"עזרו לנו להגשים את החלום", כך מבקשים יוזמי הפרויקט לגיוס המונים שנפתח לא מכבר, לקידום מסעם לחו"ל של אנשים עם מוגבלויות החברים בקבוצת "משוטטים נגישים" מרעננה. זוהי קבוצת רכיבה נגישה של אנשים עם צרכים מיוחדים, שחולמים לטוס לפולין ולגרמניה, לפגוש שם אנשים עם מוגבלויות ולרכוב אִתָם יחד.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
את מסעה של קבוצת "משוטטים נגישים" מארגנים חברי מועדון הליונס פנינת השרון ברעננה, והאגף לשירותים חברתיים בעירייה, שבמסגרתו פועל המרכז לרכיבה נגישה "בכל אופן רוכבים". הפעילות במרכז בעבור חברי הקבוצה היא עיסוק חברתי וחווייתי ייחודי.
מאחורי פרויקט הגיוס עומד המהנדס דודו בר יהושע (70) מרעננה, אל"מ בדימוס בחיל הים, וכיום בעל חברה לייעוץ הנדסי. בר יהושע מעורב בפעילות קהילתית זה שנים רבות, ולפני כחמש שנים הצטרף לארגון ליונס ברעננה. "חשבתי שפרויקטים גדולים באמת אפשר לעשות רק במסגרת ארגון גדול", הוא מסביר, "ואכן, בין הפרויקטים שאנו עוסקים בהם, בשיתוף האגף לשירותים חברתיים בעירייה, יש פרויקטים של תמיכה חברתית באנשים עם מוגבלויות בני 21 עד 40. אנו מארגנים בעבורם הרצאות, מסיבות וערבי קריוקי, וכן טיולים מונגשים ברחבי הארץ".
כל חברי הקבוצה רוכבים במסגרת המרכז לרכיבה נגישה, שם מוצע להם מגוון רחב של אופניים המותאמים לכל הרוכבים עם הצרכים המיוחדים (אופני שלושה גלגלים, אופני טנדם, אופני ידיים ועוד).
לחברי הקבוצה שני חלומות שעומדים להתגשם: הראשון — טיול בן יומיים לאילת (צפוי בתחילת השנה הבאה), והשני — טיסה לחו"ל ומסע אופניים משותף עם אנשים עם מוגבלויות כמוהם. בקרב המארגנים עלה רעיון, לפנות לאחת הערים התאומות של רעננה, וכך נוצר הקשר עם העיר פוזנן שבפולין, בסיוע הקהילה היהודית המקומית. בהמשך לביקור בפוזנן מתוכננת נסיעה באוטובוס מונגש לברלין.
הטיול לחו"ל מתוכנן למאי-יוני, 2019. המשלחת תמנה 16 אנשים עם צרכים מיוחדים ותשעה מלווים, כולל מלווים אישיים לנכים הקשים, נציגי ליונס ועובדת סוציאלית מטעם העירייה.
המשתתפים בטיול יישאו בעלות הטיסה, וכל השאר ימומן מתרומות, כולל סכומי כסף שיגויסו מהציבור, במסגרת פרויקט לגיוס המונים. "פנינו גם לאחת מחברות הביטוח, בתקווה שיתרמו לנו את ביטוח הנסיעות, שהפרמיה שלו גבוהה במיוחד בגלל מצבם של המבוטחים", אומר דודו בר יהושע. "בכלל, מדובר בטיסה לא פשוטה, מאחר שהנוסעים הם נכים שחלקם מרותקים לכיסאות גלגלים".
המארגנים מקווים לגייס 100 אלף שקל, ולהגיע ליעד הגיוס עד 29 בנובמבר. "כולנו מקווים שנצליח לקיים את חלומם של חברי הקבוצה המדהימה הזאת. מגיע להם קצת שמחת חיים והנאה", אומר בר יהושע.
להשתתפות בפרויקט לחצו כאן.