המשטרה עצרה גבר בן 34 מכפר קאסם, חבר בכנופיית גנבי רכבים באזור המרכז והשבוע הוגשו נגדו כתב אישום ובקשת מעצר בגין גניבות של 13 כלי רכב
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
מהחקירה עולה כי החשוד קיבל מאדם אחר רשימה ובה פרטי כלי הרכב ולרבות מספר רישוי, קוד התנעה, מספר שלדה וכתובות בהן עשויים להימצא כלי הרכב.
עם קבלת התלונות מבעלי הרכבים על גניבות רכביהם, נפתחה חקירה אינטנסיבית לגילוי המעורבים בגניבות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים. חוקרי המשטרה הצליחו לאסוף ראיות נגד גבר מכפר קאסם, אשר היווה חלק מכנופיית גנבים שביצעה מעשי גניבה שיטתיים, מתוכננים ומאורגנים היטיב, ב-13 אירועים שונים וכי החשוד קשר קשר עם אחרים ובהם גם תושבי הרשות הפלסטינית, לגניבת רכבים.
חקירת המשטרה גילתה כי בכל 13 האירועים, נתגלו מאפיינים דומים: ברובם מדובר בכלי רכב חדשים, מסוג מזדה או יונדאי, אשר טופלו באותו מוסך. עוד העלתה חקירת המשטרה, כי החשוד עשה שימוש בכלי הרכב שקיבל ממעסיקו, איתו הגיע לזירות השונות מהן נגנבו הרכבים ובחלק מהמקרים הועברו הרכבים לשטחי הרשות הפלסטינית, כך במשך כחודשיים, במהלכם הספיק החשוד לגנוב מספר רב של כלי רכב ולהעבירם דרך המחסום לשטחי הרשות.
באחד האירועים, שאירע ברח' אברבאנל בפתח תקוה, קיבלה בעלת רכב התראה ממערכת איתוראן אודות ניסיון גניבת הרכב. כשניגשה אליו, הבחינה בשני חשודים ישובים ברכב ומשהבחינו בה, החלו להימלט מהמקום, לא לפני שאחד מהם תפס את המתלוננת בידיה ודחף אותה.
עם מעצרו, לקח החשוד את הנייד שלו והטיח אותו ברצפה בניסיון למנוע השגת ראיות נגדו. אך למרות שנשבר, חוקרי המשטרה הצליחו להפיק מהנייד את הראיות שקשרו, בין היתר, את החשוד לאירועי הגניבות הרבים.
מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בפ"ת והשבוע הוגש נגדו כתב אישום בגין 13 אישומים בעבירות של גניבת רכב בצוותא וקשירת קשר לפשע. יחד עם כתב האישום הוגשה נגד החשוד גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.