אין אחד ואחת שלא מכירים את הדרך המרהיבה, כמעט בכל ימות השנה, בין רעננה להרצליה, אשר מצדה המערבי, בשיפולי המרחבים הגובלים בתעלות הניקוז, מכוסה בפרחי בר.
1 צפייה בגלריה
צילום: מתוך הרשתות החברתיות
צילום: מתוך הרשתות החברתיות
צילום: מתוך הרשתות החברתיות
מדובר בפרחי בר מוגנים מסוג חצב, רקפת, עירית, פרג ועוד, המעניקות מרבד רבגוני לנוף האורבני שבין שתי הערים. אלא שלאחרונה עיריית הרצליה עקרה את פרחי הבר דבר שהכעיס תושבים רבים העוברים בדרך זו.
לדברי העירייה מדובר בעקירה זמנית שנועדה דווקא להגן על פרחי הבר. לטענת העירייה עקירת הפקעות נועדה לדפן את שיפולי הרחבות (שהינם למעשה תעלות ניקוז) בדשא, ופרחי הבר יועתקו לצד העליון של הרחבות הללו לאחר שתילתו.
"מדובר על רחבה שקיימת מזה שנים רבות שהייתה מכוסה בשטיח גדול של פרחי בר מוגנים", התלוננו תושבים ברשתות החברתיות ובפניות לתקשורת, "בכל סתיו, ממש עכשיו, היו פורחים שם חצבים, ובחורף רקפות ופרגים. זה מחזה מרהיב שנתן קצת צבע בדרך הזו עם כל האספלט והבטון שמסביב. עכשיו העירייה עלתה לשם עם דחפור וחיסלה אותם לצמיתות. לא העתקה ולא העברה, אלא השמדה אסורה של פרחי בר".
כאמור, לעיריית הרצליה גירסה אחרת: "עיריית הרצליה שומרת על פרחי הבר", נמסר בתגובת העירייה, "בימים אלו, באמצעות מחלקת גנים ונוף, מדפנת העירייה את תעלת הניקוז בדשא. בשל רצון להגן על פרחי הבר, עוד בטרם ביצוע העבודה, את כל פקעות החצבים, הרקפות וצמחים נוספים, אנו מעלים אל הצד העליון של התעלה".
"כמו כן", הוסיפה העירייה, "מתוך רצון לעבות את צמחי הבר, אנו שותלים בחלק העליון פרחים נוספים, כגון: רותם, חצבים נוספים, אזוביון דגול ועוד. כל זאת, בתיאום וליווי צמוד של אקולוג המתמחה בפרחי בר וצמחיית א"י".