"לא ניתן לתאר את מה שעשה השבוע חיים ברוידא לסגנו וממלא מקומו ניר קריסטל אלא כ'סיכול ממוקד'", כך טוענים גורמים פוליטיים בכירים עימם שוחחנו השבוע, זאת על רקע פוסט, די סטנדרטי, שהעלה ביום ראשון בערב ראש העירייה חיים ברוידא.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
לדברי הגורמים, שסירבו להחשף, ברוידא ביקר בחריפות את רמת הניקיון והתחזוקה הירודה בעיר כאשר "היא מכוונת ישירות לבטן הרכה של ממלא מקומו ניר קריסטל האחראי על חזות העיר והניקיון".
בפוסט שהעלה ברוידא הוא כתב: "כחלק מתכנית סיורים סדורה שאני מקיים בכל חלקי העיר, נפגשתי עם תושבים וביקרתי בשכונת "לב הפארק" ובשכונת 2004. לצערי, התרשמתי מרמה נמוכה של טיפוח ותחזוקה של מתקני שעשועים וגינון. במסגרת השקיפות המחייבת, אני נדרש להודות גם במקרים שאנו כעירייה, לא עומדים בתקנים וביעדים המתבקשים של טיפוח סביבתי נאות.
"לכן הורתי מיד לקבלנים ולמפקחים עליהם מטעם העירייה, לפעול לאלתר בצורה נחושה ובלתי מתפשרת, כדי להשיב את רמת הניקיון והטיפוח השוטף לאזורים הללו. הזהרתי את הקבלנים האמונים על ביצוע העבודות, כי הם יקנסו אם לא יעמדו בסטנדרטיים אותם אני דורש, ושאליהם הם מחוייבים. זה לא צריך להראות ככה, נדאג שזה ייראה אחרת".
כידוע, בחודשים האחרונים פרסם ניר קריסטל ברשתות החברתיות באופן עקבי תמונות ורשמים מפעילותו העירונית במסגרת תפקידו בחזות העיר, תחזוקה וניקיונה. כמו כן, ובמקביל לראש העיריה, הוא העלה פוסט שבועי שמסכם את השבוע, דבר שהיה לצנינים בעיניו של ברוידא.
"למעשה", אמרו הבכירים, "ראש העיריה הבין שקריסטל מנהל קמפיין לראשות העירייה במסגרת תפקידו והחליט לשים לזה סוף. לאחרונה, הפסיק קריסטל לפרסם את הפוסט השבועי, לא ברור למה, אבל אפשר לנחש", אמרו גורמים נוספים שעימם שוחחנו.
2 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
כידוע, המתיחות מאחורי הקלעים בין ברוידא לקריסטל ידועה זמן רב במסדרונות העירייה ועליה דיווחנו בהרחבה לאחרונה. מתיחות זו אופיינה "כנתק פרסונלי מובהק" בו קריסטל טען כי ברוידא "לא מדבר איתו כבר ארבעה חודשים".
השבוע, כאמור, נשבר שיא בפוסט סטנדרטי שאפילו שמו של קריסטל לא נזכר בו, אך, כדברי הגורמים השונים שעימם שוחחנו היה מכוון כל כולו אליו.
"אנו צופים שתהיינה התפתחויות פוליטיות בהקשר זה", אמרו הגורמים, "הרבה תלוי בתגובת קריסטל לפוסט שלמעשה 'השפיל' אותו בפומבי. אבל לא רק. אנחנו חושבים שברוידא גמר אומר להפרד מקריסטל, ורק ממתין לשעת כושר, או לחיזוק הקואליציה שלו מגורמים פוליטיים נוספים".