עיריית רעננה והרב יצחק פרץ, הרב הראשי של העיר, פונים באופן פומבי גם השנה אל תושבי רעננה בקריאה להימנע משחיטת תרנגולות לצורך מנהג הכפרות, ובבקשה להמיר את שחיטת העופות ב"פדיון כפרות", הנעשה בתשלום כספי המועבר לצדקה ומגלם ערכים של תורה, חמלה וחסד.
1 צפייה בגלריה
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
הרב פרץ מצטרף לקריאת עיריית רעננה כבר מספר שנים ומוסר שמעבר לעובדה כי המנהג כרוך בצער בעלי חיים, הוא טומן גם סכנות בריאותיות בלתי מבוטלות. הרב מסביר כי על פי ההלכה מותר לעשות כפרות גם עם כסף. כך הוא נוהג בעצמו והוא קורא לתושבים לנהוג בצורה זו.
רוני וילדר, הווטרינר העירוני: "משרד החקלאות הוציא הנחיות ברורות בכל נושא הכפרות ויש כללים מדויקים כיצד לנהוג בנושא זה. המטרה היא מצד אחד לשמור על בריאות הציבור ולמנוע מחלות כגון שפעת העופות, ומצד שני לשמור על רווחת בעלי החיים ולמנוע פגיעה בהן.
"ההנחיות שהוציא משרד החקלאות כוללות לדוגמא את הדרישה שהתרנגולות צריכות להיות ממשק מאושר, שהן צריכות להיות מובלות ברכב הובלה שמיועד לעופות, שצריך להיות משגיח בכל עת שידאג לתנאי העופות. השחיטה עצמה לא מתבצעת בדוכני הכפרות, אלא במשחטות מסודרות. חשוב להדגיש שכל פנייה בנושא שחיטה צריכה לקבל קודם כל את אישור המחלקה הווטרינרית.
"מעבר לשמירה על בריאות הציבור, אם אפשר לעשות את אותו המנהג בצורה שתגרום פחות סבל לבעלי חיים, עדיף שהיא תתבצע בצורה כזאת".