בקידום מצוינות וברמה מקצועית הכי גבוהה. אנו מחויבים לעתיד המועדון ולהכנת כלל הקבוצות לעונה הקרובה בכל הגילאים, תוך העמדת כל האמצעים הדרושים להמשך שגשוגו והצלחתו ושימור הפעילות הענפה המתקיימת בו. נמשיך ונהיה קשובים לרחשי הלב של כל הנוגעים בדבר".