לא מכבר קבע בית המשפט, באופן תקדימי, כי ילדה שנולדה לתושבת נוצרייה זרה ולאב יהודי מהאזור אשר היו זוג בעבר לא תאולץ להתגייר למרות בקשת אביה.
1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
הפרשה החלה כשהכירה האישה בחור ישראלי ובעקבותיו העתיקה את מקום מגוריה לישראל. השניים התאהבו והחליטו למסד את הקשר שלהם ולהתחתן, וכעבור זמן מה נולדה להם ילדה. אחרי שנות זוגיות קצרות עלו יחסיהם על שרטון והם החליטו להתגרש.
האב רצה שהבת תתגייר ותהפוך ליהודייה, ואילו אמה, נוצרייה קתולית, התנגדה לכך נחרצות בטענה ש"על פי הנצרות שלי וגם לפי היהדות, הילדה אינה יהודייה כך שאין כל סיבה לגייר אותה ולהפוך אותה לכזאת בניגוד להיגיון ולרצון שלי".
עוד אמרה האם שהיא "רוצה לבקר עם בתה בכנסייה בכל יום ראשון ולחגוג עמה את כל החגים הנוצריים ובמיוחד את חג ההלואין שאהוב במיוחד על הילדים כי הם מתחפשים כמו בפורים ומקבלים הרבה ממתקים". האם אף הטיחה באב שבגללו היא לא התגיירה ולא נעשתה יהודייה משום ש"הוא קלקל את ההליך הזה בנסיעות לטיולים בשבתות ובאכילת שרימפסים ומאכלים טרפים מול עיניה".
האב נותר איתן בדעתו כי בתו לא תחשב לגויה ופנה לבית המשפט כדי לאלץ את האם להסכים לגיור.
בתגובה פנתה האם לעו"ד זהר רון ולעו"ד לירון אלמוג כדי שייצגו אותה ויעזרו לה להימנע מגיור בכפייה ובניגוד לרצונה.
כאמור, לא מכבר קבע בית המשפט כי הילדה לא תגויר, והנושא לא יהיה כלל על הפרק לפני הגיעה לגיל מצוות. לאב נפסקו הוצאות משפט בסך אלפי שקלים.
"המרת דת צריכה להיות מתוך רצון, הבנה והסכמה", מסבירים עו"ד רון ועו"ד אלמוג. "כשאין הסכמה בין ההורים לא יעלה על הדעת שצד אחד יכפה את רצון הגיור על הצד האחר. יש לחכות שהצדדים יסכימו זה עם זה או ימתינו עד שהילדה תהיה בגירה מספיק להביע את דעתה ולבחור לעצמה את הדת שאליה תרצה להשתייך. אנו שמחים שבית המשפט הנכבד השכיל שלא לכפות גיור על הילדה שניצבת במרכז הסכסוך ולתת לזמן לעשות את שלו".