תושבי רעננה קיבלו בשבועיים האחרונים הודעות מטעם תאגיד "מי רעננה" לפיהן קיימת חריגה במאות אחוזים במד המים הראשי שלהם.
2 צפייה בגלריה
צילום להמחשה: יוגב עמרני
צילום להמחשה: יוגב עמרני
צילום להמחשה: יוגב עמרני
בהמשך ההודעה נרשם: "מבדיקה שערכנו עולה כי צריכת המים שנרשמה במד המים הראשי של הנכס גבוהה ב-999.00% מהצריכה המקבילה בתקופה המקבילה אשתקד...". בהמשך ההודעה נכתב באריכות הסיבות בגינן ייתכנו צריכות חריגות שכאלו, והדרכים להמנע מהן.
אומנם אין מדובר בהודעת חיוב סטנדרטית של חשבון מים - אלא אזהרה בלבד שנועדה להתריע בפני התושבים, אך די בהודעה זו, ובאופן הצגתה, כדי להבהיל תושבים רבים שפנו ל"מיינט רעננה" בזעם.
"הם התחרפנו שם?", אמר אחד התושבים, "עשר דקות היו לי דפיקות לב עד ששהשגתי אותם בטלפון ואמרו לי שמדובר במכתב אזהרה שלא נוגע אליי ישירות. מה זה התרגיל השיווקי הזה או אני לא יודע איך לקרוא לו. שישלחו הודעה רגילה והסבר על חריגות מים, כמו שעושים בחברת חשמל עם החשבון הדו-חודשי, ושלא יבלבלו לנו את המוח עם חריגות והודעות חיוב".
2 צפייה בגלריה
הודעה שקיבלו התושבים. צילום: פרטי
הודעה שקיבלו התושבים. צילום: פרטי
הודעה שקיבלו התושבים. צילום: פרטי
תושבת נוספת טענה: "עוד לפני שהתקשרתי לברר כבר התחלתי לחפש נזילות בבית ובחצר. ממש חצי שעה שהסתובבתי לראות. אולי זה מה שהם רצו לעשות, אבל לא זו הדרך. יש דרכים להתריע בפני התושבים, שלא דרך הודעת חיוב של חריגה באלף אחוזים בצריכה".
מתאגיד מי רעננה נמסר: "רשות המים מחייבת עפ"י חוק תאגידים עירוניים להתריע בפני תושבים על חריגה באחוזים גבוהים וכך עשינו. בכל קיץ כמות החריגות פחות או יותר זהה ואין סיבה לבהלה. לפעמים יש נזילות או שינויים בתדירות המים ויש לבדוק את הנושא כדי לעלות על הבעיה. זה מוגש כשירות לתושב ואנחנו מתריעים כדי לסייע".