משטרה עירונית: עיריית רעננה יוצאת במבצע אכיפה מקיפה לאיתור שוהים בלתי חוקים ברחבי העיר זאת במסגרת השיטור המשולב, וכן תפעל לפינוי כלי רכב נטושים שמטרידים את תושבי העיר.
3 צפייה בגלריה
צילום המחשה בלבד: דוברות המשטרה
צילום המחשה בלבד: דוברות המשטרה
צילום המחשה בלבד: דוברות המשטרה
כידוע, שוהים בלתי חוקיים במדינת ישראל מתחלקים בעיקר לשתי קטיגוריות: הראשונה, עובדים זרים ומהגרי עבודה ללא אישור שהייה דבר שנתון לאכיפת משטרת ההגירה, ושוהים בלתי חוקיים המגיעים מיהודה ושומרון וחבל עזה, שעל פי רוב נקראים "מסתננים", והאכיפה עליהם נתונה על פי רוב למשטרת ישראל ולצה"ל.
אך בעיריית רעננה לא מסתמכים רק על רשויות אלו ויפעלו בעצמם לאתר שב"חים ולהסגירם למוסדות המדינה.
בנוסף, העירייה תפתח במבצע פינוי רכבים נטושים - תופעה שמטרידה תושבים רבים עליה דיווחנו לפני כחצי שנה. העירייה יצאה לפני כשלוש שנים למלחמה בתופעה ולטענתה היא צמצמה את מספר המכוניות הנטושות מ-140 לכ-30 מכוניות נטושות.
3 צפייה בגלריה
צילום: רועי רובינשטיין
צילום: רועי רובינשטיין
צילום: רועי רובינשטיין
"הבעיה", אמרו גורמים בעירייה "שרבים מכלי הרכב הנטושים נמצאים בשטחים פרטיים שלעיריה אין רשות לאכוף אותם אלא בשיתוף פעולה עם בעל השטח או בהודעה למשטרה. אך לאחרונה משטרת ישראל העבירה את סמכות הטיפול בתופעה לטיפול הרשות המקומית ודבר זה מקשה, מבחינה חוקית על אכיפה מיטבית".
כאמור, גם בנושא זה החליטה העירייה ליזום מבצע אכיפה נרחב לפינויים של הרכבים.
על כל אלו, הודיע אמש (מוצ"ש) ראש העירייה חיים ברוידא בפוסט השבועי שלו, כי תמשך גם האכיפה הנוקשה כנגד רוכבי אופניים חשמלים הנוסעים על המדרכות. אכיפה שזיכתה את רעננה לפני כחודש בתואר "שיאנית הארץ" על פי נתוני עמותת "אור ירוק". כאשר, על פי הדיווח, לא פחות מ-886 דוחות ניתנו לתושבי רעננה שרכבו בניגוד לתקנות שנכנסו לתוקפן בתחילת חודש יולי השנה.
3 צפייה בגלריה
צילום: מוטי קמחי
צילום: מוטי קמחי
צילום: מוטי קמחי
ברוידא בפוסט השבועי מתייחס למבצעי האכיפה: "בימים אלה פתחנו בסדרה מקיפה של מבצעי אכיפה עירוניים בשלושה תחומים מרכזיים: איתור שוהים בלתי חוקיים בכל מרחב העיר, פינוי כלי רכב נטושים מצירי תנועה ורחובות, אכיפה נגד רכיבת דו גלגליים על המדרכה בדגש על אופניים חשמליים. פעולה משולבת שמטרתה להגביר את תחושת הבטחון של הולכי הרגל במדרכה וייצירת הרתעה נגד מפירי חוק. נמשיך ונרחיב את פעילות האכיפה ולא נתפשר על בטיחות ואיכות חייהם של תושבי העיר".