בעוד שבועיים יחשוף לירן כהן, הבעלים והמנכ"ל של חברת T9 מרעננה, המתמחה במוצרי טקסטיל בתחום הביטחוני והאזרחי, מוצר חדשני שנועד להגן על האוכלוסייה מפני רסיסי טילים.
1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
המוצר הבטיחותי הזה פותח בעקבות מטח הטילים האחרון באזור הדרום, שנהרגו בו ארבעה אזרחים. "המוצר הזה יילך אתך לכל מקום במארז בגודל תיק בית ספר. בעצם תיקח את חייך בידיך. בעת אזעקה תפתח את התיק, תלבש את המוצר ותהיה מוגן ב-100 אחוז", אומר כהן.
ועד שיוכל לגלות לכולם את פרטיו המלאים של המוצר ולהתחיל לשווק אותו, השבוע סיפק כהן בן ה־39, ארבעים אפודים בליסטיים לקהילה היהודית בעיר המפסטד שבניו יורק. על רקע גל המתקפות האנטישמיות נגד יהודים ברחוב, בבתי ספר ובבתי כנסת, ילבשו מתנדבי המשמר הקהילתי את האפודים האלה שיאפשרו להם, בעת אירוע ירי, לחצוץ בין היורה לבין הקהל.
העיסוק בהגנה על חיי אדם הוא, בלי ספק, תוצאה של חוויה קשה שעבר כהן בגיל 12, כשאמו נהרגה מפגיעת רסיסים בעת פיגוע התאבדות באוטובוס בתחנה המרכזית בעפולה. "מאז הרצון למנוע מאחרים את חוויית האובדן ולאפשר להם להגן על עצמם ועל בני משפחתם, הפך לחלק מהותי בחיי", הוא אומר.
ההתנסות הראשונה שלו בפיתוח מוצר, בהתאמתו ללקוחות ובשיווקו הייתה לאחר שסיים את לימודיו בתיכון בליך ברמת גן, ולפני גיוסו לצנחנים. בנערותו עבד כשליח פיצה על קטנוע, ובעקבות כך פיתח עם חברו את ה"כפפנוע", מין שרוול בד המתלבש על כידון הקטנוע ומגן על כפות ידיו של הרוכב מפני הקור והגשם. "אחרי הפיתוח ייצרנו 2,000 יחידות במפעל סין", מספר כהן, "הבאנו אותן לארץ והספקנו למכור כמה מאות. מכיוון שלא רשמנו פטנט על המוצר, עד מהרה חברות גדולות העתיקו אותו, ייצרו ושיווקו יותר בזול. המכירות שלנו נפסקו, ונשארנו עם מלאי גדול. את הלקח שלי למדתי. הפעם רשמתי פטנט על המוצר החדשני שנשווק בקרוב".
אחרי שחרורו מהצבא למד מינהל עסקים ומדעי הרוח במכללת כינרת. בשנה ג' היה צריך לנתח חברה עסקית במסגרת פרויקט גמר בשיווק. "במקום לנתח חברה קיימת, החלטתי לנתח חברה משלי. עם שותפי מה'כפפנוע' הקמתי חברה, שייצרה תיקים לחברות שעושות שליחויות, לפיצריות, למסעדות ולבתי קפה, הרבה לפני שזה הפך לטרנד. עשיתי גם את העיצוב הגרפי לתיקים, וגם את סרטוני הפרסום, בסיוע תלמידי החוג לקולנוע במכללה. המרצים והסטודנטים במכללה פירגנו ואמרו: עוד ייצא ממנו משהו".
כשסיים את לימודיו יצר שיתוף פעולה עם חברה לעיבוד שבבי, ספקית של משרד הביטחון, ופיתח וייצר עבורה מוצרי טקסטיל, כמו מנשאים ורצועות חובקות. לפני עשר שנים פתח את החברה הראשונה שלו. שנתיים לאחר מכן פתח את חברת T9, והקים מפעל גדול באזור התעשייה ברעננה המייצר בעבודת יד ומשווק לחיילים, למתגייסים, לגופים הביטחוניים וליחידות המיוחדות — אפודי לוחם, מנשאי גב, משטחים ממוגנים, חדר אקוסטי מתקפל להאזנות סתר, ועוד.
בימים אלה הוא מקדם אמצעי מיגון ייחודי שיסייעו לאזרחי עוטף עזה בהסלמה הבאה.